۳۰۰۶۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بورس تهران فاز مثبت گرفت

بورس اوراق بهادار تهران بعد از روند نزولی خود در دو روز گذشته، امروز مثبت شد و به مسیر روزهای گذشته خود برگشت.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران بعد از روند نزولی خود در دو روز گذشته، امروز مثبت شد و به مسیر روزهای گذشته خود برگشت.

بورس اوراق بهادار تهران بعد از سپری کردن ۲ روز منفی، امروز با گزارش‌های قابل توجه برخی شرکتها مواجه شد و دوباره به فاز مثبت رفت.

به این ترتیب اعلام گزارش های جدید برخی شرکتها به خصوص شرکتهای خودرویی باعث مثبت شدن فضای بازار و افزایش قیمت‌ها شد به طوری که شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی قابل توجه و چشمگیر زیان ۱۷۵ ریالی سود هر سهم خود را به سود ۴۶۲ ریالی تبدیل کرد و به دلیل تعدیل قابل توجه سود با توقف نماد معاملاتی رو به رو شد.همچنین گروه سرمایه گذاری رنا در پیش‌بینی سود خود، زیان ۹ ریالی را به سود ۶۴۱ ریالی تبدیل کرد و علت این تعدیل مثبت را فروش بلوک ۹.۵ درصدی سایپا به سرمایه‌گذاری سایپا عنوان کرد.

این گزارش ها موجب شد تا بازار سرمایه روند پر تحرک و شادابی را طی کند و با اقبال سهامداران به گروه های خودرویی، بانکی و پالایشگاهی مواجه شود به طوری که در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، مپنا، بانک ملت، ایران خودرو، نفت و گاز پارسیان به همراه پتروشیمی فجر و مبین بیشترین تاثیر را در رشد بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای پتروشیمی جم، مخابرات، هلدینگ خلیج فارس و چادرملو با روند کاهشی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز در کنار شرکت تازه وارد پتروشیمی فجر که بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد، سرمایه گذاری سایپا و ایران خودرو به همراه دو پالایشگاه بندرعباس و تبریز از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکت‌هایی مانند چادرملو، ماشین‌سازی اراک و فولاد خراسان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار مثبت امروز تمایل سهامداران به خرید سهم و همچنین نوسان‌گیری موجب افزایش حجم و ارزش معاملات شد به طوری که در مجموع ۱۷۵ میلیون سهم به ارزش ۴۶۱ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۳۵ هزار میلیاردتومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج