جاباما
۲۹۹۳۴۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بیماری قلبی در کشور جوان شد

یک جراح قلب با توجه به اینکه سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در کشور حدود ۱۰ سال کاهش یافته است، گفت: متاسفانه به دلیل افزایش استرس، استعمال دخانیات، بی‌تحرکی و ... شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری‌‌های قلبی از جمله تنگی عروق کرونر در کشور هستیم.

خبرگزاری آنا: دکتر رضا سادات افجه‌ای عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سن ابتلا به تنگی عروق کرونر قلب در کشور کاهش یافته است، گفت: تنگی عروق کرونر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی در جهان از جمله کشور ما است که متاسفانه با توجه به افزایش استرس در جوانان، ما شاهد کاهش سن ابتلا به این بیماری هستیم. به گونه‌ای که امروزه حتی جوانان ۳۰ ساله و یا کم‌تر نیز به تنگی عروق کرونر مبتلا می‌شوند.

این جراح قلب با توجه به علائم این بیماری، افزود: تنگی نفس و درد در قفسه سینه از علائم شایع تنگی عروق کرونر است. درد در قفسه سینه می‌تواند به دست‌ها، پاها، کمر، فک، گردن و یا سایر اعضای بدن منتشر شود و حتی ممکن است موجب بروز علائم گوارشی نیز شود که به همین دلیل برخی بیماران به دلیل اشتباه در تشخیص درمان‌های گوارشی دریافت می‌کنند که این مساله برای آنها بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه تنگی عروق کرونر در ۱۰ درصد از بیماران می‌‌تواند بدون علائم بروز پیدا کند، یادآور شد: افرادی که دچار علائم نمی‌‌شوند ممکن است بر اثر یک استرس شدید مانند شنیدن یک خبر خوب یا بد دچار استرس شدید و سکته قلبی شوند و حتی ممکن است موجب مرگ نیز بشود. به همین دلیل توجه به ریسک فاکتورها یا عوامل خطر این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

افجه‌ای با توجه به عوامل خطر این بیماری، اظهار کرد: بالا بودن میزان کلسترول، چربی خون، کمبود HDL(چربی خوب بدن)، افزایش ضربان قلب، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و بی‌تحرکی از عوامل اصلی ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود که البته نتایج برخی تحقیقات ابتلا به عفونت‌ها را نیز یکی از علل ابتلا به تنگی عروق کرونر اعلام کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استرس و افزایش ضربان قلب را از عوامل شایع ابتلا به تنگی عروق کرونر و سکته قلبی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض استرس و افزایش ضربان قلب از عواملی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش ازفکروخیال وناراحتیه !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج