۳۰۱۳۱۲
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

۵۰ استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (۲)

در فهرست ۵۰ شرکتی موسسه کارآفرینی گوگل، شرکت‌هایی از ۱۱ کشور مختلف حضور دارند که در این میان نام «صبا ایده‌پرداز» از ایران نیز وجود دارد. در ادامه به معرفی این ۵۰ شرکت پرداخته‌ایم.

هفته نامه تجارت فردا - محمد علی‌نژاد: موسسه کارآفرینی گوگل که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده تاکنون بیش از دو هزار نشست و کنفرانس در شهرهای مختلف برگزار کرده است. این موسسه طی برنامه‌ای تحت عنوان استارت‌آپ گرایند (‌Startup Grind‌) برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان، امسال برای نخستین بار در یک کنفرانس جهانی اقدام به معرفی ۵۰ استارت‌آپ برتر سال ۲۰۱۵ از بیش از ۲۰۰ شهر مختلف در سراسر دنیا کرده است.

این برنامه با هدف آموزش، تشویق و ارتباط‌سازی کمک می‌کند تا افراد حاضر در اکوسیستم‌های استارت‌آپی در نقاط مختلف دنیا با هم در ارتباط بوده و از تجربیات هم درس بگیرند. این موسسه برای انتخاب شرکت‌های برتر حوزه فناوری و اینترنت، ملاک‌های خاصی در نظر گرفته و داوران با توجه به گزارش‌ها و استانداردهای لازم و پیش‌بینی روند پیشرفت برترین شرکت‌ها را انتخاب می‌کنند. در فهرست ۵۰ شرکتی موسسه کارآفرینی گوگل، شرکت‌هایی از ۱۱ کشور مختلف حضور دارند که در این میان نام «صبا ایده‌پرداز» از ایران نیز وجود دارد. در ادامه به معرفی این ۵۰ شرکت پرداخته‌ایم.


Jitta.۲۵

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

همانند ذهن انسان، Jitta تمامی داده‌های دریافتی را پردازش و شناسایی کرده و تنها موارد مهم و ضروری نظیر کیفیت کسب و کار و ارزش ذاتی شرکت را جمع‌آوری می‌کند. از میان فرمول‌ها، متغیرها و روش‌های متعدد، Jitta این عناصر را به ابزارهای ساده و شهودی ساده‌سازی می‌کند و با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا «بهترین شرکت‌ها را برای خرید» از طریق امتیاز Jitta و بهترین زمان خرید را از طریق خط Jitta شناسایی کنند. Jitta به موثر شدن فرآیند تصمیم‌گیری کمک کرده،‌ ریسک را به حداقل رسانده و درآمد شما را حداکثر می‌کند. از زمان تاسیس در ژانویه ۲۰۱۴، این شرکت تایلندی برای بازارهای سهام تایلند و آمریکا تحلیل‌های مالی ارائه می‌کند.


Knack.24

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

به کاربران اجازه می‌دهد تا چیزی را که نمی‌دانند فرا بگیرند. بازار این شرکت دانش را برای افراد کنجکاو در دسترس‌تر و برای افراد باتجربه باارزش‌تر می‌کند. این شرکت با ایجاد یک اپلیکیشن موبایل به دانشجویانی که در درس‌های خود مشکل دارند کمک می‌کند تا با نفرات برتر آن درس در ارتباط باشند. این نرم‌افزار امکان جست‌وجوی یک درس، کلاس یا استاد را به کاربر داده و مقایسه آنها را امکان‌پذیر می‌کند.


Meals IQ.23

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

در کنار MealsIQ یک تیم بین‌المللی از متخصصان تغذیه، پزشکان، طراحان، برنامه‌نویسان و ریاضیدانان دارد که همه دیوانه بستنی بوده و همه می‌خواهند تغییری در زندگی مردم ایجاد کنند. این شرکت کار خود را به عنوان یک پروژه تیمی در کلاس‌های کارآفرینی آنلاین دانشگاه استنفورد در پاییز ۲۰۱۴ آغاز کرد. این تیم با ایجاد نرم‌افزاری، خوردن و الگوهای ورزشی کاربران را محسوس کرده و آنها را تصحیح می‌کند بدون اینکه نیازی به محاسبه کالری آنها باشد.


Murgency.22

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک اپلیکشین موبایل است که افرادی را که نیاز فوری به کمک پزشکی و درمانی دارند با نزدیک‌ترین دکترها، پرستاران و امدادگران معتبر در ارتباط قرار می‌دهد. با ماموریت ایجاد پاسخ فوری با یک تماس به هر شخص،‌ در هر زمان و در هر کجا، Murgency در حال ایجاد بزرگ‌ترین شبکه پاسخگوی روی زمین است. این شرکت با عضویت در برنامه درخواست کسب و کار برای فعالیت در برنامه توسعه سازمان ملل،‌ در همکاری آکادمیک با آزمایشگاه تغییر استنفورد، مرکز آسیای هاروارد و رشد جهانی MIT بوده است.


MediCare.21

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک سیستم درمان و بهداشت با قابلیت دسترسی جهانی به منظور فراهم ‌آوردن خدماتی برای بیماران و سرویس‌دهندگان از طریق مدیریت جوامع یکپارچه پیشرفته و با استفاده از راه‌حل‌هایی بر مبنای پلت‌فورم توده‌ای (Cloud Platform) بوده است.


OnePaperLane.20

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک نرم‌افزار زیبای گردش کار است که امکان دیجیتالی کردن فرم‌ها و مدارک شرکت‌ها را در هر اندازه‌ای به مشتریان، کارکنان، فروشندگان و شرکای خود می‌دهد. همه اینها در یک سیستم گردش‌کار روان، امن و ساده امکان‌پذیر شده است. دنیای دیجیتال کاملاً راه و روش کسب و کار مردم و چگونگی ارتباط و تعامل آنها با مشتریان، فروشندگان و کارکنان را تغییر داده است. در بازار رقابتی امروز، کسب و کارها نیاز دارند تا به صورت دیجیتالی رشد کنند. استفاده از پلت‌فورم One Paper Lane بسیار ساده است.


On Scroll.19

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

در دنیای امروز، قیمت‌گذاری تبلیغات بر اساس ارزش درک‌شده، جایگاه آگهی و مدل‌های تخصیص داده‌شده ارزیابی می‌شود. از آنجا که این استارت‌آپ همگام با تجارت برنامه‌ریزی‌شده پیشرفت کرده است، استفاده از معیارهایی برای تصمیم‌گیری مورد نیاز خواهد بود. OnScroll سردمدار این جنبش بوده و در حال توسعه ارزیابی ارزهای آینده است. هر چیزی که به وسیله این شرکت ایجاد شده هدف اصلی مشترکی دارد؛ افزایش کیفیت کلی و اثربخشی تبلیغات آنلاین.


Paralign.18

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک پلت‌فورم روزنامه‌نگاری اجتماعی ناشناس است که در سال ۲۰۱۵ در سن‌فرانسیسکو شروع به کار کرده است. این نرم‌افزار شما را به افکار مشابه متصل کرده و با پشتیبانی و تصدیق دیگران شما را امیدوار کرده و به شما می‌فهماند که تنها نیستید. Paralign بازخوردهایی را در مورد افکار و الگوهای حسی‌تان به شما ارائه داده و کمک می‌کند تا آگاه‌تر شوید. ویژگی همراهی Paralign همانند یک راهنمای شخصی به شما قدرت می‌دهد تا یک زندگی آرام‌تر را تجربه کنید.


PartPic.17

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک استارت‌آپ بصری کامپیوتری است که جست‌وجو برای قطعات یدکی را با استفاده از دوربین موبایل تسهیل می‌بخشد. این استارت‌آپ با استفاده از بارگذاری تصویری از قطعه مورد نیاز فرد، یک راه ساده برای شروع جست‌وجوی قطعات ارائه داده است. الگوریتم این پلت‌فورم تصویر گرفته‌شده را بازرسی کرده و آن را با یک تصویر در بانک ‌اطلاعاتی مطابقت می‌دهد. PartPic به منظور پیدا کردن قطعات بدون زحمت و با کاهش زمان و اطلاعات مورد نیاز راه‌اندازی شده است.


PitchDeck.16

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک پلت‌فورم تلفن همراه است که زیروبم استارت‌آپ‌ها را در یک ویدئوی ۶۰‌ثانیه‌ای به تصویر می‌کشد. این پلت‌فورم امکان امتیازدهی، رتبه‌بندی، اشتراک‌گذاری و کشف کارآفرینی‌های فوق‌العاده را از طریق ویدئو می‌دهد.


RemoCam.15

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک دوربین امنیتی هوشمند اینترنت اشیا برای خانه‌های هوشمند است. این دوربین به شما کمک می‌کند تا از اشیای ارزشمند خود به خوبی محافظت کنید. این استارت‌آپ با استفاده از دوربین‌های حفاظت خانه هوشمند مداربسته، زنگ ‌در خودکار، سیستم نظارت خلاقانه و عملکرد کنترل از راه دور، در محافظت از چیزهایی که دوست دارید تحولی ایجاد کرده است.


SabaIdeaTech.14

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

شرکت صبا ایده، در سال ۲۰۰۴ با تاسیس وب‌سایت شبکه اجتماعی کلوب ایجاد شد، این شرکت اولین قدم را در وارد شدن به دنیای شرکت‌های اینترنتی در ایران برداشت. در سال ۲۰۰۶، این شرکت با گسترش محصولات خود تحول عظیمی ایجاد کرد. صبا ایده مالک تعداد زیادی از وب‌سایت‌های بسیار معروف ایران نظیر آپارات (بزرگ‌ترین وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران) و صبا ویژن (مشهورترین آژانس تبلیغاتی آنلاین ایران) بوده است. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به میهن‌بلاگ،‌ Lenzor و Filimo اشاره کرد.


Schoold.13

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک برنامه تلفن همراه طراحی‌شده برای توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به منظور تصمیم‌گیری آگاهانه در هنگام انتخاب آموزش عالی است. این برنامه یک مشاور تحصیلی و مالی بسیار خوب برای محصلان بوده است. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به مقایسه مورد به مورد دانشگاه‌ها، پیش‌بینی شانس پذیرش و گزینه‌های موجود برای تامین مالی اشاره کرد. از طریق یک الگوریتم اختصاصی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، هدف این اپلیکیشن، آموزش و آگاهی دادن به دانش‌آموزان در مورد هزینه‌ها و مزایای حضور در دانشگاه و تصمیم‌گیری در مورد اهداف و نیازهای شخصی آنها بوده است.


ShearShare.12

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

این استارت‌آپ مستقر در تگزاس با راه‌اندازی ShearShare، صاحبان سالن‌های زیبایی را با متخصصان زیبایی مستقل مرتبط ساخته تا آنها بتوانند از وسایل و یونیت‌های آرایشگاه استفاده‌نشده به طور موقت استفاده کنند. مالکان سالن‌های زیبایی از این طریق کسب درآمد بیشتری کرده و آرایشگران نیز روز به روز می‌توانند به اجاره سالن و یونیت‌های آرایشگری بپردازند.


Shelfie.11



50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک برنامه رایگان تلفن همراه است که هر دو نسخه اندروید و iOS آن وجود دارد. از طریق این برنامه کاربران قادر خواهند بود تا قفسه کتاب خود را به صورت دیجیتالی درآورند. کاربر به واسطه این برنامه می‌تواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را به صورت کتاب الکترونیکی یا نسخه صوتی رایگان یا با تخفیف به دست آورد. Shelfie از لحاظ کارکرد همانند برنامه Kindle Matchbook آمازون است. با وجود این بر‌خلاف آن، این برنامه برای کتاب‌هایی که نخریده‌اید هم کار کرده و روی تمامی دستگاه‌های خواندنی قابل اجرا خواهد بود.


Simple guest.10

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

این استارت‌آپ برزیلی، با اجاره املاک و مستغلات مردم، برای مهمان‌های آن ملک، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به یادگار می‌گذارد. پشتیبانی شبانه‌روزی، قیمت‌گذاری هوشمند،‌ تحویل کلید و بهینه‌سازی پروفایل از ویژگی‌های این شرکت به شمار می‌آید.


Snappy.9

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

تجربه هدیه واقعی و اندیشمندانه را با کارت تبریک ترکیب کرده است. این برنامه سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای اطمینان از قابل قبول بودن هدیه فرستاده‌شده برای فرد خواهد بود چرا که گیرنده این قدرت انتخاب را دارد که رنگ، اندازه و برخی خصوصیات آن هدیه را به صورت سفارشی تغییر دهد.


Snapshots.8

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک پلت‌فورم خلاقانه است که به عکاسان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تصاویر خود را بارگذاری، ذخیره و سازماندهی کرده و آنها را در وب به اشتراک گذاشته یا به روی تلفن‌های همراه و تلویزیون به نمایش بگذارند. این پلت‌فورم همچنین از دستور پرینت و همکاری میان عکاسان حرفه‌ای و مهمان در یک گالری مشترک پشتیبانی می‌کند. این پلت‌فورم جنبه بازاریابی را با خدمات عروسی ترکیب کرده و با تعامل با مهمانان عروسی و با استفاده از عناصر رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های فروش خدمات خود را به دست می‌آورد.


Stiya.7

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک خاطره در جیب شماست. این برنامه رایگان، در حال تغییر راه ثبت،‌ جست‌وجو و به اشتراک‌گذاری خاطرات است. نام Stiya از جمله «Stories In Your Attic» می‌آید و شرکت تولیدکننده این برنامه می‌خواهد داستان‌ها را از اتاقک زیر شیروانی به جیب شما بیاورد تا دیگر آنها را فراموش نکنید. Stiya‌ به‌طور خودکار تجربه‌های شخصی شما را درون یک مجله روزانه زیبا ذخیره می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید آن را پیدا کرده و به اشتراک بگذارید.


Twizoo.6

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک شرکت فناوری انگلیسی است که با تحلیل پیشنهادات کاربران توئیتر به کاربران خود برای یافتن بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها کمک می‌کند. این برنامه که در جولای ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز موجود است. این برنامه دو بار به عنوان بهترین اپلیکیشن اپل‌استور انتخاب شده و یکی از بهترین استارت‌آپ‌های راه‌اندازی شده از سال ۲۰۱۴ بوده است. در حالی که Twizoo در حال حاضر تنها لندن را تحت پوشش قرار می‌دهد اما به زودی در دیگر شهرها نیز قابل استفاده خواهد بود.


Ubidock.5

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

تنها راه‌حل واقعی شارژ تلفن همراه بدون نیاز به سیم در رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های عمومی است. خدمات این استارت‌آپ به مشتریان خود توانایی منحصر به‌فردی می‌دهد تا در هنگام شارژ از تلفن‌های همراه خود استفاده کنند. Ubidock در واقع یک سیستم شارژکننده قابل حمل تلفن همراه است.


Unleesh.4

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک پلت‌فورم مدیریت تیمی است که به منظور استفاده همزمان چند نفر از یک صفحه طراحی شده است. این برنامه برای هماهنگی و ارتباط گروه‌های بزرگ و کوچک که در سراسر جهان مشغول به کار هستند بسیار ایده‌آل خواهد بود. Unleesh‌ به مدیران اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به تیم‌های خود داده و از بازخورد آن برای تصمیم‌گیری استفاده کنند. این برنامه می‌تواند برای مدیریت تیمی روزانه، آموزش و مربیگری، همکاری، جلسات شرکت‌ها و موقعیت‌های دیگر استفاده شود.


UpCurrent.3

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک پلت‌فورم مدیریت ایده و ارتباطات جزء به کل است. این پلت‌فورم به منظور استفاده در تمام سطوح سازمان‌ها طراحی شده و دفتر شرکت را به ایده‌پردازی و تعهدات کارمندان مرتبط می‌سازد. هدف نهایی این استارت‌آپ بهبود و خلاقیت ادامه‌دار سازمان‌ها بوده و تضمین می‌کند که نگرانی و ایده‌های کارمندان همیشه به گوش مدیران خواهد رسید.


Venuetize.2

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

این شرکت به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری در بازار پرتقاضای ورزش و صنعت سرگرمی به منظور بهینه‌سازی اطلاعات شخصی و تجزیه‌وتحلیل بازاری‌ و محتوای مرتبط ایجاد شده است. این برنامه یک گردآورنده خدمات بوده که می‌تواند راه‌حل قانع‌کننده خرید یک مرحله‌ای را با استراتژی تعاملی طرفداری ترکیب کرده و از این راه برای مالکان استادیوم‌ها، لیگ‌ها و تیم‌های ورزشی کسب درآمد کند.


Wally.1

50 استارت‌آپ برتر از نگاه موسسه کارآفرینی گوگل (2)

یک دستگاه خودپرداز کارآمد و ساده با قابلیت اجرا روی تبلت‌های اندرویدی مناسب برای بازار لاتین است که بر اساس موقعیت مکانی مشتری کار می‌کند. این اپلیکیشن دارای گزارش‌دهی اینترنتی قدرتمند بوده و قابلیت یکپارچه‌سازی با دستگاه‌های POS همراه را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج