۲۹۹۱۶۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

در حاشیه سواستفاده کیهان از زنجانی

برادر حسین! اگر زمان احمدی نژاد که بابک زنجانی در حال غارت بود، یک کلمه علیه او در کیهان نوشته بودید، اکنون می توانستید سرتان را بالا بگیرید.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: روزنامه کیهان در واکنش به سخنان آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، که گفته بود: "کسانی که بابک زنجانی را درست کرده‌اند باید شرمنده باشند"، دو عکس بزرگ در صفحه اول خود از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی در حال تقدیر از بابک زنجانی منتشر نمود تا بگوید این دو نفر بابک زنجانی را درست کرده‌اند.(۲۸ بهمن ۱۳۹۴)

سوال اول این است که اگر فردی در زمانی که فسادی نداشته یا لااقل تحت تعقیب مراجع قضایی قرار نگرفته است، از سوی مسئولین مورد تقدیر قرار گیرد، به معنای این است که در آینده دچار هر انحرافی شد، مسئولیت این انحراف به عهده تقدیرکنندگان است؟ اگر اینگونه باشد ما می‌دانیم که زبیر از طرف پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله "سیف الاسلام" خوانده شد، پس اگر درآینده بواسطه همین تقدیر ویژه پیامبر، جایگاهی قوی‌تر پیدا نمود و در مقابل امام علی علیه‌السلام شمشیر کشید، پیامبر مسئول است؟!

سوال دوم این است که دزدی بابک زنجانی در کدامین دولت انجام شده است؟ دادگاه وی در حال رسیدگی به اتهامات وی در چه دوره‌ای می‌باشد؟ در دولت‌های نهم و دهم یا بعد از آن؟

سوال بعدی اینکه آیا کلام جهانگیری، ناظر به بسترسازی غارتِ ثروت مردم و پیدایش کاسبان تحریم است، که میلیاردها سودی که از ثروت مردم ایران به جیب‌شان می‌رفت برایشان کافی نبود بلکه اصل درآمدهای نفتی را بالا کشیده‌اند و به ریش دادگاه و ملت ایران می‌خندند که نمی‌دهیم؟ یا اینکه در گذشته آنها در میان صد یا دویست کارآفرین و فعال اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفته‌اند و جایزه‌ای دریافت داشته اند؟، با این منطق کیهان پس برویم از پدر و مادر گرفته تا معلم اول دبستان تا اساتید دانشگاه بابک زنجانی را سیلی بزنیم که وی را ساختند!

این منطق سطحی و خلاف عقل و شرع کیهان سبب شد که عده‌ای ناآگاه، در اقدامی غیراخلاقی و در مقابله به مثل، عکس‌هایی را منتشر کنند که خاوری غارت‌گر سه هزارمیلیاردی بیت‌المال، نه ده بیست سال پیش، که در همین اواخر در حال دریافت جایزه و تقدیر ویژه در سالن کنفرانس سران از برخی چهره ها است! نتیجه هم از پیش مشخص است، یک طرف این طرف را با بی‌منطقی و تخریب ظالمانه، بی‌کفایت و فسادپرور معرفی می‌کند، طرف مقابل هم تخریب این طرف را به عهده می‌گیرد. بارها گفته شده که امثال کیهان و اصلاح‌طلبان تندرو، مانند دو لبه قیچی می‌مانند که اصل اعتماد عمومی به نظام را قیچی می‌کنند.

سکوت مرگبار!

امروز نیز متنی در اینباره در رسانه ها منتشر شد که در بخشی از آن آمده است:

تصویر بابک زنجانی برای نخستین بار در رسانه های جهان منتشر شد و خبر بازنگرداندن دو میلیارد دلار پول نفت به وی در این رسانه منتشر شد.

اما کیهان و اردوگاه رسانه‌ای شما، نه تنها افشاگری و پیگیری نکرد، بلکه سکوت مرگبار و تاییدآمیزی را نسبت به این بسیجی خودخوانده اقتصادی پیشه کرد، اما بابک زنجانی به غارت نفت قانع نبود؛ قصد تصاحب بانک پارسیان را داشت که روشنگری رسانه‌ای و ایستادگی مسئولان ستاد اجرایی با وجود توصیه های متنفذین مانع وی شد، بازهم شما سکوت کردید.

بابک زنجانی که تاثیر روشنگریهای رسانه ای را در مانع شدن سرراه اقدامات خود می دید، حملات سایبری و فشارها را به اوج رساند و حمایت و تشکر از اردوگاه کیهان و کیهانیان را؛ اما پس از روی کار آمدن دولت روحانی واز بین رفتن حمایت دولتی از بابک زنجانی، حقایق پرونده وی که پیشتر توسط منتقدین احمدی نژاد افشا شده بود، توسط دولت اعتدال رسمیت یافت و رییس جمهوری ومعاون اول وی به صراحت جزئیات پرونده بابک زنجانی را مطرح کردند.

با دستگیری وی، جریاناتی که تا دیروز از بابک زنجانی حمایت می کرد و زنجانی و زنجانی ها مالک و امین اموال آنان محسوب می شدند، سعی کردند با استفاده از ابزارهای رسانه ای، زنجانی را به خاطر یک عکس آرشیوی ده سال قبل که اتفاقا مربوط به زمانی است که وی یک تولیدکننده ساده بوده است، به جریان اعتدال منتسب کنند.

مشاوران زنجانی، سناریوی تخیلی ساختگی ارتباط وی با مرحوم نوربخش در بانک مرکزی را از طریق عوامل خود در یک نشریه اصلاح طلب منتشر کردند؛ سناریویی که در آن حداقل عناصر واقعی نظیر سن وسال و پرونده نظام وظیفه نیز وجود نداشت.

جناب شریعتمداری!

اگر زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد که بابک زنجانی به بهانه تحریم‌ها، در حال غارت بود، یک کلمه علیه او در کیهان نوشته بودید، اکنون می توانستید سرتان را بالا بگیرید و ضد او بنویسید. اما متاسفم که اکنون در مقابل مستضعفانی که هزاران میلیارد از حقشان بلعیده شده، به خاطر عدم مقابله با غارتگران شرمسار و سرافکنده اید.

کسی باور نمی کند بابک زنجانی که ۵عضو کابینه احمدی نژاد برای دادن نفت و ارز به وی به خط می‌شوند، عامل هاشمی یا روحانی باشد.

و سخن آخر اینکه برادر حسین!

هزاران نفراز افراد این کشور، با آقای هاشمی عکس یادگاری گرفته اند، بسیاری از آنها شهید شدند، تعداد زیادی اکنون مسئولان نظام هستند و بسیاری نیز در حوزه ودانشگاه و عرصه‌های دیگر مشغول خدمتند، وگروهی معدود نیز به انحراف و فساد رفتند. این انتخاب و تصمیم انسانهاست که آینده شان را می سازد، نه عکسهای یادگاری.

پس بهتر است به جای صد بار چاپ عکس یادگاری ده سال قبل بابک زنجانی با هاشمی و روحانی و و سناریوی تخیلی بانک مرکزی، از آمران و حامیان و شرکایش بنویسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست مريزاد به نويسنده اين مفاله

    • محمدرجب پور

      خوب ،

    • ممل

      من که چند وقته هرچی پیام میزارم شما تو سایت نمیزارین. حقیقت اینقدر تلخه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج