۲۹۹۱۵۲
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

تاثیر جشنواره های مد و لباس بر هنرمندان

عضو ارشد کارگروه فرهنگ و هنر بیان کرد: اجرای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس در پوشش مجریان تلویزیون و هنرمندان تاثیرگذار بوده است.

خبرگزاری ایسنا: عضو ارشد کارگروه فرهنگ و هنر بیان کرد: اجرای نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس در پوشش مجریان تلویزیون و هنرمندان تاثیرگذار بوده است.

محسن کلانتری سپهر در گفت‌وگویی گفت: در اختتامیه جشنواره فیلم فجر بسیاری از هنرمندان از لباس‌هایی با اِلمان‌های ایرانی استفاده می‌کنند مثل خانم کرامتی که خودش طراح لباس است و در مراسم اختتامیه جشنواره امسال لباسی پوشیده بود که بسیار هم بلند بود و از اِلمان‌های ایرانی در آن استفاده شده بود.

او ادامه داد: بسیاری از زنان لبنانی از مدل‌های لباس ایرانی الگوبرداری و استفاده می‌کنند. این ظرفیت وجود دارد که کشورهای حاشیه خلیج فارس یا ترکیه از طرح‌های لباس‌های ایرانی استفاده کنند. ما در استعداد طراحان ایرانی شکی نداریم اما مشکل پارچه داریم. وقتی می‌گوییم لباس ما ایرانی - اسلامی است، پس باید پارچه آن هم ایرانی - اسلامی و تولید داخل باشد. پس صنعت نساجی ما نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

عضو ارشد کارگروه فرهنگ و هنر بیان کرد: در سال ۹۰ به من پیشنهاد دادند تا دبیر اجرایی نخستین جشنواره مد و لباس را بر عهده بگیرم و گفتند باید ژورنال ایرانی - اسلامی هم منتشر کنیم. از آثار ارسالی به آن جشنواره ۲۵۴ اثر را برای نمایش انتخاب کردیم که ۲۳۳ اثر برای تولید انتخاب شد. تیم ما از هیات داوری دانشگاهی و گروه کمیسیون ارزیابی که اکثر آنها تولید کننده بودند تشکیل شده بود. در نهایت ۱۳۳ اثر به عرضه تولید رسید و ۱۰ مدل را هم خودم تولید کردم. حتا در بخش فروش جشنواره سال بعدش این لباس‌ها را فروختم.

عضو شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر اضافه کرد: مد و لباس یکی از مسائلی است که می‌تواند در سبک زندگی مردم تاثیر گذار باشد. نحوه پوشیدن لباس، معرف شخصیت فردی و اجتماعی ماست. در دین اسلام هم آورده شده که ما یکسری مسئولیت‌های فردی و اجتماعی داریم. اگر به اسناد احادیث قرآنی و دین اسلام درباره لباس توجه کنیم، متوجه می‌شویم که بُعد فردی- اجتماعی دارد.

کلانتری سپهر ادامه داد: اگر ما در جامعه لباس ناهنجار بپوشم در دنیا هم به همان نام شناخته می‌شویم و زمانی هم که لباس مرتب می‌پوشیم همه‌ی دنیا روی ما حساب دیگری باز می‌کنند. مردم هندوستان و ژاپن همچنان لباس سنتی خودشان را حفظ کرده‌اند و سعی می‌کنند در هر مراسمی هم که شرکت می‌کنند همان لباس سنتی‌شان را بپوشند. ما در کشورمان اقوامی داریم که لباس بسیار زیبایی دارند. مردم شمال کشور با همان لباس شان کشاورزی می‌کنند. حتاعشایر ایران هم لباس‌های بسیار زیبایی دارند. اقوام کشور ما لباس مناسب هر فصل را دارند.

او گفت: بسیاری از اقوام ایرانی در جشنواره‌های گوناگون از لباس‌های محلی خود استفاده می‌کنند. ما باید لباس ایرانی- اسلامی داشته باشیم و آن را به صورتی اینترنتی ارائه دهیم. به هرحال تکنولوژی می‌تواند کمک بزرگی به ما کند. ما بعد از طراحی نیاز به نساجی هم داریم. متاسفانه هنوز چادرهایی که زنان ما در بازار می خرند ایرانی نیستند. ما می‌توانیم کارخانه‌های نساجی بسیاری راه اندازی کنیم تا منجربه اشتغالزایی هم شود.

عضو کارگروه فرهنگ و هنر با بیان اینکه صنعت نساجی نیاز به دستگاه ‌های خاص، نخ و غیره دارد افزود: ما در صنعت نساجی فعال نیستیم و این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود زیرا امکان تولید و مقرون به صرفه بودن برای تولید کننده بسیار مهم است و اگر ما از پارچه‌های تولید داخل استفاده کنیم این موضوع به تولید کننده و مصرف کننده کمک بسیاری می‌کند.

کلانتری سپهر بیان کرد: ما باید برای تولید لباس به همه اقشار جامعه توجه کنیم نه تنها یک قشر خاص. تجهیزات در تولید بسیار اهمیت دارد. برخی از گلدوزی‌های روی لباس‌ها که با دست انجام می‌شود زمان‌بر است و این برای تولید کننده مقرون به صرف نیست اما اگر دستگاه آن را داشته باشیم به افزایش سرعت این کار کمک بسیاری می‌کند. برشی که با دستگاه انجام می‌شود درصد خطا را پایین می‌آورد و سرعت را بالا می‌برد.

او با بیان اینکه تولید کنندگان هر چیزی را تولید نمی کنند، گفت: آنها به سلیقه مردم و هزینه تولید آن توجه می‌کنند. ما در تولید لباس باید روی فرهنگ سودگیری‌ هم کار کنیم.

کلانتری سپهر بیان کرد: لباس از صنعت نساجی تا توزیع کننده، حلقه‌هایی از یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که ما باید آنها را به هم متصل کنیم و در این زمینه باید کار فرهنگی غنی صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عموی عادل

      lاتفاقن همه هم فجیع بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج