۳۰۰۴۱۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اظهارات اسکویی پس از دریافت یک جایزه

مهرداد اسکویی بعد از دریافت جایزه عفو بین الملل از جشنواره فیلم برلین با اشاره به مضمون فیلمش گفت: بعد از دریافت این جایزه، فیلم را به همه دخترانی تقدیم کردم که هیچ چیزی تقدیم‌شان نمی‌شود و ابراز امیدواری کردم که کلا به کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور‌ها هستند، توجه بیشتری شود.

خبرگزاری ایسنا: مهرداد اسکویی بعد از دریافت جایزه عفو بین الملل از جشنواره فیلم برلین با اشاره به مضمون فیلمش گفت: بعد از دریافت این جایزه، فیلم را به همه دخترانی تقدیم کردم که هیچ چیزی تقدیم‌شان نمی‌شود و ابراز امیدواری کردم که کلا به کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور‌ها هستند، توجه بیشتری شود.

این مستندساز که در برلین حضور دارد در گفت‌وگویی درباره جایزه‌اش اظهار کرد: این جایزه عفو بین‌الملل است که ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در مراسمی که تمام کاندیداها، هیأت داوران و رئیس جشنواره آمدند و رسانه‌های گروهی زیادی حضور داشتند در حیاط هتل برلین اهدا شد.

وی ادامه داد: تقریبا ۱۰ دقیقه قبل از مراسم به من گفتند که باید در سالن همراه تیم‌تان حضور داشته باشید. به شدت تأکید داشتند که حتما باید اسم داده باشیم و مشخص شده باشد که در چه ساعتی از کدام ورودی می‌آییم که من به همراه گروهم در آنجا حضور پیدا کردم. چهره‌های مهم از جمله "دنیس تاناویچ" برنده بخش فیلمنامه از لهستان و همچنین "جانفرانکو روسی" که جایزه خرس طلایی جشنواره را به خود اختصاص داد و جایزه بزرگ را هم "دنیس تاناویچ" از آن خود کرد، در مراسم حاضر بودند.

اسکویی افزود: در این مراسم سه جایزه به "فرانکو روسی" تعلق گرفت و بعد از اعلام چند جایزه دیگر، رئیس سازمان عفو بین‌الملل و یک فیلمساز معروف به نام دانیل لوی که به نمایندگی از جایزه عفو بین‌الملل روی سکو حاضر شده بود بیانیه‌ای در رابطه با فیلم «رویاهای دم صبح» قرائت کرد که در این بیانیه مطرح شده بودکه چرا این فیلم بسیار تأثیرگذار، تکان‌دهنده و نگاه‌ انسانی دارد؟!

این فیلمساز با اشاره به موارد مطرح شده در این بیانیه گفت: اعلام شد فیلم با لحظات شاد و لحظات غمگین خودش ما را به جهان درونی دختران در کانون اصلاح و تربیت ایران نزدیک می‌کند، نه تنها دختران ایران بلکه حکایت تمام دخترانی است که در شرایط دوری از خانواده به سر می‌برند و این فیلم توانسته به خوبی و زیبایی با تصویربرداری و فضاسازی خوب این فضا را به ما منتقل کند و از این فیلم به عنوان فیلم ماندگار یاد کردند و جایزه خودشان را به این فیلم اهدا کردند.

وی ادامه داد: اعلام کردند که ما یک جایزه دومی هم داریم و برای فیلم «آتش در دریا» ساخته جان فرانکو رزی که آن فیلم هم بسیار فیلم مهم و تأثیرگذاری برایشان بوده و به جای اینکه جایزه را تقسیم کنند در نهایت یک جایزه پنج هزار یورویی اضافه کردند. به این دو فیلم هر کدام پنج هزار یورو و همچنین جایزه عفو بین‌الملل سال ۲۰۱۶ جشنواره برلین اهدا شد.

وی با اشاره به نشستی که برای فیلمش برگزار شد، گفت: در آنجا گفتم که خیلی تشکر می‌کنم از جشنواره برلین بابت اینکه بخش نسل نو را نگه داشته است. در این بخش توجه به فیلم‌های کودک و نوجوان باعث می‌شود که کودکان و نوجوانانی که آینده کشورها را می‌سازند بتوانند پنداشته بشوند و با مسئولیت بیشتری در برای آینده نقش‌آفرینی داشته باشند و در این راستا به نظر من سینما اتفاق مهمی است.

اسکویی در ارزیابی این دوره جشنواره فیلم برلین اظهار کرد: امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره شرکت داشتند. استقبال از فیلم‌های ایرانی خوب بود، همه چهار فیلم ایرانی با سالن پر از مخاطب مواجه بودند و همه‌ آن‌ها در همان روزهای اول جشنواره بلیت‌شانSold out ‌ شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج