۳۰۱۱۷۲
۱۹ نظر
۵۰۱۴
۱۹ نظر
۵۰۱۴
پ

مرگ تلخ نوزاد ۴۵ روزه در بیمارستان دولتی

روز گذشته نوزاد ۴۵ روزه ای در حین عمل جراحی با افت فشار و مرگ ناگهانی روبرو شد. مطابق بررسی‌های اولیه معلوم شد که کپسول گاز CO۲ که اشتباها در محل قرار داشته، وارد مدار تنفس اتاق عمل شده و متاسفانه باعث مرگ نوزاد شد.

خبرگزاری فارس: روز گذشته نوزاد دختری ۴۵ روزه طی انجام یک عمل اورژانسی به علت وصل کردن کپسول اکسیژن اشتباهی توسط تکنسین بیهوشی فوت کرده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال حادثه رخ داده در بیمارستان کودکان مفید توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

بر این اساس پس از گزارش حادثه، با دستور رئیس دانشگاه دو هیات جداگانه مرکب از مدیران دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند و با بررسی دقیق حادثه، گزارش جامعی درخصوص دلایل واقعی این رخداد آماده شد.

با توجه به این که گزارش های اولیه هیات های یاد شده حاکی از خطای انسانی در وقوع رویداد داشت، کمیته رسیدگی به این موضوع در حضور رییس دانشگاه تشکیل شد و ضمن تاثر و تاسف شدید از این حادثه تصمیمات ذیل در خصوص برخورد های مدیریتی و قضایی اتخاذ و موارد زیر انجام پذیرفت.

پرونده این حادثه با جزییات کامل تشکیل و به مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم گیری درباره تخلفات احتمالی رخ داده در این اتفاق ارایه شد.

با دستور رئیس دانشگاه کلیه کادر مدیریتی، خدماتی، درمانی و مسئول در این اتفاق به هیات تخلفات کارکنان و هیات علمی دانشگاه معرفی شدند. در همین راستا مسئول فنی شیفت صبح عزل، متخصص بیهوشی، تکنسین بیهوشی و سرپرستار اتاق عمل از کار معلق گردیدند.

به رئیس و مدیر بیمارستان جهت اصلاح فرایند و پیگیری مجدانه برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه تذکر جدی داده و به پیشنهاد رییس دانشگاه کمیته ای جهت تدوین برنامه جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی و تضمین ایمنی بیماران جهت اجرا در تمامی مراکز پزشکی تحت پوشش دانشگاه تعیین شد. بر همین اساس دلجویی از خانواده بیمار فوت شده و اقدامات لازم در خصوص پیگیری حقوق قانونی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در اتاق عمل شماره یک بیمارستان کودکان مفید روز گذشته نوزاد ۴۵ روزه ای در حین عمل جراحی با افت فشار و مرگ ناگهانی روبرو شد. به دنبال این حادثه بلافاصله اقدامات لازم در خصوص تشخیص دلایل این مرگ ناگهانی انجام پذیرفت و مطابق بررسی های اولیه معلوم شد که به دنبال افت فشار اکسیژن مرکزی بیمارستان و یا اختلال در دستگاه اکسیژن رسانی، کپسول گاز CO۲که اشتباها در محل قرار داشته، وارد مدار تنفس اتاق عمل شده و متاسفانه باعث مرگ نوزاد گردیده است.

۲ بار تکرار یک حادثه طی ۲ ماه

صبح روز ۲۷ دی‌ماه امسال، وقتی‌که مادر با احساس درد و ناراحتی به اورژانس بیمارستانی در شمال تهران مراجعه می‌کند. هفته سی و هفتم بارداری است و مادر انتظار دوقلوهایش را می‌کشد. به اظهار پزشک اورژانس حال مادر نامساعد تشخیص داده می‌شود و بنا به پیشنهاد وی مادر برای زایمان پیش از موعد بستری می‌شود.

مادر جوان در بیمارستان بستری و دوقلوها متولد می‌شوند. اما بعد از عمل حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد که شیرینی تولد دوقلوها را برای پدر و مادر تلخ می‌کند.

پس از عمل مادر به اکسیژن نیاز پیدا می‌کند؛ ولی در اتاق عمل به محض اینکه ماسک اکسیژن را روی صورت بیمار قرار می‌دهد، وی دچار سوختگی شدید می‌شود.

ظاهرا این عارضه بر اثر نوع گاز پر شده در کپسول اکسیژن است؛ اینکه به جای گاز اکسیژن گاز دیگری در آن پر شده و باعث می‌شود صورت، لب، دهان، گلو، ریه و چشمان این مادر دچار سوختگی شدید شود.

مادر بلافاصله پس از این حادثه به مدت یک روز به کما می‌رود و پس از به هوش آمدن در بخش سوختگی بیمارستان چمران بستری می‌شود و امروز تقریبا یک ماه است که روی تخت بیمارستان خوابیده است.

وی همچنان با استفاده از لوله تراکستومی که در داخل گردنش گذاشته شده است نفس می‌کشد و تغذیه می‌کند و توان صحبت کردن نیز ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      دکتری که همش تو فکر دوست دخترشه و پرستاری که همش دنبال ایینه اس ببینه ارایشش خوبه یا ن همین میشه دیگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دکتر پول پرست مقصر نیست با تابو کردنش دولت پرورشش میدهد

    • بدون نام

      انگار داره این چیزها عادی میشه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه مردم هم عادی برخورد میکنند واز درد هم نوعان خودشون نمیسوزندو در کنارشان نمیمانند وهرکس فق بفکر خودش است

    • ليلا

      خدا ازشون نگذره به حق علي
      جون مردم چقدر براشون بي ارزش شده

    • DAvid

      دکتر داریم تا دکتر ، الان هدف بچه ها اینه که اول پزشکی قبول بشن بعد هر طوریه مدرک بگیرن بعدش دکان باز کنن و کاسب بشن
      اونایی که میخواین از راه پزشکی پول در بیارید نکنید این کار وجدان داشته باشید

    • سونيا

      اين هم نتيجه مدرك گرايي ... واقعيت اينه كه در دانشگاه هاي ايران دانشجوها به طور صحيح و كامل آموزش نمي بينند بايد يك همچين اتفاق دردناكي بيفته تا متوجه بشن.... شما در برابر مردم مسؤول هستيد حالا بريد تو هر ده كوره اي دانشگاه بزنيد

    • خودم

      حالا يه چند سال هم بايد با اين قضيه كپسول اشتباهي مردم رو به كشتن بدن!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      کم کم دکترها دارن از پراید هم پیشی می گیرن.
      خدا قوت دکتر جان...

    • بدون نام

      درد که سنگین میشود...لال میشوی

    • برتر

      واقعا وای بر سر نظام پزشکی ما
      انقدر عرضه نداشتن که هنوز اون یکی حادثه ازش چندوقت نگذشته، این اتفاق بیفته
      خدا به پدر و مادرش صبر بده.....

    • تن تن

      این کپسولای اکسیژن از کجا داره میاد؟

    • خودم

      حالا يه چند سال هم بايد با اين قضيه كپسول اشتباهي مردم رو به كشتن بدن!!!!!!!!!!!

    • لیلا

      به عنوان یک مادر میگم
      نوع پوشش در بیمارستان ها مناسب زن ایرانی نیست
      من خودم بارها دیدم مانتو چسبان و ارایش پرستار باعث شده دکتر که سر بالین بیاد بجای اینکه حال و احوال مریض رو بپرسه از پرستار که همراهش درد و دل اختلاط میکنه و میخنده
      بنظرت هورمون تفکر در اون لحظه در دکتر بیشتر ترشح میشه یا هورمون ناشی از احساس کاذب؟

    • بدون نام

      کاش برای انسان کشی پزشکان هم تجمع بشه همون طور که برای سگ کشی تجمع میشه

    • بدون نام

      متاسفانه اين خبرها ديگه داره جا ميفته و عادي ميشه . (تو اين روزها اگه كسي سالم از بيمارستان مرخص بشه تعجب داره ).....

    • بدون نام

      اسم این نوزاد پارمیس نیازداران است همین الان از دفنش میام تو قطعه فرشتگان بهشت زهرا دفن شد پدرش دچار شوک شده ومادرش آرامش نداره امروز از مردم میخوام بعنوان اعتراض سر مزار این بچه برن وبراش پستونک ببرن آخه خیلی پستونک دوست داشته واین پستونکها نشون از ضعف مدیریت بیمارستانهاست خدا این بچه را بعداز ده سال به این خانواده داده بود برای جامعه پزشکی متاسفم میدونم اگر صدای اعتراض ما به گوش دکترها نرسه این بلا سر ده ها خانواده دیگر هم میاد

    • بدون نام

      اسم این نوزاد پارمیس نیازداران است همین الان از دفنش میام تو قطعه فرشتگان بهشت زهرا دفن شد پدرش دچار شوک شده ومادرش آرامش نداره امروز از مردم میخوام بعنوان اعتراض سر مزار این بچه برن وبراش پستونک ببرن آخه خیلی پستونک دوست داشته واین پستونکها نشون از ضعف مدیریت بیمارستانهاست خدا این بچه را بعداز ده سال به این خانواده داده بود برای جامعه پزشکی متاسفم میدونم اگر صدای اعتراض ما به گوش دکترها نرسه این بلا سر ده ها خانواده دیگر هم میاد

    • nima

      آقای وزیر محترم
      میبینید که به چه آسانی در بیمارستان فوق تخصصی اطفال با یک اشتباه عجیب جان یک نوزاد گرفته میشود،حالا که تحول نظام سلامت اجرا و مشکل کادر درمانی هم با حقوقهای چند 10میلیونی برطرف شده ،وحتی حادثه مشابه 2ماه پیش هم موجب عبرت نشده بود.مشکل این سیستم حقوق نیست ،مشکل مدیران نالایق و رابطه ای ،عدم آموزش صحیح وعدم نظارت پویا و افراد سهل انگارند که حتی برای پول حاضرند بخییه های بیمار را باز نمایند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج