۲۹۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حقايقي درباره باروري كه هر خانمي را شگفت زده مي‌كند

چرا زنان جوان نبايد ماهي بخورند

بايد بدانيد‌، عادات و رفتارهايي وجود دارند كه زماني كه مي‌خواهيد مادر شويد و احساس مي‌كنيد آمادگي لازم براي مادر شدن را داريد انجام و از سر گرفتن آن‌ها يا خودداري از انجام آن، باردارشدن را براي شما آسان‌تر مي‌كند. پس ادامه اين مطلب را با دقت بخوانيد.

چرا زنان جوان نبايد ماهي بخورند

چرا زنان جوان نبايد ماهي بخورند

بايد بدانيد‌، عادات و رفتارهايي وجود دارند كه زماني كه مي‌خواهيد مادر شويد و احساس مي‌كنيد آمادگي لازم براي مادر شدن را داريد انجام و از سر گرفتن آن‌ها يا خودداري از انجام آن، باردارشدن را براي شما آسان‌تر مي‌كند. پس ادامه اين مطلب را با دقت بخوانيد.


هميشه رابطه سالم بر قرار كنيد

حتي با وجود اينكه مطمئن هستيد شوهر شما به هيچ كدام از بيماري‌هاي مقاربتي مبتلا نيست، باز هم استفاده از وسيله پيشگيري از بارداري ويژه آقايان بهترين راه براي محافظت در برابر امراضي است كه باروري را تهديد مي‌كند. چنانچه درماني براي اينگونه بيماري‌هاي مقاربتي صورت نگيرد، عفونت باكتريايي وارد رحم و لوله‌هاي فالوپ مي‌شود، جايي كه عفونت‌هاي باكتريايي منجر به بيماري مهلك‌تري به نام التهاب لگن مي‌شود. از هر 5 زن مبتلا به التهاب لگن يك نفر نازا مي‌شود. چنانچه كلاميديا و سوزاك ‌زود تشخيص داده شوند با تجويز دارويي به راحتي درمان مي‌شوند. با اين حال تمام خانم‌ها به‌طور يكسان علائم اين بيماري مثل درد، سوزش يا ترشحات زرد و سبزرنگ را تجربه نمي‌كنند و حتي ممكن است بي‌علامت باشند و متوجه ابتلا به بيماري نشوند و روند درمان را هرگز آغاز نكنند. يادتان باشد كه درصورت وجود هر گونه علامتي در مورد اين بيماري سريعا به پزشك مراجعه كنيد.


با استرس چگونه كنار بياييد

آيا تا به حال شده زماني كه تحت فشار روحي قرار داشته‌ايد دوره قاعدگي‌تان طولاني شود و حتي تا يك يا دو ماه هم طول بكشد؟با همين نكته كوچك مي‌توان نتيجه گرفت كه اضطراب و استرس قادر است نظم دوره قاعدگي را به هم بريزد. از نظر علمي نيز البته اين ادعا قابل توجيه است. يكي از مطالعات اخير دانشگاهي نشان مي‌دهد خانم‌هايي كه سطوح بالايي از آنزيم‌هاي مربوط به استرس داشتند ديرتر از ديگران باردار شدند. هرچه زودتر مهارت‌هاي ريلكسيشن و آرام شدن را ياد بگيريد تا وقتي خواستيد مادر شويد استرس سيكل قاعدگي شما را به هم نريزد. يادتان باشد كه هر كس خودش خوب مي‌داند چطور مي‌تواند به آرامش برسد.


اين پاكت را دور بريزيد

خيلي از خانم‌ها فكر مي‌كنند چون به نيكوتين اعتياد ندارند پس سيگاري نيستند و چون فقط گاهي در جمع دوستان سيگار مي‌كشند پس خطري آن‌ها را تهديد نمي‌كند. اما همين سيگار كشيدن گاه و بيگاه به توانايي بارور و بچه دار شدن شما لطمه مي‌زند. سموم دود سيگار به لوله‌هاي فالوپ آسيب زده و در نتيجه باعث آسيب كروموزومي تخمك‌ها مي‌شود و ترشح هورمون استروژن كه ديواره رحم را براي بارداري آماده مي‌سازد مختل مي‌كند. علاوه بر اين احتمال سقط جنين در افراد سيگاري بيشتر است.


از چربي نترسيد

اندكي ذخيره چربي در بدن، شما را بارورتر نگه مي‌دارد. اگر شاخص توده بدني شما زير ۵/۱۸‌باشد ممكن است قادر به تخمك‌گذاري نباشيد زيرا چربي كافي براي پشتيباني از اين بارداري نداريد. اما مراقب باشيد از آن سوي بام نيافتيد و به بهانه اين‌كه داريد مادر شويد خودتان را به خوردن هله هوله عادت ندهيد. ابتلا به چاقي به اين معني است كه تعداد سلول‌هاي چربي بدن شما، بالاست و مي‌تواند موجب اختلال در نظم قاعدگي شود. پيشنهاد مي‌كنيم سري به اينترنت بزنيد و شاخص توده بدن (BMI) خود را محاسبه كنيد.


چرا زنان جوان نبايد ماهي بخورند

از مصرف غذاهاي دريايي بكاهيد

حتما بارها و بارها در مورد فوايد خوردن ماهي براي سلامت بدن شنيده‌ايد و خوانده‌ايد اما اين بار دست نگه داريد گوشت برخي ماهي‌ها مخصوصا كوسه و اره ماهي حاوي جيوه است كه با ناباروري، سقط و نقص جنين مرتبط است. از آنجايي كه ممكن است بيرون رفتن جيوه از سيستم بدن شما تا يك سال طول خواهد كشيد، قبل از آماده شدن براي بارداري از خوردن اين گروه از مواد‌غذايي خودداري كنيد. در عين حال ماهي را به‌طور كلي از برنامه غذايي تان حذف نكنيد زيرا سرشار از پروتئين و مواد‌غذايي ضروري است. مي‌توانيد در هفته ۲وعده غذاي دريايي‌اي مثل ماهي سالمون، ميگو، ماهي تن بخوريد كه جيوه كمتري دارند.


سوالي كه بايد از مادرتان بپرسيد

فقط اندام و چهره زيبا چيزي نيست كه از مادرتان به شما به ارث رسيده باشد. بيماري‌هايي كه باعث ناباروري مي‌شوند و مشكلاتي چون سندرم تخمدان پلي‌كيستيك، اندومتريوزيس، فيبروم رحم و يائسگي زودرس همگي ريشه در مشكلات ژنتيك دارند. اطلاع از سابقه چنين بيماري‌هايي در خانواده به شما كمك مي‌كند قبل از بروز بيماري و قبل از آنكه بفهميد قادر به باردار شدن نيستيد به فكر پيشگيري باشيد. با اين حال اگر مادر شما سابقه سقط جنين داشته است نيازي به نگراني نيست. بسياري از موارد سقط جنين بر اثر حوادث ناگهاني اتفاق مي‌افتند و عوامل ژنتيك در آن دخالتي ندارند.


چرا زنان جوان نبايد ماهي بخورند

از قرص خوردن نترسيد

يك باور عامي و غلط وجود دارد كه مي‌گويد خوردن قرص‌هاي ضد‌بارداري، به‌ويژه در طولاني مدت و زماني كه به خوردن آن‌ها پايان دهيد باردار شدن را سخت مي‌كنند. اما قرص‌هاي ضد‌بارداري هيچ اثر بدي بر باروري شما در آينده ندارد. اغلب خانم‌هايي كه سيكل قاعدگي آن‌ها قبل از خوردن قرص هم منظم بوده هر زمان كه قرص‌ها تمام شوند در عرض يك تا ۳ ماه قاعدگي شان آغاز مي‌شود.


حواس‌تان به تقويم باشد

عاقلانه‌ترين كار اين است كه قبل از احساس آمادگي لازم براي بچه‌دار‌شدن اقدام به اين كار نكنيد. اما آن را خيلي هم به تعويق نيندازيد. فرقي نمي‌كند، چه‌مقدار غذايي كه مي‌خوريد سالم است يا چندبار در هفته در كلاس حركت كششي ذهن و جسم شركت مي‌كنيد، ساعت بيولوژيكي بدن شما به كار خود ادامه مي‌دهد. وقتي به دنيا مي‌آييد صاحب يك ميليون تخمك هستيد اما با بالا رفتن سن‌تان اين تعداد كاهش مي‌يابد تا جايي كه در اواسط 30 سالگي به 30هزار تا مي‌رسد. در اين ميان خطر سقط جنين و بيماري‌هاي ژنتيك مثل سندرم دان با افزايش سن بيشتر مي‌شود. شانس بارور شدن در خانم‌هاي زير 30 سال كه از روش‌هاي پيشگيري استفاده نمي‌كنند به‌طور تخميني در هر دوره 25درصد است و در خانم هاي40 ساله اين شانس تا 5درصد كاهش پيدا مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج