۳۰۰۱۷۸
۱۰ نظر
۵۶۲۰
۱۰ نظر
۵۶۲۰
پ

پردرآمدترین «دی جِی» های سال ۲۰۱۵

وقتی صحبت از دی جی ها و موسیقی الکترونیک می شود، طرفداران دوآتشه این نوع موزیک فوراً تعصب و طرفداری از دی جی های محبوب خود را در قالب کل کل با دیگر طرفداران به نمایش می گذارند.

برترین ها: وقتی صحبت از دی جی ها و موسیقی الکترونیک می شود، طرفداران دوآتشه این نوع موزیک فوراً تعصب و طرفداری از دی جی های محبوب خود را در قالب کل کل با دیگر طرفداران به نمایش می گذارند و همینجا باید موضوع این مقاله را به روشنی بیان کنیم تا طرفداران از همین ابتدا خودشان را آماده مشاهده لیست زیر کنند.

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این مقاله به نقل از مجله فوربس دی جی هایی که در سال ۲۰۱۵ بیشترین درآمد را داشته اند معرفی می کند. البته این دلیل نمی شود که پردرآمدترین ها لزوماً بهترین ها باشند، به همین دلیل با اشاره کوتاهی به فهرست فوربس از پردرآمدترین DJ های دنیا در سال ۲۰۱۵، نگاهی هم می اندازیم به بهترین دی جی های دنیا که البته مرجعی بهتر از دی جی مگ برای معرفی آنها سراغ نداریم.

مجله دی جی (DJ Magazine) یا همان دی جی مَگ، ماهنامه ای بریتانیایی است که به موسیقی الکترونیک دنس و دی جی ها اختصاص دارد که در ژانویه ۱۹۹۱ شروع به کار نموده و به زبان های متعددی ترجمه می شود.

این مجله سالانه دو فهرست "تاپ ۱۰۰" یکی برای دی جی ها و دیگری برای کلاب های شبانه منتشر می کند و اولین بار دی جی دنی رمپلینگ از بریتانیا برنده این رقابت شد و اسموکین جو تنها دی جی خانمی بود که برنده این جایزه شد. آرمین ون بورن با ۵ برد پیاپی رکورددار این رقابت است. از سال ۲۰۱۰ به بعد هر دوی این رقابت ها به رأی عمومی گذاشته می شوند.

هرچند که انتقادها و اختلافاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بعضی از دی جی ها برای اینکه در این فهرست جایی داشته باشند پول می پردازند و حتی مقاله ای در این مورد در روزنامه هافینگتون پست منتشر شد و کوین یو در این مقاله نوشته بود که «در چند سال اخیر دی جی مگ مورد انتقاد قرار گرفته و ادعا شده که این فهرست نماد درستی از مهارت های دی جی ها نیست، بلکه بر اساس میزان درآمدی که دی جی ها دارند تهیه می شود.»

در هر صورت با این مقدمه برمی گردیم به فهرست فوربس از پردرآمدترین دی جی های دنیا در سال ۲۰۱۵ و همانطور که شاید حدس زده باشید این فهرست با کالوین هریس آغاز می شود. ولی قبل از شروع باید این نکته را نیز گوشزد کنیم که مجموع درآمدهای دوازده دی جی که در این فهرست از آنها نام برده ایم، ۳۰۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بوده است.

۱. کالوین هریس (۶۶ میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

یک سالی می شود که کالوین هریس، دی جی ۳۲ ساله اسکاتلندی را به عنوان دوست تیلور سوئیفت شناخته ایم و این زوج عنوان پردرآمدترین زوج دنیای موسیقی را از بیانسه و جی زی کش رفته اند. حالا هریس با انتشار آلبوم خود در سال ۲۰۱۵ و قرار گرفتن در صدر چارت های موسیقی دنس ایالات متحده و بدست آوردن ۶۶ میلیون دلار، سومین سال پیاپی است که در فهرست فوربس از پادشاهان موسیقی الکترونیک دنیا قرار گرفته می گیرد.

درآمد او تقریباً دو برابر نفر دوم این فهرست یعنی داوید گتا است، با وجودی که وی نسبت به سال قبل کنسرت های کمتری داشته ولی در مقابل دستمزدهایی که برای هر برنامه در فستیوال ها یا کلاب ها دریافت می کرده را خیلی بالاتر برده است. مبالغ ۷ رقمی قراردادهای هریس با برندهای مطرحی همچون جورجیو آرمانی به عنوان چهره تبلیغاتی جدید پوشاک زیر مردانه این برند را فراموش نکنید.

کالوین هریس هنرمندی نادر است که آهنگ هایش را خودش تنظیم، اجرا و تهیه می کند و همین ماه اکتبر گذشته بود که تراک جدید او با عنوان "حرکت" (Motion) با همکاری گوئن استفانی و بیگ شان روانه بازار شد.

یک نکته جالب در مورد کالوین هریس این است که وی یک "تیتوتالر" (teetotaler: طرفدار منع استفاده از مشروبات الکلی) است و از سن ۲۴ سالگی به این طرف هرگز لب به مشروبات الکلی نزده و ظاهراً معتقد است الکل روی حرفه او تأثیر می گذارد.


2. داوید گِتا (37 میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این دی جی/تهیه کننده فرانسوی، با اجرای ۳۰ برنامه در لاس وگاس و در عین حال اجرای مداوم برنامه در ایبیزا، سال بسیار خوب دیگری را پشت سر گذاشت. وی همچنین یکی از نام های برجسته در جشنواره کوچلا سال ۲۰۱۵ بود و در بازارهای آمریکای جنوبی و اروپا نیز یکی از جاذبه اصلی دنیای موسیقی الکترونیک است.

داوید گتا یکی از معدود هنرمندان موسیقی الکترونیک دنس است که موفقیت مردمی عظیمی بدست آورده و حتی با ستاره هایی همچون لیدی گاگا، بریتنی اسپیرز و نیکی میناژ همکاری داشته است.


3. تیستو (36 میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

با آنکه تیستو با ۴۷ سال سن، یکی از دی جی های مسن این عرصه شناخته می شود، ولی هنوز هم از حداقل ۲۰ دی جی مشهور دیگر دنیا از آویچی گرفته تا Zedd درآمد بالاتری دارد و آن هم به لطف هزینه های شبانه گزاف و البته اخلاق کاری او است. این دی جی هلندی در مدت یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ برنامه در سراسر دنیا داشته و علاوه بر اجرای موسیقی الکترونیک، چهره تبلیغاتی برندهایی همچون Guess و ۷UP است.


4. اسکریلکس (24 میلیون، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این نابغه تبدیل شده به دی جی/سوپراستار با ۹۵ برنامه ای که در یک سال گذشته اجرا کرده، بالاترین درآمد در طول حرفه خود را داشته است. استایل ویژه او در موسیقی الکترونیک برایش درآمد هنگفتی به ارمغان آورده که بر اساس تخمین های ما، وی در چهار سال گذشته، قبل از کسر مالیات حدوداً ۷۱.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

اوایل سال گذشته اسکریلس آلبومی با همکاری دیپلو به نام Jack Ü منتشر کرد و ستاره های مهمان از ۲ Chainz گرفته تا جاستین بیبر، باعث شدند این آلبوم در چارت های موسیقی دنس ایالات متحده رتبه بالایی کسب کند.


4. استیو آئوکی (24 میلیون، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اول ژوئن سال گذشته، آئوکی ۲۱۶ برنامه اجرا کرد و این عدد کمتر از ۲۷۷ برنامه در سال قبل از آن بود. علیرغم این کاهش، وی توانست درآمد خود را با تمرکز روی مناطقی همچون آمریکای لاتین، به میزان ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش دهد.

آئوکی که به سرمایه گذاری علاقمند است، مالک کمپانی ناشر موزیک Dim Mak و چندین و چند رستوران و سهام کمپانی Sol Republic است. او چهره تبلیغاتی چند برند معتبر نیز هست.


6. آویچی (19 میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این دی جی نامزد جایزه گرمی هنوز هم موفقیت آلبوم اول خود True را تجربه می کند و تک آهنگ Wake Me Up او از همان آلبوم در ۸۱ کشور دنیا رتبه نخست را بدست آورد و محبوب ترین آهنگ در Spotify شد که بیشترین تعداد پخش از سوی مخاطبین را داشت.

آویچی نسبت به رقبای خود برنامه های کمتری در سال گذشته داشت، ولی به لطف دستمزدهای ۶ رقمی برای یک شب اجرا، وی توانست در فهرست حاضر برای خودش جایی داشته باشد.

آلبوم جدید او با عنوان Stories قرار است امسال منتشر شود. نکته ای که نباید در مورد آویچی فراموش کنیم این است که آرش پورنوری، مدیر برنامه های آویچی، نقش بسیار پررنگی در تبدیل شدن او به یک ستاره در این عرصه داشت.


7. کَسکِید (18 میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

با آنکه رایان رادون با نام صحنه Kaskade در دهه چهارم عمرش و پدر سه فرزند است، ولی وی یکی از پر انرژی ترین دی جی های این عرصه است. او کارش در عرصه موسیقی را به عنوان کارآموز در استودیوی Om Records در سان فرانسیسکو آغاز کرد.

حالا او یکی از بزرگترین نام های موسیقی دنس است. در ماه ژانویه، پس از مدتها تولید موسیقی با ناشران موسیقی مستقل، وی با کمپانی وارنر برادرز قرارداد دو آلبومی امضا کرد.


8. مارتین گریکس (17 میلیون دلار، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این نابغه هلندی که فقط ۱۹ سال دارد، جوانترین دی جی فهرست فوربس از پادشاهان موسیقی الکترونیک است. در مدت دوازده ماهه سال ۲۰۱۵ وی ۱۱۶ اجرا و چند قرارداد تبلیغاتی داشته که در میان آنها می توان به ۷UP اشاره کرد.

گریکس که بیشتر از هموطنش تیستو الهام گرفته، در سال های پیش از نوجوانی شروع به یادگیری موسیقی و تولید و تنظیم نمود و با تک آهنگ Animals موفقیت و شهرت فوق العاده ای بدست آورد. مدیر برنامه های او اسکوتر براون است که مردی است که پشت موفقیت های عظیم ستاره هایی همچون جاستین بیبر و آریانا گرانده است.


8. زِد (17 میلیون دلار، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

آنتون زاسلاوسکی دی جی روسی-آلمانی است که نام صحنه Zedd را زمانی انتخاب کرد که سعی داشت در مدرسه خودش را از همکلاسی همنامش متمایز کند. ولی حالا دیگر هیچکس تردیدی در مورد هویت این دی جی محبوب ندارد.

همین سال گذشته بود که زد با انتشار آلبوم True Colors به رتبه چهارم چارت های بیلبورد صعود کرد و شاید یکی از دلایل موفقیت این آلبومَ، همکاری او با سلنا گومز بود.


10. اَفروجَک (16 میلیون دلار)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

این دی جی زاده کشور هلند بدون شک یکی از بزرگترین دی جی های فهرست حاضر است (منظورمان از بزرگترین دی جی قد بالای ۲ متری اوست و نه درآمد سالانه اش!) البته درآمد وی نیز در سال ۲۰۱۵ کم نبوده و به لطف دستمزدهای ۶ رقمی که برای هر شب اجرا در فستیوال ها و کلاب های شبانه از لاس وگاس گرفته تا اروپا دریافت می کند، کل درآمد او در سال گذشته ۱۶ میلیون دلار بوده است.

آلبوم اول او با نام Forget the World سال گذشته وارد بازار شد و خواننده های مهمانی همچون اسنوپ داگ و ویز خلیفا با او همکاری کردند.


11. ددماوس (15 میلیون دلار، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

جوئل زیمرمن، دی جی ۳۵ ساله کانادایی که وی را با نام صحنه Deadmau۵ و با آن کلاه موش مرده بهتر می شناسیم، بیشتر روی کیفیت و نه کمیت کار می کند. وی در سال گذشته در کل ۳۰ اجرا داشته ولی برای بسیاری از آنها دست کم دستمزد ۵۰۰ هزار دلاری دریافت کرده است.

بعضی از دستمزدهای وی برای فستیوال های بزرگ از مبلغ ۷ رقمی نیز فراتر می روند. ددماوس و دوست صمیمی سابقش اسکریلکس در سال ۲۰۱۵ جر و بحث توئیتری جنجالی بر سر یکی از جدیدترین آهنگ های اسکریلکس داشتند که منجر شد به اینکه اسکریلکس به ددماوس دشنام بدهد. نکته جالب دیگری در مورد ددماوس وجود دارد و آن اینکه مدیر برنامه های ددماوس نیز نامش جوئل زیمرمن است.


11. دیپلو (15 میلیون دلار، رتبه مشترک)

پردرآمدترین «دی جِی» های سال 2015

توماس وسلی پنتز، دی جی ۳۷ ساله مشهور آمریکایی با نام صحنه Diplo سالهاست که یکی از نام های برجسته در عرصه موزیک الکترونیک است ولی سال ۲۰۱۵ پردرآمدترین و موفق ترین سال برای دیپلو بوده است. وی در ۱۲ ماه گذشته با بالا بردن دستمزدش برای هر شب اجرا و ۱۰۰ برنامه در کل، هم به صورت انفرادی و هم به عنوان عضوی از گروه الکترونیک Major Lazer حرفه خود را به اوج خود رسانده است. او با اسامی دیگر فهرست پادشاهان موسیقی الکترونیک مانند اسکریلکس همکاری کرد و آلبوم Jack Ü را منتشر نمود، و در ایالات متحده با این آلبوم موفقیت زیادی کسب کرد.

حالا که فهرست فوربس از پردرآمدترین پادشاهان موسیقی الکترونیک دنیا را مشاهده کردید، بگذارید به نکته اصلی تر و مهمتر این مقاله بپردازیم و از فهرستی که DJ Mag از بهترین و تاپ ترین دی جی های دنیا در سال ۲۰۱۵ ارائه نموده به ۳۰ دی جی اولاین فهرست، در اینجا اشاره کنیم و به میزان صعود و سقوط هر کدام از آنها در این فهرست نسبت به سال های گذشته اشاره کنیم. فهرست ۱۰۰ دی جی برتر سال ۲۰۱۵ دی جی مگ با دیمیتری وگاس و لایک مایک آغاز می شود.

۱. دیمیتری وگاس و لایک مایک (Dimitri Vegas & Like Mike) ۱ رتبه صعود

۲. هاردول (Hardwell) یک رتبه سقوط

۳. مارتین گریکس (Martin Garrix) یک رتبه صعود

۴. آرمین ون بورن (Armin Van Buuren) یک رتبه سقوط

۵. تیستو (Tiësto) بدون تغییر

۶. داوید گتا (David Guetta) یک رتبه صعود

۷. آویچی (Avicii) یک رتبه سقوط

۸. افروجک (Afrojack) چهار رتبه صعود

۹. اسکریلکس (Skrillex) بدون تغییر

۱۰. استیو آئوکی (Steve Aoki) بدون تغییر

۱۱. کالوین هریس (Calvin Harris) بدون تغییر

۱۲. اولیور هِلدنز (Oliver Heldens) بیست و دو رتبه صعود

۱۳. آلسو (Alesso) دو رتبه صعود

۱۴. دبلیو اند دبلیو (W & W) چهار رتبه صعود

۱۵. دش برلین (Dash Berlin) یک رتبه سقوط

۱۶. دی وی بی بی اس (DVBBS) چهار رتبه صعود

۱۷. اکسول اند اینگروسو (Axwell & Ingrosson) بدون تغییر

۱۸. نیکی رومرو (Nicky Romero) ده رتبه سقوط

۱۹. بلسترجکس (Blasterjaxx) شش رتبه سقوط

۲۰. دیپلو (Diplo) دوازده رتبه صعود

۲۱. ریهَب (R۳hab) دو رتبه صعود

۲۲. زد (Zedd) بدون تغییر

۲۳. کَشمیر (KSHMR) ورودی جدید

۲۴. نروو (Nervo) سه رتبه سقوط

۲۵. ددماوس (Deadmau۵) نه رتبه سقوط

۲۶. دنیک (Dannic) چهار رتبه صعود

۲۷. دایرو (Dyro) بدون تغییر

۲۸. دیورو (Deorro) نه رتبه سقوط

۲۹. اباو اند بیاند (Above & Beyond) چهار رتبه سقوط

۳۰. دان دیابلو Don Diablo پنجاه و دو رتبه صعود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترنس بازهای اصیل خیلی وقته این دی جی مگ رو تحریم کردن و رای نمیدن وقتی افسانه هایی مثل astrix, atb, yahel,و ... خیلی های دیگه تو این لیست نمیان دیگه یه درب و داغونهایی مثل دیوید گتا و آویچی میان بالا دیگه...

      پاسخ ها

      • صدرا

        خب اینم نوشته:
        هرچند که انتقادها و اختلافاتی وجود دارد مبنی بر اینکه بعضی از دی جی ها برای اینکه در این فهرست جایی داشته باشند پول می پردازند و حتی مقاله ای در این مورد در روزنامه هافینگتون پست منتشر شد و کوین یو در این مقاله نوشته بود که «در چند سال اخیر دی جی مگ مورد انتقاد قرار گرفته و ادعا شده که این فهرست نماد درستی از مهارت های دی جی ها نیست، بلکه بر اساس میزان درآمدی که دی جی ها دارند تهیه می شود.»
        ...
        در کل فقط تیستو***

      • mahmood

        خوب وقتی باب میل بازار نمیرن جلو این میشه دیگه چطور مارتین گریکس اینقدر عملکرد خوبیو داشته تو کاراش کلی خلاقیت به خرج میده من به لیست دی جی مگ اعتماد دارم چون اونایی که بین صدتان همه فوق‌العاده ن

    • بدون نام

      با حال بود

    • سارا

      کلوین هریس واقعا کاراش خوبه

    • پارسا

      با احترام به نظر دوستان , اگه موسیقی ترنس رو یه کشتی فرض کنیم قطعاً برادر بزرگوار آرمین ون بورن ناخدای اون کشتی ! ;-) ...
      Armin van Buuren - A State Of Trance

    • محمد

      با احترام به نظر دوستان به خصوص طرفداران سبک ترنس، به نظر من اگه تمام دیجی های جهان رو داخل یک امپراطوری قرار بدیم امپراطور شون شک نکنید که پورفسور دیجی استریکس دوستان عزیز.

    • Reza

      به نظرم دیجی armanmata ک ایرانیه از همشون بهتره . از وقتی باهاش اشنا شدم دیجی اهنگ تکنو خارجی گوش نمیدم

    • علی

      Tiesto که واقعا حقشه diploهم کاراش عالی مخصوصا با گروهmajorlazer

    • مارلون

      آویچی خو مرد..فهرست رو عوض کنین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج