۳۰۱۲۸۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال ۲۰۱۵ (۲)

در قسمت قبل، پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در کلاس خودروهای بسیار کوچک، کوچک و جمع‌وجور را معرفی کردیم. اکنون در ادامه این گزارش، پرفروش‌ترین خودروها در کلاس سدان‌های سایز متوسط و MPV ها را معرفی می‌کنیم.

وب سایت پدال: در قسمت قبل، پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در کلاس خودروهای بسیار کوچک، کوچک و جمع‌وجور را معرفی کردیم. اکنون در ادامه این گزارش، پرفروش‌ترین خودروها در کلاس سدان‌های سایز متوسط و MPV ها را معرفی می‌کنیم.

مطلب مرتبط:

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (1)

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

سدان‌های سایز متوسط:

وقتی که لیست پرفروش‌ترین سدان‌ها در اروپا را بررسی می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که اسمی جز فولکس‌واگن بر صدر لیست قرار داشته باشد.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)


فولکس‌واگن پاسات که در سال 2015 با تغییراتی نیز همراه بوده است، توانسته است با اختلاف بسیاری نسبت به رقبا، به‌راحتی این مقام را کسب کند. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پاسات، اوپل/واکسهال اینزیگنیا است که اخیراً به کشور ما نیز وارد شده است.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

در رده سوم فورد موندئو را مشاهده می‌کنیم، که علیرغم افزایش فروش ۷۵ درصدی، هنوز هم نتوانسته است جایگاه اینزیگنیا را به خطر اندازد. سدان بی حاشیه و محبوب اشکودا، یعنی Superb رده چهارم را به خود اختصاص داده است و توسط پژو ۵۰۸ و تویوتا Avensis تعقیب می‌شود. مزدا ۶، سیتروئن C۵ و سوبارو لگاسی/اوت‌بک نیز رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

در اینجا بد نیست که کمی از اصل مطلب دور شده و به نکته‌ای اشاره کنیم. اگر به آمار فروش این سگمنت در بازار آمریکا دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس در آمریکا به ترتیب تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا و شورولت مالیبو بوده‌اند.

این در حالی است که در اروپا تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، نیسان آلتیما اصلاً به فروش قابل توجهی نمی‌رسند و هوندا آکورد و شورولت مالیبو نیز به ترتیب رتبه‌های ۱۴ و ۲۱ را در بین ۲۱ خودروی این کلاس در اروپا کسب کرده‌اند و فروش مالیبو حتی از ام‌جی ۶ که تنها در انگلستان به فروش می‌رسد نیز کمتر بوده است!

این در حالی است که برخی از پرفروش‌ترین‌های اروپایی یعنی پژو، اشکودا و سیتروئن نیز در آمریکا به فروش نمی‌رسند. این امر به‌خوبی تفاوت سلایق مشتریان آمریکایی و اروپایی را نشان می‌دهد.

در شکل زیر پرفروش‌ترین خودروهای بازارهای اروپا در سال ۲۰۱۵ در کلاس سدان‌های سایز متوسط را مشاهده می‌کنید:

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)


خودروهای چندمنظوره کوچک

در این کلاس تقریباً تمامی خودروها نسبت به سال قبل دچار کاهش فروش شده‌اند. شاید بتوان افزایش روزافزون محبوبیت کراس اور ها را عاملی برای کاهش فروش MPV های کوچک دانست. فیات 500L به لطف فروش بالا در بازار داخلی ایتالیا، توانسته است رتبه اول فروش را کسب کند.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

اوپل/ واکسهال Meriva دومین جایگاه را کسب کرده است و نیسان Note نیز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

فورد B-Max، سیتروئن C۳ پیکاسو و هیوندای IX۲۰ نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. در جایگاه هفتم، کیا Vegna قرار دارد که تنها خودروی این بخش است که موفق به افزایش فروش خود شده است و توانسته است که اشکودا رومستر و تویوتا Verso-S را پشت سر بگذارد.

در شکل زیر پرفروش‌ترین خودروهای چندمنظوره کوچک در اروپا را مشاهده می‌کنید:

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)


خودروهای چندمنظوره سایز متوسط

در کلاس MPV های سایز متوسط، دو خودروی فرانسوی به لطف محبوبیت این کلاس از خودروها در بازار داخلی فرانسه توانسته‌اند رتبه‌های برتر فروش در اروپا را کسب کنند. پرفروش‌ترین خودروی اروپا در این کلاس، سیتروئن C4 (گرند) پیکاسو بوده است که توسط هم‌وطنش، یعنی رنو (گرند) Scenic تعقیب می‌شود.

اما این دو فرانسوی حضور سنگین دو آلمانی را در پشت سر خود احساس می‌کنند. فولکس‌واگن اسپرتس ون و BMW سری 2 اکتیو تورر/گرند تورر دو آلمانی هستند که رتبه‌های سوم و چهارم فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان BMW کار بزرگی کرده است که نه‌تنها رقیب سنتی خود یعنی مرسدس بنز B-Class را کنار زده است، بلکه توانسته است به‌عنوان یک برند لوکس در میان همکلاسان ارزان‌قیمت‌تر، فروش قابل توجهی را داشته باشد.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

فورد (گرند) C-Max و مرسدس بنز B-Class رتبه‌های بعدی جدول پرفروش‌ترین MPV های سایز متوسط را به خود اختصاص داده‌اند و بالاتر از فولکس‌واگن توران، که با افت ناگهانی محبوبیت روبرو شده، و پژو ۳۰۰۸ قرار گرفته‌اند. اوپل/واکسهال Zafira نیز دیگر بازنده بزرگ سال ۲۰۱۵ بوده است، چراکه تنها به رتبه نهم دل خوش کرده و بالاتر از تویوتا Verso قرار گرفته است.

در جدول زیر میزان فروش MPV های سایز متوسط در اروپا را مشاهده می‌کنید:

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)


خودروهای چندمنظوره بزرگ

این کلاس از خودروها یکی از کم تنوع ترین کلاس‌های خودرویی در اروپا بوده است، چراکه تنها 9 خودرو در این کلاس به رقابت می‌پرداخته‌اند (این میزان از تنوع در بازار چقدر شبیه به بازار کشور ماست!).

همانند برخی از کلاس‌های دیگر، اگر یک فولکس‌واگن پرفروش‌ترین خودرو نبود، باید تعجب می‌کردیم! در کلاس MPV های بزرگ، فولکس‌واگن Sharan پرفروش‌ترین خودرو در سال 2015 بوده است.

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

این در حالی است که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده Sharan، برادر اسپانیایی‌اش، یعنی سئات Alhambra بوده است. رنو Space توانسته است که پس از این دو برادر قرار گیرد و به جایگاه سوم برسد. جایگاه‌های چهارم و پنجم نیز نصیب دو برادر از فورد، یعنی فورد S-Max و فورد گلکسی شده است.

در جدول زیر میزان فروش MPV های سایز بزرگ در اروپا را مشاهده می‌کنید:

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال 2015 (2)

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، خودروهای چندمنظوره و ون‌ها، در اروپا بسیار پرطرفدار هستند و گزینه‌های اصلی برای حمل بار محسوب می‌گردند. از طرف دیگر، وانت‌ها حضور چندانی در بازار اروپا ندارند و حتی به‌عنوان یک دسته از خودروها از آن‌ها نام برده نمی‌شود.

این در حالی است که پیکاپ‌ها پرطرفدارترین خودروها در بازار آمریکا هستند و از مهم‌ترین سگمنت‌های خودرویی در آمریکا به‌حساب می‌آیند. این امر، یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج