۳۰۰۲۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمار جدید از وضعیت ارتباطات داخلی

دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، وضعیت ارتباطات داخلی کشور را در حوزه تلفن ثابت تا پایان شهریورماه ۹۴ منتشر کرد.

خبرگزاری مهر: دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، وضعیت ارتباطات داخلی کشور را در حوزه تلفن ثابت تا پایان شهریورماه ۹۴ منتشر کرد.

آمار جدید از وضعیت ارتباطات داخلی

براساس بررسی های صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال ۹۴ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۹۷ خط تلفن ثابت در کشور نصب شده که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۷۰ خط، فعال است. از این رو ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۷.۸۹ درصد اعلام شده است.

تا پایان شهریورماه ۹۴ و در ماههای پایانی برنامه پنجم توسعه کشور، ۴۷ هزار و ۵۳۰ روستا، دارای تلفن خانگی هستند و تعداد روستاهای دارای ارتباط نیز ۵۳ هزار و ۸۱۵ روستا اعلام شده است. برهمین اساس، تعداد مشترکان سرویس تلفن بی سیم روستایی (WLL ) یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۷۸۳ مشترک است و ۱۴۵ هزار و ۸۰ تلفن همگانی نیز در کشور نصب شده است.

آمار منتشر شده از سوی دفتر بررسی های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات حاکی از آن است که تهران با ضریب نفوذ ۵۶.۶۲ درصد بیشترین تعداد مشترک تلفن ثابت را دارد و استان سیستان و بلوچستان با ضریب نفوذ ۱۷.۶۳ درصد در رتبه آخر تعداد مشترکان تلفن قرار گرفته است. در همین حال بیشترین روستاهای دارای ارتباط نیز در تهران و البرز قرار دارند و کمترین روستاهای دارای ارتباط مربوط به استان یزد است.

در این بررسی ها مشخص شد که استان مازندران طی مدت مشابه یک سال گذشته بیشترین درصد افزایش تعداد روستاهای دارای ارتباط را به خود اختصاص داده است و بیشترین مشترکان WLL روستایی نیز در استان سیستان و بلوچستان و کمترین آنها در استان قم قرار دارند.

بررسی ها نشان می دهد که ۵ اپراتور بخش خصوصی تلفن ثابت نیز در مجموع ۵۴۲ هزار تلفن در کشور نصب کرده اند که ۲۳۷ هزار و ۸۵۱ خط آن، دایر است.

این درحالی است که در قانون برنامه پنجم توسعه، تا پایان سال ۹۴ باید تمامی روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار، تحت پوشش تلفن خانگی قرار گیرند. در همین حال ارتباط عمومی برای تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار و کمتر و نیز ایجاد دفاتر ICT روستایی در تمامی روستاهای دارای بیش از ۷۰ خانوار، در این قانون دیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج