۳۰۱۱۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کماندوهای فرانسوی وارد لیبی شدند

برخی منابع امنیتی آگاه لیبی تاکید کردند که کماندوهای فرانسه برای کمک به نیروهای خلیفه حفتر،‌ فرمانده کل ارتش لیبی و حمایت از آنها در عملیات نظامی‌شان در بنغازی به تازگی وارد این شهر شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: برخی منابع امنیتی آگاه لیبی تاکید کردند که کماندوهای فرانسه برای کمک به نیروهای خلیفه حفتر،‌ فرمانده کل ارتش لیبی و حمایت از آنها در عملیات نظامی‌شان در بنغازی به تازگی وارد این شهر شده‌اند.

منابع مذکور در گفتگوی ویژه با هافینگتن پست عربی اظهار داشتند: کماندوهای فرانسوی در حال حاضر در محل ویژه خود در داخل پایگاه هوایی "بنینا" واقع در شرق شهر بنغازی مستقر هستند. بنینا یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی نیروهای وابسته به حفتر است و تاکنون تعداد نیروها و قدرت آن شناخته نشده است.

این منابع افزودند: یک اتاق عملیات مشترک نیز به منظور هماهنگی نیروهای فرانسوی و نیروهای حفتر به رهبری سالم العبدلی تشکیل شده است.

با مخالفت طرف‌های سیاسی برای دستیابی به توافقی جهت تشکیل دولت توافق ملی، به تازگی در لیبی حوادث مختلفی و با سرعت اتفاق افتاد به طوری که حفتر پس از بازگشت از امارات از افزایش عملیات نظامی خبر داد و کار به جایی رسید که وی در یکشنبه گذشته از کنترل بر اجدابیا واقع در شرق لیبی و نیز بندر استراتژیک المریسه و افزایش درگیری‌ها در بنغازی خبر داد.

نیروهای حفتر شنبه گذشته عملیاتی را در شهر بنغازی آغاز کردند که در آن ۱۹ تن از این نیروها در دو روز کشته شدند.

از سوی دیگر، افراد مسلح محلی در درنه در شرق لیبی توانستند مانع حمله جدید نیروهای داعش شوند که سعی در ورود به شهر درنه داشتند. در این حمله شش نیروی مسلح کشته شدند.

"شورای انقلابیون درنه" که شامل گروه‌های مسلح از جمله گروه‌های افراطی است، اعلام کرد که شش تن از جوانان شهر درنه در درگیری هفت ساعته روز دوشنبه کشته شدند.

یکی از رهبران این شورا افزود: در این درگیری‌ها سه تانک و خودروی زرهی داعش در منطقه الفتایح در جنوب شرق درنه منهدم و یکی از رهبران داعش به نام مفتاح ابو فراج که به "ابوبصیر اللیبی" معروف است، کشته شد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که ارتش لیبی صبح امروز (سه‌شنبه) موفق شد کنترل یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در منطقه ساحلی اللیثی در بنغازی را به دست بگیرد.

منطقه اللیثی و منطقه الصابری واقع در شرق شهر بنغازی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در این شهر هستند.

این موفقیت در حالی صورت گرفت که ارتش لیبی حملات متعددی را علیه پایگاه‌های داعش و مراکز تجمع این گروه تروریستی در شهر درنه تا شرق شهر بنغازی آغاز کرده و در چند روز اخیر توانسته داعش را از منطقه الهواری در بنغازی بیرون براند.

همچنین ارتش لیبی در حال حاضر کنترل بندر المریسه واقع در جنوب بنغازی را که داعش از آن برای ورود شبه نظامیان و اسلحه استفاده می‌کرد، به دست گرفته است.

ارتش لیبی عصر روز دوشنبه اعلام کرد که پس از پیشروی‌های بزرگی که در شهرهای بنغازی و اجدابیا داشته، با جنگنده‌های خود مراکز تجمع و پایگاه‌های داعش در شهر درنه را هدف قرار داده است.

به گفته یکی از مسئولان پایگاه هوایی الابرق، در این حملات هوایی هفت خودروی داعش در درنه منهدم و تعداد زیادی از اعضای داعش در این حملات کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج