جاباما
۲۹۹۰۵۸
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

مواد غذایی برای افزایش هورمون تستوسترون

همه می دانیم که برنامه غذایی مهمترین بخش سالم ماندن و کنترل وزن است، اما غذاهایی که می خوریم روی هورمون هایی که بدنمان تولید می کند نیز تاثیر دارد. یکی از این هورمون ها که غذاها روی آن تاثیر می گذارند تستوسترون است.

وب سایت دکتر کرمانی: همه می دانیم که برنامه غذایی مهمترین بخش سالم ماندن و کنترل وزن است، اما غذاهایی که می خوریم روی هورمون هایی که بدنمان تولید می کند نیز تاثیر دارد. یکی از این هورمون ها که غذاها روی آن تاثیر می گذارند تستوسترون است.

تستوسترون هورمونی است که به حفظ تراکم استخوان، توزیع چربی، عضلات، موی بدن و صورت، تولید سلول های خونی، میل جنسی و تولید اسپرم کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از مردان به دنبال بالا بردن سطح تستوسترون بدنشان هستند. این کار با ورزش و کمک گرفتن از مواد مغذی طبیعی به سادگی امکان پذیر است.

مواد غذایی برای افزایش هورمون تستوسترون

فقط به خاطر اینکه تستوسترون به عنوان هورمونی مردانه شناخته می شود نمی توان گفت دیگر برای زنان مهم نیست. هم مردان هم زنان هر دو تستوسترون تولید می کنند، فقط در مقادیر متفاوت.

زنان در مقایسه با مردان کمتر تستوسترون تولید می کنند، اما همان مقدار هم به خاطر مواردی که به آن اشاره شد تولید می شود، از جمله حفظ تراکم استخوان و بافت عضلانی، کاهش چربی و میل جنسی. با اینکه استروژن برای خانم ها بیشتر مورد توجه است، نباید تولید تستوسترون را فراموش کرد.

در ادامه غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که با خوردنشان سطح تستوسترون بدنتان به صورت طبیعی تقویت می شود:

انار

در طول تاریخ، همیشه انار را نشانه ای از باروری می دانستند. امروزه تحقیقات نشان داده خوردن انار باعث بالا رفتن میل جنسی می شود. آب انار سطح تستوسترون بزاق را به طور متوسط ۲۴ درصد افزایش می دهد، همچنین فشار خون و اضطراب را نیز کاهش می دهد و می تواند تاثیری مثبت روی خلق و خو داشته باشد.

اسفناج


کارتون معروف و نوستالوژیک ملوان زبل را یادتان می آید؟ وقتی اسفناج می خورد خیلی حالش بهتر بود! حالا می فهمم چرا! اسفناج ثابت کرده که نه تنها عضلات را قوی تر می کند، بلکه به صورت طبیعی سطح تستوسترون را نیز افزایش می دهد چون سرشار از منیزیم است. کسانی که هم منیزیم استفاده می کنند هم ورزش می کنند به خوبی تاثیرش را حس می کنند.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ، مخصوصا راهی طبیعی برای تقویت سطح تستوسترون است. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین D است که می تواند سطح تولید تستوسترون را افزایش دهد.

مواد غذایی برای افزایش هورمون تستوسترون

قارچ

تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که قارچ ها می توانند سطح تستوسترون را دو برابر کنند، همچنین به فعالیت فیزیکی نیز کمک می کنند. چه خانم باشید چه آقا، تستوسترون هورمونی است بسیار مهم که بدنتان تولید می کند، اما با بالا رفتن سنتان شروع به کم شدن می کند.

تاثیر فوق العاده تستوسترون را در سلامت و میل جنسی خود از دست ندهید. با اضافه کردن این غذاها به برنامه غذایی خود می توانید به سادگی سطح این هورمون را افزایش دهید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج