۳۰۰۶۸۳
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

هشدار به مردم درباره خرید میوه های قاچاق

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی از معدوم‌سازی بخشی از محموله‌های میوه قاچاق شده به کشور با هماهنگی دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: از نظر وزارت جهاد کشاورزی فقط میوه‌هایی مانند موز، نارگیل، آناناس و انبه مجوز ورود به کشور دارند و مابقی میوه‌ها مانند انگور، نارنگی، هلو، شلیل، زردآلو و میوه‌های عجیب و غریبی مانند پتایا (میوه اژدها) بدون مجوز واردات بوده و به کشور قاچاق شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی از معدوم‌سازی بخشی از محموله‌های میوه قاچاق شده به کشور با هماهنگی دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: به گمرک پیشنهاد شده که واردات کوله‌بری متوقف شود تا واردت تحت نظارت کامل قرار گیرد و ساماندهی شود.

ابوالقاسم حسن‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه میوه‌های قاچاق از فاصله‌های بسیار دور به کشور وارد شده‌اند مسلما برای حفظ و نگهداری آنها از سموم و نگه‌دارنده‌های شیمیایی بسیاری استفاده شده است که از این نظر خطرناک و آلوده هستند.

وی گفت: از نظر وزارت جهاد کشاورزی فقط میوه‌هایی مانند موز، نارگیل، آناناس و انبه مجوز ورود به کشور دارند و مابقی میوه‌ها مانند انگور، نارنگی، هلو، شلیل، زردآلو و میوه‌های عجیب و غریبی مانند پتایا (میوه اژدها) بدون مجوز واردات بوده و به کشور قاچاق شده‌اند.

حسن‌پور با اشاره به معدوم‌سازی بخشی از میوه‌های قاچاق‌شده به کشور توسط نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برای مقابله و برخورد با میوه‌های قاچاق شده هماهنگی و مکاتبات بسیاری با دستگاه‌های متولی از استان‌های مرزی تا ستاد مبارزه با قاچاق ارز و نیروی انتظامی صورت گرفته است و براساس قانون باید میوه‌های قاچاق شده جمع‌آوری و معدوم شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مردم میوه‌های قاچاق را خریداری و مصرف نکنند، گفت: سلامت این میوه‌ها هیچ تضمینی ندارد و خطرناک هستند، چراکه محصولی که از فاصله‌های بسیار دور و از طریق راه‌های غیرقانونی به کشور قاچاق می‌شود، سموم و نگه‌دارنده‌های بسیاری در آن استفاده می‌شود تا بتواند بدون آسیب و هدررفت به بازار کشور دیگر وارد شود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر بازار میوه و میادین مرکزی میوه و تره‌بار که انواع میوه را به صورت عمده‌فروشی به سراسر کشور عرضه می‌کنند مملو از میوه‌های تابستانه‌ مانند هلو، شلیل، آلو، زردآلو، انگور، گیلاس‌، آلبالو، انبه، آووکادو و ... شده‌ که به گفته دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه همچون رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این میوه‌ها از طریق مبادی رسمی و با امکانات مجهز به کشور قاچاق شده‌اند.

این میوه‌ها شامل پرتقال‌های وارداتی تولید کشور مصر، نارنگی تولید پاکستان، انگور تولید شیلی، پیتایا (میوه اژدها) آلو زرد و قرمز، انگور، گیلاس، آلبالو، انبه، آووکادو، هلو و شلیل مربوط به کشورهای آمریکای جنوبی همچون شیلی و اکوادور و همچنین نیوزلند و استرالیاست.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، قاچاق میوه به کشور به دلیل نابسامانی در مرزهاست و آنهایی که مسئول مبارزه با قاچاق و حفظ مرزها هستند باید در این رابطه اقداماتی انجام دهند.

حجتی همچنین طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ خواستار برخورد با میوه‌های قاچاق شده و تاکید کرده است که نظارت در سطح خرده فروشی‌ها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خب وارد نکنید!

      ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه و محصولات کشاورزی در جهان است!

      پس وزارت کشاورزی چه کار می کنه؟

      چرا نباید در فصل تابستان زردآلوی مرغوب وجود داشته باشه؟

      چرا در همین زمستان نارنگی شیرین ساری موجود نبود و فقط بی کیفیت ها در میادین و مغازه ها ریخته شده بود؟
      چرا وزارت کشاورزی از باغدارها کشاورزان حمایت نمی کنه؟
      وزارت کشاورزی موظف است و وظیفه قانونی دارد و به گردنش است که محصولات کشاورزی کلیه کشاورزان و باغداران را تحت هر شرایطی خریداری کند
      چرا قیمت میوه باید اینقدر گران باشه؟
      چرا اینهمه محصول کشاورزی در میادین و مغازه ها به دور ریخته میشه و به قیمت مناسب به دست مردم بدبخت نمی رسه؟
      چرا اینهم دلال و واسطه در این بخش وجود داره؟
      چرا به جای برجسازی و آسمانخراش سازی در شهرها و روستاها اقدام به ایجاد باغات و زمین های کشاورزی نمی کنید؟

      اگر جواب سوالات بالا رو تونستید بدید اونوقت در خصوص میوه های خارجی صحبت کنید

    • ارسلان

      به جای امر و نهی مردم لطفا از قاچاق میوه توسط برادران قاچاقچی که مملکت را ارث پدرشان میدانند جلوگیری کنید.
      هر سال بودجه های قابل توجهی برای صیانت از مرزها از جیب مردم هزینه میشود. چگونه قاچاقچیان به راحتی کانتینرهای اجناس قاچاق را وارد کشور میکنند و هیچکسی مطلع نمیشود؟!!!! بنظر میرسد برخی از مرزها و اسکله های اختصاصی در خدمت برادران قاچاقچی میباشد و هیچکس جرعت برخورد با آنها را ندارد.

    • بدون نام

      نمیتونین جلوی دوست و اقوام و اقازاده ها رو بگیرین ؟ ادم معمولی که نمیتونه میوه حتا وارد کنه چه برسه به قاچاق ، اینا همش دست از ما بهترونه شمام میدونید ، شما هم به کشاورز اهمیت نمیدین ، به قول دوست بزروارمون که نظر اول رو داده بودن ، شما هر وقت تونستین به اون سوالا جواب بدین اونوقت اظهار نظر کنیین

    • زحمتکش

      برادران قاچقچی تفلکها درگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طفلک

    • بدون نام

      نه ازین ناراحتن که جیب گمرک پر نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج