۳۰۱۰۵۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

از سرود ملی قدیمی تا حذف تلگرام

مروری بر حاشیه های تلویزیون

در این روزها که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم، برنامه هایی که به این موضوع می پردازند، بیشتر توجهات را به سمت خود جلب کرده اند.

روزنامه سینما: در این روزها که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم، برنامه هایی که به این موضوع می پردازند، بیشتر توجهات را به سمت خود جلب کرده اند.

شد جمهوری اسلامی به پا

«پارلمان» جدیدترین مستند شبکه خبر است که در هر قسمت مروری دارد بر چگونگی برگزاری و انتخابات دوره های مختلف مجلس. مستندهایی که به واسطه پخش یکسری تصاویر آرشیوی و کمتر یا حتی دیده نشده، حسابی جذاب از کار در آمده اند. یکشنبه شب بعد از بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه ۲۲ شبکه ۳، قسمتی از مستند پارلمان که اختصاص به چگونگی تشکیل شدن مجلس دوم داشت، روی آنتن این شبکه رفت.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

تصاویری از تهران در آن سال ها و حال و هوای مردم و تیپ های متفاوت شان در کنار پخش تصاویری آرشیوی و قدیمی از سخنرانی ها و مصاحبه های مسئولان رده بالای نظام از نکات جالب و دیدنی این قسمت بود؛ اما برگ برنده این بخش از مستند پارلمان، پخش کامل سرود قدیمی سرود ملی جمهوری اسلامی بود که ارکستر ملی آن را در روز افتتاح مجلس دوم در صحن مجلس اجرا کرد. پخش کامل اجرای سرود ملی «شد جمهوری اسلامی به پا...» پایان بخش این قسمت از برنامه پارلمان بود.


تلگرام بد است؟

«انتظار من از نماینده ام... انتظارتان از نمایندگان مجلس را با گوشی همراه تان ضبط کنید و از طریق شبکه های اجتماعی به شماره *** ارسال کنید.» این متنی است که بروبچه های برنامه پایش در قسمت یکشنبه شب شان روی آنتن تلویزیون فرستادند و از مخاطبان شان خواستند که ویدئوهای شخصی خود را برای برنامه بفرستند اما مدل ارسال این کلیپ ها خیلی جالب بود.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

اول این که هیچ آدرس ایمیلی برای ارسال ویدئوها ذکر نشده و دوم این که گویا به خاطر ممنوع بودن نرم افزارهای ارتباطی مثل «تلگرام»، «واتس آپ»، «ایمو» و این که نام بردن از آنها جزو خط قرمزها هستند و معمولا برنامه های تلویزیونی نمی توانند اسم و رسمی از آنها به میان بیاورند، مجبور شدند به عبارت «از طریق شبکه های اجتماعی» بسنده کنند و نامی از آنها نبرند. مسلما استفاده از نرم افزارهای ارتباطی که در این دوران مورد استفاده خیلی ها قرار می گیرد چیز بدی نیست ولی این که نامی از آنها به میان نمی آید ولی استفاده می شود، نکته ای قابل تأمل است.


من کی ام، اینجا کجاست؟

شبکه جدید تهران اصطلاحا تازه کار است و به همین دلیل گاف های ریز و درشت زیادی دارد. روز گذشته به حضور مجری در بین برنامه ها و معرفی برنامه های بعدی شبکه اشاره کردیم که خیلی موضوع نچسبی است و خوب از کار درنیامده است، امروز هم نکته قابل توجه دیگری از این شبکه را به مدیرانش تذکر می دهیم تا شاید آنها را درست کنند.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

یکی از ریزه کاری های مهمی که از دست این برنامه در رفته این است که هیچ کپشنه و زیرنویسی راجع به برنامه روی آنتن در کنار تصویر وجود ندارد و کسی که از میان یک برنامه شبکه را دنبال می کند نمی داند که چه چیزی می بیند.

در اکثر شبکه های سینمای ا به صورت تمام وقت یا در فواصل کوتاه مدت نام برنامه در کنار آن نوشته می شود تا بیننده های جدید هم در جریان قرار بگیرند ولی چنین آپشنی برای شبکه تهران وجود ندارد.


اولین تولیدات رنگی تلویزیون

برنامه «صدبرگ» که از زمان روی آنتن رفتنش خیلی خوب عمل کرد و مورد توجه قرار گرفت، یکشنبه شب یک مهمان ویژه ای داشت و در آن صحبت های جالبی مطرح شد. مرضیه برومند، مهمان این برنامه بود و خاطراتی قدیمی از چگونگی حضورش در تلویزیون گفت.

برومند از زمانی تعریف کرد که برای ساخت نمایش های گروه سنی کودک توسط داود رشیدی (که در آن زمان مدیر گروه فیلم و سریال تلویزیون بود) به سازمان دعوت شد و شروع به برنامه سازی کرد.

مروری بر حاشیه های تلویزیون

مرضیه برومند در «صدبرگ» همین تیم که آن سال به تلویزیون دعوت شد را به عنوان اولین گروهی که نمایش های رنگی با موضوع کودک و نوجوان در تلویزیون ساخته، معرفی کرد و از روزهایی گفت که با کارگردانی رضا بابک و بهرام شاه محمدلو نمایش هایی را برای گروه سنی کودک تولید و پخش کردند. برومند در ادامه این گفتگو درباره شروع به کارش به عنوان کارگردان در تلویزیون هم حرف زد و نکات جالبی گفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج