۳۰۰۰۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

باهنر:

عده ای نذر کرده اند وارد مجلس شوند

نایب رییس مجلس اظهار داشت: بعضی از نامزد‌ها به ویژه در شهرستان‌ها گویی نذر کرده‌اند که وارد مجلس شوند و آنچنان برایشان تفاوتی ندارد که اصلاح‌طلبان از آن‌ها حمایت کنند یا اصولگرایان.

خبرگزاری ایلنا: نایب رییس مجلس اظهار داشت: بعضی از نامزد‌ها به ویژه در شهرستان‌ها گویی نذر کرده‌اند که وارد مجلس شوند و آنچنان برایشان تفاوتی ندارد که اصلاح‌طلبان از آن‌ها حمایت کنند یا اصولگرایان.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که به دلیل همزمانی با برگزاری همایش‌های انتخاباتی در سالن مدرسه شهدای موتلفه برگزار شد، با یادی از حبیب‌الله عسگراولادی و علی‌اکبر پرورش، اظهار داشت: این دومین تجربه ما پس از پیروزی انقلاب است که دو انتخابات مهم در یک روز برگزار می شود. این مسئله منافع بسیاری به همراه دارد، اما اشکالی نیز در آن وجود دارد مبنی براینکه آنچنان که در انتخابات‌های سال ۹۲ شاهد بودیم، همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن یکی از این انتخابات‌ها نسبت به دیگری خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در روزهای آتی اعلام کرد: تاثیر نتیجه انتخابات مجلس در سرنوشت کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌الملل را با پوست، گوشت و استخوان حس می‌کنیم که برای نمونه می‌توان به تفاوت مجلس‌های هفتم و ششم یا پنجم و ششم اشاره کرد که در مجلس ششم آسیب‌های بسیاری به کشور وارد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات مجلس خبرگان، اما آنچنان که مجلس شورای اسلامی تاثیر دارد، شاهد تاثیرگذاری نیستیم و در واقع مجلس خبرگان به مراتب کمتر از مجلس شورای اسلامی بر گوشت و پوست و استخوان مردم تاثیر می‌گذارد.

باهنر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان پس از رحلت حضرت امام یادآور شد: در آن زمان عده‌ای برای نظام خواب‌های آشفته می‌دیدند که به قول امثال ما شنگول بودند و فکر می‌کردند ایران، ایرانستان خواهد شد؛ قم به یک سمت می‌رود، مشهد به یک سو، اصفهان به سمتی دیگر، مرحوم حاج احمدآقا حرف دومی مطرح می‌کند و آقای هاشمی حرف سومی می‌زند، اما مجلس خبرگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن رهبری جدید را انتخاب کرد و بعد از اعلام خبر انتخاب رهبری جدید، تمامی خبرگزاری‌های خارجی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و تنها آهنگ پخش می‌کردند؛ اینحا بود که معنای جمله امام که می‌فرمودند «مجلس خبرگان پشتوانه نظام است» مشخص شد.

او اضافه کرد: در و اقع مجلس خبرگان همچون یک پایگاه آتش‌نشانی است که شاید ده‌ها سال بیکار باشد، اما در یک شب تصمیمی مهم بگیرد و به همین دلیل است که‌ شأن مجلس خبرگان بحث‌های جناحی نیست.

نائب رئیس مجلس نهم با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحمدلله به نسبت دوره‌های گذشته، جامعه اصولگرایی کشور به وحدت خوبی رسیده و پس از یک تلاش سنگین به لیستی سی نفره رسیدیم و به هر حال این واقعیت وجود دارد که هر کس که به این لیست نگاه کند و بگوید مثلا ده نفر به حق باید در لیست باشند که بیرون مانده‌اند و این مسئله باعث افسوس است.

او با اشاره به اینکه یک شورای هفت نفره لیست ائتلاف اصولگرایان را تشکیل داده است، خاطر نشان کرد: اگر این لیست حتی به هر کدام از ما هفت نفر سپرده شود تا اسامی این سی نفر را با نظر خود بازنویسی کند، حداقل ۵ الی ۶ نفردر این لیست تغییر خواهد کرد.

او اعلام کرد: تعدادی از عزیزانی که بیرون از لیست مانده‌اند، واقعا حیف هستند اما ما مجبور بودیم این لیست را سی نفره ببندیم.

باهنر یادآور شد: قرار بود عزیزانی که نامشان در لیست نمی‌ماند به نفع جبهه اصولگرایی انصراف دهند که تعدادی این کار را انجام دادند و عده‌ای هم از انجام آن سر باز زدند که شاید برخی از آن‌ها کسانی باشند که نبودنشان در لیست باعث ناراحتی ما هم است و از دید من هم بعضی از عزیزانی که در لیست نبودند از کسانی که هم اکنون در این سی نفر قرار دارند بیشتر واجد شرایط بودند، اما نظر تجمیعی ائتلاف به این لیست سی نفره رسیده و همه باید از آن حمایت کنیم.

باهنر با اشاره به تفاوت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه کوچک و کلان‌شهر‌ها یادآور شد: بعضی از نامزد‌ها به ویژه در شهرستان‌ها گویی نذر کرده‌اند که وارد مجلس شوند و آنچنان برایشان تفاوتی ندارد که اصلاح‌طلبان از آن‌ها حمایت کنند یا اصولگرایان، که این شیوه برپایه تفکر سیاسی استوار نیست و در آینده‌ای نزدیک آثار منفی‌اش آشکار می‌شود و نهایتا این افراد یک دوره یا دو دوره به مجلس می‌آیند و من در مدتی که نماینده بودم شاید بیشتر از هزار نماینده مجلس را دیده باشم.

دبیر کل جامعه مهندسین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در تشریح شیوه رای دادن حامیان اصولگرایان اظهار کرد: بعضی وقت‌ها کاندیدا مورد نظر ما مثلا در یک حوزه انتخابیه که سقف سی‌ هزار رای دارد، با ده هزار رای کمتر شکست می‌خورد، یا با هفت الی هشت هزار نفر بیشتر پیروز می‌شود که در هر دو صورت خیال رای دهندگان راحت خواهد بود که به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند، اما در انتخابات پیش‌ رو به‌ویژه در حوزه انتخابیه تهران شاید نامزدهای ما با تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰ رای کمتر از ورود به مجلس باز بمانند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به زمان اندک باقی‌مانده باید در همین ۶-۵ روزی که پیش رو داریم تمام تلاشمان را انجام دهیم و هر کاری که لازم است از چسباندن پوستر، بالا رفتن از نردبان، مداحی و سخنرانی انجام دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج