۳۰۰۲۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

تعداد کمی از ما برای تهیه پیش‌غذا سراغ غذاهای دریایی می‌رویم، در حالی که استفاده از این غذاها که از جمله خوش‌خوراک‌ترین و سبک‌ترین غذاها محسوب می‌شوند، می‌تواند تنوع بسیاری به سفره‌های غذا بدهد.

میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی


برترین ها: تعداد کمی از ما برای تهیه پیش‌غذا سراغ غذاهای دریایی می‌رویم، در حالی که استفاده از این غذاها که از جمله خوش‌خوراک‌ترین و سبک‌ترین غذاها محسوب می‌شوند، می‌تواند تنوع بسیاری به سفره‌های غذا بدهد و انگیزه جدیدی برای جمع شدن اعضای خانواده دور سفره غذا باشد.

میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

مواد لازم برای یک نفر:
  • میگو: 200 گرم
  • ماست چکیده: به میزان لازم
  • خیارشور: یك عدد
  • سیر: 2 حبه
  • جعفری: 50 گرم
  • فلفل دلمه: یك‌چهارم فلفل
  • لیموترش: 2 عدد
  • شوید: 50 گرم
  • هویج: یك عدد
  • خیار: یك عدد
  • کرفس: یك ساقه
روش تهیه:

برای شروع سراغ خیارشور بروید. آن را رنده کنید و اجازه دهید آب آن به خوبی جدا شود، سپس جعفری و شوید را ساطوری کنید و کنار بگذارید. پس از آن فلفل دلمه‌ای، هویج، خیار و کرفس را نگینی خرد کنید.

در این مرحله تمام مواد بالا را با هم مخلوط و ماست چکیده را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید.

میگوها را بعد از شست‌وشو، مدت ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوشانده و بعد آن را آبکشی کنید.

در مرحله بعد، ۳ تا ۴ قاشق از مخلوط تهیه شده را درون یک لیوان بریزید و ۴ تا ۵ میگو روی آن قرار دهید.سپس می‌توانید از یک برگ شوید یا جعفری برای تزیین استفاده کنید.

نكته:

بهترین روش برای سرو این غذا، آن است که میگولیوانی را با برش‌های باریک و نازکی از خیار، کرفس و هویج آماده کنید. این ترکیب می‌تواند زیبایی بشقاب پیش‌غذای شما را افزایش دهد.

افرادی که به بیماری‌های معده نظیر زخم معده مزمن دچار هستند یا اسید معده آنها زیاد است، بهتراست از سیر برای تهیه این پیش‌غذا استفاده نکنند یا میزان آن را به حداقل ممکن برسانند.

کرفس به دلیل خاصیت مدری که دارد، با افزایش میزان ادرار در بدن، موجب پاکسازی و ضدعفونی مجاری ادراری و کلیه‌ها می‌شود.


میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

کنترل بیماری‌های گوارشی با سیر

سیر از جمله سبزیجاتی است که تاثیر بسیار مستقیمی بر دستگاه گوارش دارد و وجود آن در این پیش‌غذا، می‌تواند بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش به ویژه معده و روده را تسکین دهد. به اعتقاد درمانگران طب سنتی چین مصرف سیر خاصیت ضدتهوع دارد و برای درمان اسهال نیز بسیار مفید است. سیر پخته‌شده یا گریل‌شده، یکی از بهترین داروها برای درمان اسهال محسوب می‌شود.


میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

مقاومت پوست‌تان را افزایش دهید

هویج، علاوه بر تقویت بدن و افزایش بنیه افراد، به استحکام دندان‌ها و سلامت لثه‌ها نیز کمک می‌كند و یک منبع طبیعی و مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید محسوب می‌شود، به همین دلیل وجود این سبزی در مواد اولیه این غذا و در کنار آن به عنوان چاشنی، در فصل تابستان می‌تواند علاوه بر تامین ویتامین A، مقاومت بدن را در برابر گرمای هوا افزایش دهد. به این ترتیب افرادی که در وعده‌های غذایی‌شان از هویج استفاده می‌کنند، پوست‌شان استحکام بیشتری در برابر تابش نور خورشید دارد.


میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

این گیاه یک چربی‌سوز طبیعی است

کرفس به دلیل خواصی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید بدن دارد و به طور کلی به دلیل خاصیت چربی‌سوز بودنش، یکی از گیاهان و سبزیجاتی است که بسیار مورد توجه خانم‌های علاقه مند به کاهش وزن قرار می‌گیرد. از این رو اگر تصمیم دارید رژیم غذایی کم‌کالری را دنبال کنید، می‌توانید با افزایش میزان کرفس موجود در این پیش غذا از آن به عنوان یک وعده غذایی مفید استفاده کنید. این گیاه علاوه بر آنکه با کاهش میزان کلسترول خون به پیشگیری از تجمع چربی‌ها و توده شدن آنها در شریان‌های اصلی بدن کمک می‌کند و مانع ابتلا به تصلب شرایین در افراد می‌شود، موجب کاهش میزان تجمع چربی‌ها در بدن شده و روند کاهش وزن را در خانم‌های علاقه‌مند به این موضوع، سرعت می‌بخشد.


میگو لیوانی با سیر، پیش غذای دریایی

این غذا را با چی بخوریم؟

سالاد چینی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که دوست دارند از میگو لیوانی به عنوان یک وعده غذایی پرانرژی و کم‌کالری استفاده کنند. برای تهیه این سالاد، کافی است از هر یک از سبزیجات نخود فرنگی، لوبیاسبز، ذرت، پیازچه و کرفس، به اندازه نصف لیوان خردشده، تهیه و آنها را با یک عدد تخم‌مرغ آب پز مخلوط کنید. این سالاد را می‌توان با سرکه و روغن زیتون سرو کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج