۳۰۰۰۵۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

«معمای شاه» اصلاح می‌شود

رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی درباره سریال «معمای شاه» بیان کرد که تیمی به مدیریت رضا پورحسین تشکیل شده است که هر هفته اشکالات سریال را بررسی و تا حد امکان آنها را رفع می کنند.

خبرگزاری مهر: رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی درباره سریال «معمای شاه» بیان کرد که تیمی به مدیریت رضا پورحسین تشکیل شده است که هر هفته اشکالات سریال را بررسی و تا حد امکان آنها را رفع می کنند.

امین صدیقی رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی روز گذشته شنبه اول اسفندماه در حاشیه نشست سریال «غیر علنی» در جمع خبرنگاران به فعالیت های این مرکز اشاره و بیان کرد: ما در دوره گذار هستیم و تجارب قبلی را به آینده پیوند می زنیم و تغییراتی را در این راستا خواهیم داشت و به زودی خانه فیلمنامه نویسان در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی راه اندازی می شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه رییس سازمان صداوسیما خودش فیلمنامه ها را می خواند، یادآور شد: اگر رییس سازمان وقت داشته باشد که خودش فیلمنامه ها را بخواند خلی خوب است. شورای عالی فیلمنامه به ریاست وی تشکیل می شود و این از جمله جلساتی است که او در آنها حضور منظم دارد و در یک سال گذشته جز یک بار لغو نشده است. با این حال از آنجا که حجم فیلمنامه ها زیاد است خود من هم نمی توانم همه فیلمنامه ها را بخوانم و آنها را تقسیم بندی می کنم. به هر حال کار اصلی ما رسانه است و اگر رییس سازمان بتواند چنین زمانی را برای فیلمنامه ها بگذارد خودش یک حسن است.

صدیقی درباره اولویت های میان تولید طرح ها در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی و مرکز امور نمایشی سیما عنوان کرد: ما ضرورتی داشتیم که درباره انتخابات سریالی تولید شود، اگر مرکز امور نمایشی سیما در این حوزه پیش قدم می شد ما ورود پیدا نمی کردیم و حضور ما در حوزه تولید سریال بیشتر جبرانی است. ما برای هم افزایی و کمک به سیما آمده ایم و ممکن است زمانی این هم افزایی متوقف شود. هنوز امکان بازنگری در بسیاری از ساختارها وجود دارد و حتی اگر سامانه «طرح و فیلمنامه» فعال شود بسیاری از خلاها خود را نشان می دهد که در چه قسمت هایی نیاز به ساختارهای جدید داریم.

دلیل حذف نشدن گروه های فیلم و سریال در شبکه ها

وی ادامه داد: به طور مثال دلیل اینکه گروه های فیلم و سریال در شبکه ها حفظ نشد این بود که بسیاری برای طرح و فیلمنامه به گروه ها مراجعه می کردند و این گروه ها بودند که در هر شبکه ماموریت آن شبکه تلویزیونی را می دانستند. بنابراین فعلا این گروه ها موجودیت خود را خواهند داشت و گرنه ما می دانیم که در شرایط امروز نویسندگان و تهیه کنندگان هر جا که بتوانند مراجعه کرده و طرح های خود را ارایه می دهند و اینگونه نیست که بگوییم دسترسی به گروه های فیلم و سریال در شبکه ها راحت تر است. با این حال تغییرات در آینده اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین در بخشی از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره تثبیت حضورش در جایگاهی که دارد، بیان کرد: من از معدود مدیران تلویزیون هستم که به اجبار سمتی را قبول می کنم.

رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی درباره اولویت تولید نسبت به طرح ها و ایده های تولیدی در این مرکز و یا مرکز امور نمایشی سیما اظهار کرد: با اینکه در ماموریت ها تعریف نشده است ولی اصرار ما این است که اولویت تولید با مرکز امور نمایشی سیما باشد. ما فعلا در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی در حوزه متن و فیلمنامه کارهای زیادی داریم.

آنتن تلویزیون را نمی توان با آثار گران و فاخر پر کرد

وی درباره اولویت های مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی در حوزه متن بیان کرد: اولویت های ما توجه به موضوعاتی از جمله خانواده، مباحث روز مثل اقتصاد مقاومتی که در این حوزه باید به شبکه پنج سیما کمک کرد و همچنین ساخت آثاری در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ اسلام، تاریخ انبیا و داستان های قرآنی است که به طور مستمر به آنها خواهیم پرداخت. با این حال به نظر می رسد بیشترین ضرورت در حوزه آثار خانوادگی، اجتماعی و طنز است که در این زمینه طرح های زیادی داریم و البته برنامه ای داریم که به سراغ طرح های زودبازده با قسمت های متعدد برویم. آنتن تلویزیون را نمی توان با آثار گران و فاخر پر کرد و از جمله کارها این است که نظام تولید فیلمنامه ها باید متحول شود. بسیاری از کارهای تاریخی با هزینه های پایین تر در کشورهای همسایه به تولید می رسد اما ما آثار خود را در فرم سنگینی ارایه می دهیم که یا انجام نمی شود و یا دیرهنگام تولید می شود و یا آنقدر دیر به پخش می رسد که اثرگذاری خود را از دست می دهد. بنابراین ما سعی می کنیم در این زمینه تلویزیونی تر عمل کنیم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود درباره واکنش ها نسبت به سریال «معمای شاه» توضیح داد: این سریال از سال ها قبل و در دوره قبل شروع و ادامه آن در دوره جدید پیگیری شد. خوب است وقتی کاری نقد می شود جهات مثبت و منفی با هم در نظر گرفته شود البته بخشی از برخوردها با این سریال تا حدی قابل پیش بینی بود. این سریال به یک موضوع حساس پرداخته است و در جبهه مقابل آن رسانه هایی هستند که بیشتر به تطهیر پهلوی می پردازند که این حساسیت کار را بیشتر می کند و نشان می دهد که باید با قدرت بیشتری به کار می پرداختیم.

تیمی به مدیریت رضا پورحسین تشکیل شده است که هر هفته سریال را بازبینی می کنند

رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی با اشاره به نکات مثبت و منفی سریال «معمای شاه» بیان کرد: با این حال «معمای شاه» به نظرم علی رغم ضعف ها نکته های مثبتی هم دارد. ما هم با کارگردان این اثر جلساتی داریم و در دوره جدید هم تیمی به مدیریت رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما تشکیل شده است که هر هفته سریال را بازبینی می کنند و روی ایرادات و اشکالاتی که قابل رفع است، کار می کنند. در ادامه کار هم اصلاحاتی روی فیلمنامه انجام شده است. باید توجه داشت این سریال مخاطب دارد و اکنون دو نوع واکنش در بردارد اول اینکه این سریال می توانست بهتر شود که نگاه ایده آل گرایانه ای است که همه ما نسبت به آثار هنری داریم اما در کنار آن دیدگاهی سیاسی کارانه وجود دارد که روی مباحث فرمی، محتوایی و تکنیکی سریال بحث نمی شود بلکه می خواهند اصل سریال را زیر سوال ببرند و آنچه را که نسبت به پهلوی ها مطرح می شود نقض کنند.

صدیقی در پایان بیان کرد: عجیب است که بعضی از این نگرش ها در رسانه های دولتی ما رخ می دهد. بخشی از نقدها قابل پیش بینی بود و نباید گفت غافلگیر شدیم اما بخشی از نقدها که از طرف دوستان است هم تیم تولیدکننده از آن تعجب کرد و هم مدیران تلویزیون متعجب شدند. از دشمن انتظاری جز دشمنی کردن نیست اما نقد دوستان می توانست به مسایل حرفه ای باشد. ما نمی خواهیم سیاسی فکر کنیم اما اگر نقدها به آقای ورزی کارگردان این اثر است پس چرا مجموعه قبلی وی «تبریز در مه» دچار این هجمه از نقدها نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      به نظره من گریم استاد سعیدداخ درنقش دکترشریعتی عالیه هنرمندخوبیه دوسش دارم موفق باشی عزیزم حرف نداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج