جاباما
۳۰۱۰۶۵
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

۱۱ نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید

اولین سایت حراج اینترنتی است؛ بنیانگذار ایرانی تبار این سایت، پیرمراد امیدیار، با به حراج گذاشتن یک نشانگر لیزری شکسته بر روی اینترنت، علاوه بر فروش آن در اوج ناباوری، نخستین گام را در جهت موفقیتی بزرگ برداشت.

zoomit.ir - منیره پورمظاهری: eBay اولین سایت حراج اینترنتی است؛ بنیانگذار ایرانی تبار این سایت، پیرمراد امیدیار، با به حراج گذاشتن یک نشانگر لیزری شکسته بر روی اینترنت، علاوه بر فروش آن در اوج ناباوری، نخستین گام را در جهت موفقیتی بزرگ برداشت. در ادامه نکاتی جالب در رابطه با این سایت خواهید دانست.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید

قبل از این‌که سایت eBay شروع به فعالیت کند، مزایده‌ها تنها مختص افراد مهمی بود که می‌خواستند در مراسم فروش یک اثر‌ نقاشی شرکت کنند یا انسان‌های حریصی که به دنبال خرید یک خودرو جذاب کارکرده، به دور از توقیف پلیس بودند. مردم فرصت‌طلبی که همواره در آگهی‌های املاک جستجو می‌کردند نیز، از مشتریان پر‌و‌پا‌‌قرص این مزایده‌ها بودند.

اما در سال ۱۹۹۵، پیرمراد امیدیار، موسس ایرانی-آمریکایی این سایت، راهی برای قراردادن مزایده‌ها در بستر اینترنت یافت که این امکان را می‌داد تا قیمت‌ها در زمان کوتاهی نسبت به عرضه و تقاضا تنظیم شوند؛ همچنین راهی جدید برای فروش و استفاده‌ی مجدد از کالاهای کارکرده میسر شد.

اگر چه استفاده از این سایت به‌واسطه‌ی تحریم‌های مالی و پستی برای کاربران مقیم ایران میسر نبوده و چندان متداول نیست، اما آشنایی با ویژگی‌های خاص این سایت موفق، بزرگ و پرطرفدار می‌تواند برای شما جذاب باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا ۱۱ نکته‌ی جالب در رابطه با این سایت را با هم مرور کنیم.

۱. انگلیسی ها بالاترین آمار فروش درسایت eBay را دارند

اولین کالای پرفروش در این کشور، آلبوم You and I"" از گروه آلمانی "Scorpions"بود، که با قیمت ۲.۸۹ یورو فروخته می‌شد. گمان می‌رود که این فروش انبوه موجب محبوبیت بسیار این گروه گردیده است.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۲. شما اجازه ندارید که یک روح را در eBay به فروش برسانید

ای‌بی بر این باور است که اگر روحی وجود نداشته باشد، ممکن نیست که شما آن‌را بفروشید؛ زیرا چیزی برای فروش وجود ندارد و اگر روح وجود داشته باشد نیز، بنا به انحصار آن به اعضای بدن انسان، شما اجازه‌ی فروش آن‌را ندارید. در هر صورت امکان فروش ارواح برای شما در این سایت وجود ندارد!

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۳.اولین کالایی که در eBay فروخته شد، یک نشانگر لیزری شکسته بود

ای‌بی با خریدار تماس گرفت تا او را از شکسته بودن این پوینتر مطلع سازد، اما خریدار کاملا بر این امر آگاه بود؛ زیرا او مجموعه‌ای از نشانگرهای شکسته داشت.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۴. در سال ۲۰۰۲، شهر Bridgeville در کالیفرنیا، اولین شهری بود که در eBay به فروش رسید

این شهر کوچک با قیمت ۱،۷۷۷،۸۷۷ به فروش رفت. اما سه بار پس از فروش، به این فروشگاه اینترنتی بازگردانده شد.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


EBay. ۵ دومین گزینه انتخابی برای نام این سایت بود

قرار بود که این فروشگاه EchoBay نام بگیرد؛ ولی در نهایت EBay انتخاب شد. البته این دومین اسم بود؛ در ابتدا این وب‌سایت برای مدت چند سال "AuctionNet" نام داشت. AuctionNet در سال ۱۹۹۵ طراحی گرافیکی نه چندان زیبایی داشت؛ چیزی شبیه به آن‌چه که Craigslist هنوز استفاده می‌کند.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


EBay. 6 اصلی یک صفحه اختصاص داده شده مربوط به اطلاعات ویروس ابولا داشت

دلیل این‌که چرا Pierre Omidyar اطلاعاتی در رابطه با یک ویروس کشنده را در سایت خود قرار داده است، مشخص نیست. زندگی‌نامه‌نویس امیدیار حدس می زند که شاید این راهی برای جذب بازدیدکننده بیشتر به وب‌سایت از راه تشابه اسمی بوده است. او همچنین می‌گوید که شاید موسس ایرانی-آمریکایی ای بی از این طریق، کمی طنز‌سیاه به کار برده باشد.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۷. بعضی ازکسانی که در EBay با یکدیگر ملاقات کرده اند، با هم ازدواج کرده‌اند

اولین مراسم ازدواج به سبک ای‌بی در New Orleans توسط Meg Whitman مدیرعامل این سایت برگزار شد.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۸.حدود یک چهارم از سکه ها و دو سوم از آثار باستانی که در eBay میابید، جعلی هستند

براساس اسناد دادرسی یک پرونده ، ۷۰ درصد اجناس Tiffany جعلی هستند؛ با این حال، یک دادگاه حکم را براین قرار صادر کرد که ای‌بی هیچ مسئولیتی قانونی در قبال نظارت برصحت کالاهای فروخته شده ندارد.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۹.در سال ۲۰۰۴، یک گونه‌ی جدید از خارپشت دریایی کشف شد. این خارپشت در سایت ای‌بی به حراج گذاشته شده بود و این حراجی منجر به کشف آن شد

این اتفاق دوباره در سال ۲۰۰۸ تکرار شد؛ این‌بار فسیلی از یک گونه‌ی ناشناخته از یک فروشنده لیتوانیایی خریداری شد. خریدار ، یک دانشمند بریتانیایی بود؛ او سعی کرد که این فسیل را با نام Mindarus ebayici به ثبت برساند، ولی اعضای خشک و جدی جامعه‌ی علمی با این اسم مخالفت کردند. در نهایت این فسیل Mindarus harringtoni نام گرفت.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۱۰.شما نباید یک لباس زیر کثیف را در EBay برای فروش قرار دهید

اما این اتفاق ممکن است پیش‌بیاید....

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید


۱۱.گران ترین کالایی که در EBay به فروش رسیده است یک قایق تفریحی عظیم الجثه بود

این قایق ۱۲۳ متری، با قیمت 168 میلیون دلار به فروش رسید. یک معامله‌گر قایق این نظر را داشته که ما همیشه تمایل به داشتن بهترین‌ها و عظیم‌ترین ها داریم و این چیزی است که این قایق را متمایز می‌کند.

11 نکته جالب در مورد eBay که نمی دانید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج