۳۰۰۴۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

۴ گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

برای اینكه این تغییر درست همان چیزی باشد كه باید باشد، فقط كافی است یك‌بار دیگر درست به همه‌چیز نگاه كنید و بعد تصمیم بگیرید. با رعایت این اصول، اتاق پذیرایی شما به درست‌ترین شكل ممكن متحول خواهد شد.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی


برترین ها: همه هر وقت بخواهند تغییری در خانه بدهند، سراغ وسایل تزیینی می‌روند و چند وسیله جدید به خانه اضافه می‌كنند، اما تجمع این وسایل بعد از مدتی خانه را زشت خواهد كرد.خیلی وقت‌ها لازم است برای متفاوت‌بودن، یك تغییر اساسی در چیدمان اتاق بدهید. برای اینكه این تغییر درست همان چیزی باشد كه باید باشد، فقط كافی است یك‌بار دیگر درست به همه‌چیز نگاه كنید و بعد تصمیم بگیرید. با رعایت این اصول، اتاق پذیرایی شما به درست‌ترین شكل ممكن متحول خواهد شد.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

قدم اول : این رنگ‌های اعجازآمیز

۱- با وسایل مهم‌تر شروع كنید

رنگ بعضی وسایل را در خانه نمی‌توان تغییر داد. اگر مبلمان شما نوست، به صلاح نیست برای تغییر رنگ آن را عوض كنید. بنابراین انتخاب رنگ دكوراسیون بهتر است با توجه به رنگ وسایل اصلی صورت بگیرد. با انتخاب رنگ می‌توانید مفاهیم خاصی را منتقل كنید. برای مثال با استفاده از رنگ‌های شفاف، می‌توانید وسایل مهم را مهم‌تر جلوه دهید. برای مثال این قفسه زردرنگ بیشتر از هر وسیله دیگری در خانه به چشم خواهد آمد. وقتی زرد را با آبی تركیب می‌كنید اتاق شما به اندازه آسمان تابستان پرانرژی می‌شود.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۲- خلاق باشید

این یك تغییر بسیار ارزان است. می‌توانید برای ایجاد تنوع رنگی، یك مربع با یك رنگ متضاد به دیوار بزنید. شجاع باشید. با این كار خانه شما شبیه هیچ خانه دیگری نخواهد بود. سعی كنید رنگی را كه استفاده كرده‌اید با رنگ وسایل دیگر كامل كنید. برای مثال رنگ زرد دیوار با رنگ‌های سرمه‌ای و آبی كوسن‌های روی مبل كامل شده و بازهم شما را به تركیب خوب زرد و آبی می‌رساند.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۳- به وسایل‌تان طرح بدهید

چرا فكر می‌كنید برای مثال میز شیشه‌ای شما باید شیشه ساده‌ای داشته باشد؟ شما می‌توانید شیشه میز را به‌راحتی با كاغذهای رنگی كه مخصوص پنجره‌ها طراحی شده تزیین كنید. طرحی متناسب با رنگ منزلتان انتخاب كنید و آن را به شیشه‌های میز بچسبانید. می‌توانید وسایل دیگر منزلتان را هم با همین روش و به سلیقه خودتان تزیین كنید.


قدم دوم : تركیبات را بشناسید

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۱- از طیف رنگ‌های متفاوت استفاده كنید

این خانه با متفاوت‌ترین رنگ‌هایی كه می‌توانید فكرش را بكنید دكور شده است. رنگ خاكی و سدری دیوارها با رنگ چوب مبل‌ها و تركیب آن با فرش طرح پوستی كه روی زمین انداخته شده یك پایه قوی برای دكوراسیون تشكیل داده است. همان‌طور كه می‌بینید رنگ‌های متفاوت چوب‌ها اصلا بد نیست. پارچه قهوه‌ای مبل‌های سفید با مبلمان چوبی هماهنگ است. به همین دلیل به‌راحتی با اضافه‌كردن ۲ رنگ شاد، تركیب‌بندی خانه به این خوبی از آب درآمده است. تابلوهای كلاسیك سیاه و سفید، باعث شده تا این تابلوی بزرگ رنگی و مدرن اینقدر خوب مشخص شود.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۲- در مركز اتاق، رنگ درنظر بگیرید

یكی از بهترین كارهایی كه می‌توان در تركیبات رنگی انجام داد، قراردادن وسیله یا یك تابلوی بزرگ رنگی در مركز اتاق است. این كار باعث می‌شود حتی اگر خانه شما بی‌رنگ دكور شده، با این تابلو یكباره كاملا متفاوت به‌نظر برسد. برای مثال در این خانه كاملا كلاسیك، یك تابلوی بزرگ با طرح‌های ساده اما كاملا رنگارنگ قرار داده شده تا رنگ‌های آن تمام فضای خانه را تحت‌تاثیر قرار دهد.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۳- رنگ‌های شاد را محدود درنظر بگیرید

رنگ‌های شاد وقتی به مقدار زیاد در فضا قرار بگیرند، علاوه‌بر اینكه تاثیر فوق‌العاده خود را از دست می​دهند، باعث القای حس به‌هم ریختگی و هیجان زیاد در فضا می‌شوند و آرامش را از خانه می​گیرند. بهترین روش برای استفاده از آنها، قراردادن وسیله‌های رنگی كوچك در خانه است. یك بالش، یك آباژور و یك میز كوچك با رنگ شاد برای یك اتاق پذیرایی كافی به‌نظر می‌رسد.

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۴- در تقارن زیاده‌روی نكنید

تقارن در خانه زیباست و حس نظم به فضا می‌دهد. اما مثل هر چیز دیگری نباید در استفاده از آن زیاده‌روی كنید. همیشه وسیله كوچكی را در خانه قرار دهید تا حس تقارن را كمی به‌هم بزند. برای مثال یك چراغ گوشه دیوار آویزان كنید یا یك گلدان در یك جهت بگذارید. با این روش خانه شما از دیسیپلین اجباری بیرون خواهد آمد و راحتی فضا كمی افزایش پیدا خواهد كرد.


قدم سوم : به تركیب سیاه و سفید ایمان بیاورید

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۱- طرح گرافیكی مناسب را انتخاب كنید

برای موفق‌شدن در تركیب رنگی سیاه و سفید، اول از هر چیز باید روی یك موتیف یا طرح خاص به توافق برسید. طرح باید با خانه شما و فضایی كه دارید، متناسب باشد. مثلا این طرح‌های مثلثی كه دو طرف شومینه كار شده، سقف را بلندتر و فضای خانه را بازتر نشان می‌دهد. طرح بالش با اینكه سیاه و سفید است اما كاملا مدرن و امروزی و استفاده از آن حس قدیمی‌بودن را از فضای خانه خواهد گرفت.

۲- از تركیبات رنگی كمك بگیرید

خیلی مهم است كه در دكوراسیون سیاه و سفید، حتما به درستی از آیتم‌های رنگی استفاده شود. رنگ تركیب سیاه و سفید را تنظیم می‌كند و خسته‌كنندگی را از آن می‌گیرد. در این خانه شومینه در نقطه كانونی قرار گرفته است. رنگ‌آمیزی آن با این كاشی‌های طلایی ساده، به اتاق رنگ ساده و زیبایی می‌دهد. استفاده از دو میز در سمت چپ به‌جای یكی، هم روی شومینه تاكید می‌كند و هم تقارن را از فضا می‌گیرد.


قدم چهارم: راحتی حرف اول را می‌زند

4 گام تا داشتن زیباترین اتاق پذیرایی

۱- استفاده از چند رنگ متفاوت در چیدمان منزل

‌شما را بیشتر از چیزی كه فكر می‌كنید شاد و راحت نشان می‌دهد و نظم بیش از حد را از آن خواهد گرفت. این خانه به‌نظر می‌رسد با رنگ‌های متفاوتی دكور شده اما كاملا هماهنگ است. رنگ آبی دیوارها در طرح‌های فرش تكرار شده و قهوه‌ای فرش را رنگ قهوه‌ای سیر دیوارها كامل كرده است. علاوه‌بر اینها تزیینات نارنجی‌رنگ روی میز فضا را به‌طور كلی شادتر كرده است.

۲- غیرمنتظره تزیین كنید

چرا فكر می‌كنید باید برای همه‌چیز پایبند به اصول باشید؟ معمولا همه عادت كرده‌اند، برای تابلوهای اتاق پذیرایی از طرح‌های كلاسیك استفاده كنند اما خیلی راحت می‌شود طرح‌های دیگر مثلا طرح‌های مناسب بچه‌ها را در پذیرایی كار كرد. به‌خصوص اگر بچه دارید این كار مناسب به‌نظر می‌رسد و پذیرایی را به فضایی مناسب برای بچه‌ها تبدیل می‌كند. می‌توانید این تابلوهای بامزه را خودتان در خانه درست كنید و با هر تركیبی كه دوست دارید به دیوار بزنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • asal

      mer30

    • parastoo

      daste hamegitun dard nakonee vagan zahmat mikeshid .mer30

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج