۳۰۱۴۲
۲۳۶ نظر
۵۱۷۶
۲۳۶ نظر
۵۱۷۶
پ

قوانین فرزند خواندگی را بدانید

اگر شما هم جزو زوج‌هایی هستید كه بچه‌دار نمی‌شوید و می‌خواهید یكی از بچه‌های تحت سرپرستی بهزیستی را به فرزندی قبول كنید، بد نیست قوانین فرزندخواندگی را بدانید

قوانین فرزند خواندگی را بدانید

برترین ها: همین كه بخندد، راه رفتن یاد بگیرد، حرف‌های نصفه و نیمه بزند، دندان‌های مدل یكی بود و یكی نبودش را نشان بدهد یا حتی دسته گل به آب بدهد كافی است تا یك دنیا هیجان بریزد وسط روزمرگی‌ها و زندگی زیر و رو شود. چه فرقی می‌كند از كجا آمده باشد... اما آیا فرقی نمی کند یا می کند؟

قوانین فرزند خواندگی را بدانید

كدام كودك؟ كدام پدر و مادر؟

اگر قانونش را بخواهید فرزندخواندگی یعنی اعطای سرپرستی كودكان بدون سرپرست شناخته‌شده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی به خانواده‌های متقاضی كه واجد شرایط قانون جاری حمایت از كودكان بی‌سرپرست باشند. اما به زبان ساده یعنی یك زوج جوان كه توانایی بچه‌دار شدن ندارند یك كودك بی‌سرپرست را به فرزندی بپذیرند.

طبق قانون سازمان بهزیستی، كودكانی به فرزندی سپرده می‌شوند كه والدین یا جد پدری آنها، شناخته شده نباشد، یعنی بچه‌هایی نباشند كه به هر دلیلی به طور موقت در پرورشگاه زندگی می‌كنند و قرار است به خانواده‌شان بازگردانده شوند. از طرف دیگر این كودكان باید تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفته باشند، به عبارتی قبل از سپردن كودكان به پدر و مادر جدید باید از طریق مراجع قضایی سرپرستی آنها به سازمان بهزیستی سپرده شده باشد.


هر استان با كمیته خودش

كارهای مربوط به فرزندخواندگی در هر استان، در همان استان انجام می‌شود یعنی کمیته‌هایی به نام كمیته ستادی استان و كمیته شبه خانواده استان بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اعضای كمیته هم عبارتند از: مدیركل بهزیستی استان، معاون امور اجتماعی بهزیستی، كارشناس شبه خانواده استان، كارشناس فرزندخواندگی، مددكار و كارشناس حقوقی استان. کودکانی را می‌توان به عنوان فرزند خوانده انتخاب کرد که تمامی تلاش‌ها و کوشش‌های حرفه‌ای برای شناسایی والدین‌شان بی‌نتیجه مانده باشد و مسئولان بهزیستی امیدی به بازگشت کودک به خانواده خودش نداشته باشند.


كمی رفاه،کمی سلامت

معمولا هر زوجی كه قصد بچه‌دار شدن دارند اول فكر آینده‌اش را می‌كنند و چرتكه می‌اندازند كه مطمئن شوند از پس هزینه‌های آن برمی‌آیند و خلاصه بی‌گدار به آب نمی‌زنند.

بهزیستی هم اگر بخواهد یكی از بچه‌هایش را به زوجی بسپارد باید مطمئن شود كه آنها تمكن مالی دارند. باغ، ویلا و خانه دوبلكس لازم نیست ولی زوج جوان باید بتوانند حداقل‌های یك زندگی آرام را برای كودكی كه به فرزندی می‌پذیرند، فراهم كنند.

سلامت هم شرط دیگر ماجراست. نه اینكه لازم باشد زن و مرد به اندازه شركت در آزمون خلبانی سالم باشند و مثلا حتی یك دندان پوسیده هم در دهانشان نباشد ولی نباید به هیچ بیماری به اصطلاح صعب‌العلاجی مبتلا باشند. اعتیاد به مواد مخدر یا سایر اعتیادهای مضر هم طبیعی است كه در کل این توافق را به هم می‌زند.


پدر و مادر شدن قانون دارد

ممكن است سازمان بهزیستی بچه‌ها را از سر راه آورده باشد ولی به این راحتی‌ها آنها را به هر خانواده‌ای نمی‌سپارند و راستش را بخواهید حتی كمی سخت می‌گیرند. حسابی مته به خشخاش می‌گذارند و همه جوانب كار را بررسی می‌كنند تا با خیال راحت كودكی را به خانواده جدید بسپارند. البته قوانین ثابتی هم وجود دارد كه استثنا سرش نمی‌شود. مثلا زن و شوهر داوطلب سرپرستی، باید ایرانی و مقیم ایران باشند. شرط دوم این است كه حداقل 5 سال تمام از تاریخ ازدواج آنها گذشته باشد و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند. طبیعی است كه به زوج‌های خیلی كم‌سن‌وسال بچه تعلق نمی‌گیرد و سن یكی از آنها باید حداقل 30 سال باشد.

معمولا سراغ هر كاری كه بروید یكی از شرایط تغییرناپذیر آن صلاحیت اخلاقی و نداشتن سوءسابقه است. حالا فكرش را بكنید كه بخواهید نقش پدر و مادر كودك تنها و بی‌سرپرستی را به عهده بگیرید. حداقلش این است كه نباید هیچ نوع سوءسابقه و محكومیت جزائی به دلیل ارتكاب جرایم عمدی داشته باشید و البته صلاحیت اخلاقی هم باید به آن اضافه شود.


این مراحل را باید طی کنید

یكی از مراحل اصلی كار، مشاوره قبل از فرزندپذیری است؛ یعنی قبل از تشكیل كمیته فرزندخواندگی زن و شوهر باید در این جلسات مشاوره شركت كنند و نتیجه آن در پرونده درج شود. بعد از آن پروند به كمیته فرزندخواندگی می‌رود و چنانكه تصمیم كمیته مثبت باشد در فهرست نوبت قرار می‌گیرند. زوجی كه در فهرست قرار گرفته‌است با فرارسیدن نوبتشان برای انتخاب فرزند به شیرخوارگاه معرفی می‌شوند. پس از انتخاب فرزند، والدین متقاضی توسط سازمان بهزیستی به دادگاه معرفی می‌شوند تا قرار دور آزمایشی یا همان حكم سرپرستی موقت صادر شود. بعد از صدور حكم سرپرستی، كودك انتخابی طی صورت​جلسه‌ای به والدین تحویل داده می‌شود و طی دوره آزمایشی ۶ ماهه، حداقل ۳ بازدید از طرف مددكاران اجتماعی از خانواده فرزندپذیر انجام می‌شود تا مسئولان بهزیستی خیالشان راحت شود كه زوج متقاضی شرایط لازم برای نگهداری را دارند یا خیر.

درصورت تایید وضعیت مراقبت از فرزند و توانایی خانواده، گزارش نهایی تهیه می‌شود و سرپرستی به دادگاه مربوطه می‌رود تا حكم قطعی صادر شود. بعد از گذراندن دوره ۶ ماهه آزمایشی و صدور حكم قطعی، سرانجام لحظه موعود فرا می‌رسد و والدین قانونی می‌توانند با مشخصات خودشان برای كودك شناسنامه بگیرند.

یك نكته هم درباره تامین آتیه فرزند وجود دارد. با توجه به اینكه از نظر قانونی فرزندخوانده از پدر و مادر قانونی خود حتی با وجود داشتن شناسنامه ارث نمی‌برد، باید صلح یك‌سوم اموال والدین به فرزندخوانده از طریق دفترخانه‌های رسمی یا مراجع قضایی انجام شود. افتتاح حساب پس‌انداز، بیمه آتیه یا روش‌های قانونی اطمینان‌بخش دیگر نیز می‌توانند از راهكارهایی باشند كه به موازات صلح اموال انجام می‌شود. این را هم به یاد داشته باشید كه حكم سرپرستی ابدی و ازلی نیست و اگر سازمان بهزیستی تشخیص دهد كودك در زندگی جدید آسیبی می‌بیند و عدم شایستگی والدین به هر دلیلی اثبات شود یا والدین حقیقی كودك مراجعه كنند، حكم سرپرستی با هماهنگی دادگاه قابل فسخ است.


همه مدارک لازم


یادتان باشد متقاضیان فرزندخواندگی باید تقاضای رسمی خود را به سازمان بهزیستی اعلام كنند و این تقاضا حتما باید به امضای هر دو نفر رسیده باشد. نشانی و شماره تلفن محل سكونت‌شان هم باید در این تقاضانامه قید شود. بعد از آن باید همه مدارك فهرست زیر را آماده كنند:
  • تصویر شناسنامه زن و مرد صفحه اول و دوم.
  • تصویر سند ازدواج
  • گواهی ناتوانی در بچه‌دار شدن كه باید از پزشک متخصص زنان و زایمان گرفته شود.
  • گواهی پزشکی قانونی در مورد عقیم بودن زوجین یا یکی از آنها.
  • حکم سرپرستی آزمایشی كه باید از مراجع قضایی و با توجه به شرایطی كه قبلا گفته شد، گرفته شود.
  • برگ عدم سوءپیشینه کیفری زن و شوهر.
  • گواهی سلامت جسم و روان از پزشکی قانونی برای هر دو نفر
  • گواهی تمکن مالی كه می‌تواند فیش حقوقی، فتوکپی سند ماشین، منزل مسکونی یا هر ملك دیگری باشد.
  • گواهی سلامت از پزشک كه مبتلا نبودن زن و شوهر به بیماری‌های صعب‌العلاج را تایید كند.
  • گواهی عدم اعتیاد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسب سفید

      ممنون یک دنیا ممنون.دقیقا" ذنبال این اطلاعات بودم و اینکه حتما" باید منزل و یا ویلای شخصی داشته باشیم تا بچه به ما تعلق بگیره یا اینکه حقوق و مزایای مناسب مخارج این زمان کافیه.برای من اطلاع رسانی بموقعی بود.

    • shirin

      من خودم یه مادرم ولی خیلی دوست دارم یه بچه رو به فرزند خوندگی قبول کنم مادر شدن به بدنیا اوردن بچه نیست به محبت وعشقیه که به اون بچه میکنی کاش میشد ...

      پاسخ ها

      • علیرضا

        پسره 18،ساله هم قبول میکنید؟

    • mozhan

      سلام دوسته من یه بچه 11 ماهه رو 10سال پیش از پرورشگاه گرفتن در مورد خانوادش پرسیدن گفتن مورده مادر بزرگ و پدر بزرگش اومده تحویش داده شناسنامشم دادن تا الان اومدن دونبال بچه !!دوسته منم این و دقیقا مثل بچش میدونه یعنی بچشه ازش جدا بشه میمیره ؟؟به نظرتون چه راهکاری هست واسه اینکه بچه و ازش نگیرن تر خدا جواب بدین

    • mozhan

      پس چرا فقط نظرم و نمایش دادین جواب ندادین ؟؟
      لطفا اگه کسی میدونه ج بده

    • مهدی

      ما 11 ساله

    • ماهی قرمز

      ممنون از مطالب خوبتون،یه سوال داشتم اینکه یعنی کسی که بچه داره یا میتونه بچه دار بشه اصلا امکانش نیست بچه ای رو به فرزندی بگیره?اینکه خیلی مسخره است،هیچ راهی وجود نداره ?حتی مثلا زمین یا خونه ای به نامش زد?ممنون میشم اگر جوابمو به ایمیلم بفرستین

      پاسخ ها

      • زهرا

        اگه دوست داشتیدبااین شماره تماس بگیرید

      • علیرضا

        سلام پسره 18،ساله هم قبول میکنید؟

    • اعظم

      سلام من بیماری ام اس دارم ومیخواهم برای فرزندخواندگی اقدام کنم ایا بیماری من جزبیماری های صعب العلاج قرارامیگیرد

      پاسخ ها

      • مبینا

        قانون میگه بیماریه واگیردار صعب العلاج

    • مادر عاشق

      سلام منم یه مادرم ولی خیلی خیلی خیلی دلم میخواد میتونستم یه بچه از پرورشگاه میگرفتم ای کاش یه قانون در این باره وضع می شد.

      پاسخ ها

      • پرستو

        سلام میتونم بپرسم شما چند سالتونه

      • بدون نام

        برو بگیر چرا نشه

    • سودی

      من مجردمو میخوام ی فرزند خونده داشته باشم امکانش هست؟

      پاسخ ها

      • مبینا

        چند سالته ؟
        قانون میگه خانوم مجردی که بخواد فرزندخونده قبول کنه باید باید بالایه 30سال سن داشته باشه

      • بدون نام

        خودم فرزندت میشم

    • فاطمه كردستان

      سلام خسته نباشي من يك دختر 25ساله هستم كه با مادرم تنها زندگي ميكنيم و كسي رو نداريم حالا ميخايم يك دختر رو به عنوان خواهر و دختر مادرم قبول كنيم حداقل كلاس اول حالا خواهش ميكنم راهنماييم كنيد وجوابو به ايميلم بفرستي.

    • جواد فراهانی

      گندشو در آوردید با این بچه دادنتون

    • جواد

      سلام چرا به خانواده هاي که بچه دارند بچه نمي دن يعني از پرورش گاه هم بدتره

    • سمیه

      سلام من خانم20ساله ام سه ساله ازدواج کردم دوسال پیش بمریضی سرطان خون مبتلا شدم حالا پیوندمغزواستخوان شده ام والان سلامتی کامل را بدست اوردم وبچه دارنمیشوم میخوام بدونم میتونم فرزندخونده داشته باشم امکانش هست خواهش میکنم جواب بدید

      پاسخ ها

      • هیوا

        سلام سمیه خانم
        منم 10ساله ازدواج کردم دنیال بچه واسه سرپرستی میگردم .تقریبا قانونو بلدم.
        اگه دکتر تایید کنه که سالمی به رطی که همسرت بلای سی سال داشته باشه و منبع ملی داشته باشی مثلا فیش حقوقی آره میشه البته بعلاوه شرایط دیگر که اینا مهمهاش بودن که عرض کردم

      • علیرضا

        پسره 18،ساله هم قبول میکنید؟

    • لاله فدایی

      سلام خسته نباشید خواستم بدونم من وهمسرم مال ثروتی نداریم کبه اسممون باشه اماوضع زندگیمون خوبه ایامامیتونیم فرزندخونده داشته باشیم خواهش میکنم جوابموبدیدخیلی واسم مهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکع واقعا بچه میخوان من میتونم راهنمایتون بکنم

    • سمیه

      خواهش میکنم زودتری جوابموبدیدواسم خیلی مهمه

    • سمیه

      چراجواب سوالمونمیدیدمن هروزدارم به این سایت سرمیزنم خواهش میکنم جواب سوالامونوبدید باتشکر

      پاسخ ها

      • kami

        سمیه خانم یه بچه هس یه سال دار هنوزم حرف زدن بلد نیس پدرو مادرش کارتن خاب بودن و مردن بچه رسیده به دست مادر بزرگش ولی مادربزرگش مریضه قلبش با باطریه و شرایط نگهداری بچرو نداره شرایط بچه خیلی بده بهزیستیم بچرو به دلیل سن کم و در قید حیاط بودن مادر بزرگش قبول نمیکنه دوتا خانواد اومدن که بچرو به فرزند خوندگی قبول کنن ولی شرایطشو نداشتن اگر شما شرایطشو دارین میتونم ادرس و عکس بچرو بهتون بدم و این که من واسطم فقط و برای رضای خدا دنبال یه خانواده خوب برای نگهداری از بچه میگردم که شرایطشو داشته باشن

      • اکبر

        کامی چجوری میشه بچه رو دید و با شما در ارتباط بود؟

      • محدثه

        کامی شرایط چجوریه؟؟؟

    • رهام

      پدر من دارای 2 فرزند که یکی من 16 ساله و دیگری خواهرم 13 ساله می باشد و از توانایی مالی بالایی برخوردار است مدتی است مصمم برای قبولی دختری 5 ساله برای فرزند خواندگی است ایا این امکان وجود دارد

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید ببخشید من یک بچه مریض دارم یک بیماری ژنتیکی داره که ما برای دوباره بچه دار شدن دچار مشکل هستیم اگه بچه دار بشیم باز بچمون دوباره همین مشکل را پیدا میکنه و از لحلظ ذهنی دچار مشکل میشه ما میتونیم سرپرستی بچه ای را به عهده بگیریم ممنون میشم جواب سوالم را بدید مچکرم

    • azi

      سلام.من یه دختر 24 ساله هستم.سرکار میرم.آیا میتونم یه بچه رو به فرزند خوندگی قبول کنم.لطفاً جواب بدید!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باید بالای 30سال سن داشته باشید

    • سمیه

      ازراهنماییت ممنون هیواجان

    • بدون نام

      سلام من هشت سال ازدواج کردم وصاحب یه فرزندم میخواهم برای رضای خدا سرپرستی یه بچه رو قبول کنم چکار کنم

      پاسخ ها

      • صادق

        من يه نوزات دارم اگه شرايط دارين تماس بگيرين
        Sadegh 13842009@yahoo.com

      • بدون نام

        اگه بچه رو میخواین نگهداری کنین من یه دختر بچه رو میدونم که سه ماهشه اگه خواستین به خاطر رضای هدا تحویل بدن به شما

    • فاطیما

      سلام من 6 ساله ازدواج کردم کلی خرج دکترکردیم اما بچه دارنشدیم نمیخوام کسی بدونه که بچه خودم نیست یعنی بچه یک ماهه هم هست که بتونم بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من بچه دارم بهت میدم چها ر ماهه توشکم

      • فاطمه

        شمارتون رو برام بفرستید تا بهاتون تماس بگیریم در موردبچه بهاتون حرف بزنم

      • بدون نام

        سه ماهشه اگه خواستی قبولش کنی بهم اطلاع بده

    • سمیرا

      سلام.من یه پسر 11 ساله دارم و نازایی ثانویه گرفتم.میخوام یه نوزاد و سرپرستی کنم.آیا امکانش هست؟

    • حسن

      سلام آيا با داشتن فيش حقوقي بالا و ذاشتن سند ماشين وباز كردن حساب آتيه داشتن ملك الزاميه؟؟؟

    • سنا

      سلام
      يعني هيچ راهي نداره براي كساني كه مقيم ايران نيستن؟ حتي اگه شرايطشون از نظر اجتماعي تحصيلي و مالي خيلي خوب باشه؟ و هر سال هم بتوتن بچه را يك يا دو بار ايران ببرن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر واقعا شرایطت اینه مدارک آنچه گفتی رو برام بفرست مدارک قانونی ...دست نوشت قبول ندارم ...یه پسر دارم هنوز سه سالش نشده آیندش هم برام مهمه ولی تو این کشور مثل خودم بد بخت میشه بسیار باهوشه زیبا هم هست اگر واقعا آنچه که هستی میگی ردام‌ای میل بفرست

    • بدون نام

      سلام خسته نباشی من 10 سال ازواج کردم بچه دار نمی شم حالا میخوام یکی ازبچه های بهزیستی رو به فرزند خواندگی قبول کنم آیا شرایطش دارم یا نه ? راهنمای چکار بکنم وکجا برم...............

    • فاطمه

      خدایا خودت میدونی که من دیگه بچه دار نمیشم وشرایط فرزند خواندگی هم ندارم از خودت فقط از خودت میخوام که کمکم کنی

    • شادی

      سلام من 2 پسر دارم وبا لای 40 سال هستیم نمی تونیم 2 دختر 3 الی 4 سال به فرزندی بگیریم از نظر مالی مشکل نداریم

    • سمیرا

      من 2 دختر دارم و میخواهم یک نوزاد بگیرم ایا می تونم شرایط هم دارم

    • وحید

      من یه بسر 21 ساله هستم ایا میتونم یه بسر بچه 4 ساله به عهده بگیرم من متاهلم تماس بگیرید.

    • هلیا

      سلام.من دوتا بچه دارم به دختر 14ساله و به پسر8ساله.میشه به دختر زیر 1سال رو به فرزندی قبول کنم؟؟؟؟.لطفا جوابمو بدین

    • هلیا

      سلام.من دوتا بچه دارم به دختر 14ساله و به پسر8ساله.میشه به دختر زیر 1سال رو به فرزندی قبول کنم؟؟؟؟.لطفا جوابمو بدین

    • شیوا

      سلام من 29 سالمه و همسرم 32 سالشه ، هر دو کارمند هستیم و وضع مالی بدی هم نداریم و یه دختر 8 ماهه داریم ، آیا می تونیم یه گل از گل های بهشت را برای خودمون بچینیم . ممنون

    • زهراآراسته

      میشه بفرماییدتقاضای رسمی فرزندخواندگی روازکجابایداقدام کرد سپاس

    • سیما

      با سلام من46سال سن دارم وبرای بچه دار شدن مشکل دارم همسرم از ازدواج اولش فرزندانی دارد.میخواهیم بچه ای را به فرزندی قبول کنیم اما به ماگفتند که چون همسرم بچه داشته است شامل ما نمیشود.لطفا مرا راهنمایی کنید.آیا صحت دارد؟

    • على

      با سلام
      من ٤٣ سالم هست ومتاهل هستم وسه تا پسر دارم ولى دلم ميخواد ي دختر داشته باشم خودمم كارمندم خونه وماشين هم دارم چطور ميتونم صاحب ي بچه دختر بشم راهنماييم كنيد ممنون ميشم

    • سالمه

      باسلام بیماری هپاتیت ب هم جزبیماری صعب العلاج محسوب می شود توروخدا جوابمو زود بدید

    • علی

      سلام خسته نباشید
      من وهمسرم 30 سالمونه 9 ساله ازدواج کردیم وشرايط را هم داریم ساکن شیراز هستیم واسه فرزندخوندگی باید چکار کنم

    • محمد امین نقابی

      من و مادر و پدرمعاشق بچه هستیم لطفا به ما کمک کنید که من یک خواهر زیباشوم با تشکر

    • رضا عرفانی

      سلام.اینجانب 15 سال ازدواج کردنم و یک پسر 14 ساله دارم و مشکل مالی و جسمانی جهت بچه دار شدن مجدد را ندارم ولی دوست دارم سرپرستی یک کودک دختر را قبول کنم لطفا شرایط و مراحل گرفتن سرپرستی را به من اعلام بفرماید که چگونه اقدام کنم متشکرم

    • سکینه

      سلام من ۱۵ سال ازدواج کرده ام بچه دارم نشدم یک دخترسه یا چهار ساله میخوام هردوی ما شاغل هستیم خانه وماشین وزمین داریم

      پاسخ ها

      • کامی

        یه پسر یک ساله هست اگه شرایطشو دارین

    • بدون نام

      سلام من 37سالمه یه پسر13ساله دارم حالاامکان باردار شدنم خیلی کم شده ومنو پسرم وهمسرم خیلی ذلمون میخواد یه گل بهشتی تو خونمون به ما افتخاربده تا کنارمون باشه وخانوادمون رو کامل کنه. دوست دارم تو سرپرستی کودک یتیمان سهمی داشته باشیم کمکم کنید

    • معصومه

      سلام ما ۱۶ ساله ازدواج کردیم وقرار است یک دختر بهمون بدن خیییلی استرس دارم نمیدونم میتونم مامان خوبی بشم یاخیر

    • سلمان آرامش

      سلام من21سالمه من ازدواج نکردم اما خیلی علاقه به بچه دارم حاظرم یکی رو واس فرزندی قبول کنم خرجو مخارجشو بدم خودم دانشجو هستم ولی بجه خیلی دوس دارم دوس دارم کنارم باشه کنار بابای جدیدش بخوابه ببرمش حمام ببرمش خرید ببرمش شهربازی دوس دارم به من بگه بابایی دوستت دارم کمکم کنید تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه بازی؟؟؟؟؟ انقدرام خر تو خر نیست

    • آزاده

      سلام من شوهرم فوت کرده و مدت دو سال صيغه مردى شدم که زن و بچه داره و اصلا قصد عقد دايم با کسى رو ندارم خيلى به بچه علاقه دارم از تأمين اجتماعى حقوق ميگيرم ماشين و خونه هم دارم ميخوام بچه اي که به فرزندى ميگيرم به فاميل خودم شناسنامه بگيرم. سي ساله هستم. ميشه لطفا جواب بديد.

      پاسخ ها

      • علیرضا!

        من هستم

    • مریم

      من‌امروز رفتم‌بهزیستی برای ثبت نام اما شوهرم هنوز سی سالش نشده قانون مسخره ای

    • ایلیا

      سلام من31 ساله هستم یک پسر 10 ساله دارم .من و شوهرم خیلی دوست داریم یک دختر 3 یا 4 ساله رو به فرزندی قبول کنیم .آیا امکانش هست ؟؟خواهش میکنم جواب بدید ممنون

    • مژگان

      من و شوهرم هر دو بالای 40 سال هستیم وخارج از ایران زندگی میکنیم از نظر مالی هم مشکلی نداریم در ضمن اصلا بچهدار نشدیم .آیا از ایران ما میتونیم بچه به فرزندی بگیریم .با سپاس

      پاسخ ها

      • kami

        Slm y pesar 1sale hast sharaytsho darid

      • بدون نام

        اگر آنچه میگید واقعیت داره مدارک رسمی و قانونی رو برام ای میل کنید من یه پسر دو سالو نیمه دارم آرندش برام خیلی مهمه ولی تو این کشور خراب شده مثل خودم بد بخت میشه من نه معتادم و نه بی خانمان دلم نمیخواد بچم مثل خودم بشه دائم حقشو آقازاده ها بخورن ...قردا برای خودش کسی بشه ...

    • ناشناس

      اگر بچه داشته باشیم و لی بخواهی کودکی را به فرزندی قبول کنیم
      باید چکار کنیم؟

    • م پ

      زنی ۴۳ساله هستم با داشتن ۲فرزند ۱۴و۱۲ساله خواستار داشتن بچه ای از پرورشگاه هستم ایا امکان دارد

    • مهدی

      سلام خسته نباشید. آیا برای فرزند خواندگی به شیرخوارگاه یا سایر مراجع باید بابت بچه هزینه ای هم پرداخت کرد. تقریباً چقدر باید هزینه بپردازیم؟ آیا قیمت هر سنی فرق میکنه؟ ؟یا میتونیم دوتا بچه ببریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من میخوام چند سالشونه

    • مجتبی

      با سلام می خواستم بگم کسی که به دنبال فرزند هست و فرزند دوست دارد چرا باکمترین مشکلات فرزند به مردم عزیز نمی دهید و به نامشان نمیکنید تا ان فرزند ان والدین داشته باشند شما در چندین سال که به مردم فرزند تحویل دادین چه مشکلی درست کردن والدین فرزند می خواهند وفرزندان بدر و مادر

    • فرزانه جوانمنش

      بإسلام من مادريك دختر٣١ ساله هستم كه هشت سال ازازدواج انها ميكذردوداراى فرزندنشده اند حالا مايل به أوردن يك فرزند بنج ساله ميباشندو ازلحاظ مالي هم استحقاق ان رادارند لطفا درصورت امكان جواب مراكه يك مادرشصت وبنج ساله ميباشيم وارزودارم كه خوشحالي دخترم راببينم تا زنده هستم

    • 09016881691

      سلام،دختر خاله ام میخواد بچه شو بده به خانوادهی که نازا هستن وبچه میخوان، بچه دختره وتا پونزده اردیبهشت بدنیا میاد میخوان تا قبل از بدنیا اومدنش بدنش ،

      پاسخ ها

      • مینا

        من نمیدونم بچه رو میدن به کسی چطور شناسنامه میگیرن براش؟شناسنامه رو که همون وقت از بیمارستان میفرستن ثبت احوال به اسم پدر
        ومادر اصلی میگیرن .واینکه کسی که خارج از کشوره چطور براش ویزا میگیره ومیاردش

    • داود

      باسلام یه سوال داشتم از مضرتون ...بنده یک بچه پرورشگاهی ام که ازسال 1368 منو به فرزند خواندگی گرفتند ..وهم اکنون با پدرومادرخواندهام زندگی میکنم ومتاهل هم هستم ودوفرزند دارم میخواستم بپرسم آیا مال یا ملکی برابر شرایط وقوانینی که گفته شد به اسم من هست یا خیر البته با شرایط وقوانین اون موقع این رو ازکجا باید پیگیر بشم...ممنون

      پاسخ ها

      • داود

        من یه سوال کردم پاسخ ندادید چرا؟

    • زهرا

      سلام من خودم مادر دو فرزندم ولی خیلی دوست دارم بچه ای انتخاب کنم به فرزندی آیا می شود؟

    • بدون نام

      سلام من خانمي ٤٠ ساله مجرد وتحصيل كرده م كه شرايط مالي خوبي دارم آيا ميتونم بچه اي از بهزيستي داشته باشم

      پاسخ ها

      • کامی

        نه مجرد نمیشع

    • راضیه جعفرنژاد

      باسلام خسته نباشید من دوساله ازدواج کردم و تصمیم به بارداری دارم وازاین لحاظ منوهمسرم مشکلی نداریم ولی بااینحال میخایم یه بچه که جنسیتش مهم نیست ولی زیر پنج سال باشه بعهده بگیریم و ازلحاظ مالی مشکلی نداریم ولی ملک یاخونه ای نداریم به اسم بچه بزنیم.لطفا منو راهنمایی کنید آیا راهی هست؟

    • پریناز

      با سلام وخسته نباشید،من وهمسرم فرزندی نداریم وخواهان کودکی هستیم که هنوز دنیا نیومده واگر خانومی باردار باشه و نتونه بچه اش رو نگه داره ما با کمال میل به فرزندی میپذیریم،از نظر هزینه های زایمان وغیره مشکلی نداریم شکر خدا،منتظر خبر خوش از شما دوستان هستیم.

    • بدون نام

      سلام سال 94 ثبت نام کردیم برای فرزند چون 20 سال است که بچه دار نشده ام ودوساله قبل هم تمام فیش حقوق واز مایه سلامتی را دادیم ولی متاسفانه هیچ خبری نشده اگر تا حالا داده بودید ما چهار سال که بچه داشتیم واون فرزند چهار سال که خانواده داشت برای شما مسئولین شیر خوار گاه متاسفم که با بچه یتیم این گونه می کنید چون می گویند که ..........

      پاسخ ها

      • حسین

        فرزنددارم4فرزند5توراهه

    • داود

      من سوالی کردم پاسخ ندادیدلطفا راهنماییم بفرمایید.ممنون

    • ماری

      من 38 سالمه و همسرم 43 سالش یه پسر 14 ساله داریم ناباروری ثانویه داریم نمیتوانیم دوباره بچه دار بشیم ایا میتونیم یه بچه رو به سرپرستی بگیریم ترجیحا دختر باشه

    • پریناز 09331344068

      سلام ما زوجی هستیم که فرزندی نداریم و اگه خانومی بارداره ونمیتونه بچه اش رو نگه داره با من تماس بگیره. مثل بچه خودمون بزرگش میکنیم

    • مریم

      سلام من ۴۲ سالمه ایران زندگی نمیکنم به تازگی خواهرم فوت کرده و بچه اش الان پیش پدرشه میخاستم بدونم آیا میتونم این بچه رو به فرزند خواندنی قبول کنم چون میخوام مثل مادر باشم براش..در ضمن خواهرم دوتا بچه داره..فکر میکنم اینجوری روح خواهرم در آرامش خواهد بود

    • melisa

      سلام من 23 سالمه یه دختر 7 ساله دارم الانم باردارم و بچه رو نمیخام به خاطر نیاز مالی 5 ماهمه اگه کسی میخواد با این شماره تماس بگیره .

    • حشمت عزتی

      سلام من میخواهم بدانم که برای اینککسی را به فرزند خواندگی بگیریم باید وضع مالیمان چگونه باشد . اخه ما مستاجر هستیم

    • حشمت عزتی

      سلام من میخواهم بدانم که برای اینککسی را به فرزند خواندگی بگیریم باید وضع مالیمان چگونه باشد . اخه ما مستاجر هستیم

    • پریناز

      سلام خانم Melinda من بچه شما میخوام لطفا بامن تماس بگیرید. از طریق دیوار ( قسمت اجتماعی، داوطلبانه، خیریه) منتظر تابستون هستم،. پریناز

    • بدون نام

      سلام من باردارم بچه ام دختره نمیخوایمش بیست روز دیگه ب دنیا میاد خواستید تماس بگیرید.....

    • پریناز

      سلام مریم خانم (1395/12/29 19:40)
      من وهمسرم باکمال میل سرپرستی بچه شما روبه عهده میگیریم.....

    • بدون نام

      سلام چرا جواب سوالات نمیدن

    • فهیم

      سلام من دوازده ساله سرطان خون دارم و پیوند مغز استخوان دارم.خدا رو شکر مشکلی ندارم.فقط مشکلم اینه که بچه دار نمیشوم.سوالم اینه که آیا این مریضی جزء صعب العلاج محسوب میشود.و اگه اقدام کنیم چند سال طول میکشد.چون دیگه سن ما بالا رفته تحملم تموم شده.ای کاش زودتر اقدام میکردیم الان من سی و سه سالمه و شوهرم بیشتر.

    • بدون نام

      انقدر سخت گرفتید که بچه ها همه بزرگ شدن کسی اینارو نمی خواد.اکثریت توزاد می خواهند نه بچه های بزرگ. چرا انقدر طول میکشه و سخت میگیرید.خدارو خوش نمیاد.از جمله من بدونم مراحلش سخت باشه و از یکی دو ماه نهایت سه ماه طول بکشه بچه نمی خوام.چون دیر اقدامم کردم.باید طوری باشه کسی اقدام کرد.تا چند ماه بچه تو بغلش باشه.شما مقصرید این همه بچه رو دور خودتون نگه داشتید بزرگ شدن.کسی نمی بره.اون دنیا باید جوابگو باشید که چه کسی این قانون مسخره رو گذاشته.مطمئن باشید اگه مراحل سخت نبود و ....این همه بچه رو دستتون نمی موندش.

    • فریبا درفش

      سلام، من خارج کشور هستم . آیا میشه بچه از ایران به سرپرستی گرفت ؟ و اینکه من بچه یه خانم که شوهر نداره رو میخوام به سر پرستی بگیرم امکانش هست یا اینکه باید اول بیاد اونجا و اینکه شرایط من که اینجا هستم چیه ؟ ممنون از لطف شما

    • بدون نام

      برای کی وقتمونو میگیریم
      اینا سالی یکبار هم سر نمیزنند تا جواب ما رو بدن
      دارن زندگی خودشونو میکنند.پول در میارن.کاری ندارن فرزند خواندگی سه سال طول بکشه یابجه تو دستشون بمونه بدبخت بشهو .....فقط اینا حقوق خودشونو بگیرن .تموم.کاری به این حرفا ندارن

    • مونا

      سلام یکی از اشنا های بنده به خاطر مشکلاتی که دارن میخوان فرزندشونو بدن بخانواده ای بدون بچه ودوماه دیگه به دنیامیاد کسی خواست خبر بده

    • صبا

      سلام من این بچه رو میخوام مونا جان چگونه با شما تماس بگیرم

    • مامان پریماه

      سلام مونا خانم من یه دختر سه ساله دارم ولی اگر بشه این بچه رو میخوام شما شماره تماس ندادین که
      چجوری با شما هماهنگ کنیم ؟؟

    • مامان پریماه

      سلام مونا خانم من یه دختر سه ساله دارم ولی اگر بشه این بچه رو میخوام شما شماره تماس ندادین که
      چجوری با شما هماهنگ کنیم ؟؟

    • صبا

      مامان پریما يه خانمي دیروز زایمان کرده دوقلو پسر ميخواد بزاره سر راه اگر میخواهید سریع اطلاع بديد شمارشو براتون بذارم

    • زهرا

      صبا خانم بچه هارومن میخام‌.من بچه ندارم

    • بدون نام

      این خانمی که دوقلمو زایمان کرده برای اینکه یکی از قلمو هاشو بگیریم چه شرایطی داره

    • 09111868136

      من از کارکنان سازمان بهزیستی هستم و شرایط اخذ نوزاد را میدونم تمکن مالی و املاک هم دارم و همه شرایط لازم رو دارم چقدر باید در نوبت نمونم؟ ایا کسی که از هر لحاظ مورد تایید است چرا باید در نوبت بماند،این بچه ها چرا باید دور از مهر و محبت خانواده رشد کنن ؟ اینده شان چه خواهد شد!

    • 09111868136

      من از کارکنان سازمان بهزیستی هستم و شرایط اخذ نوزاد را میدونم تمکن مالی و املاک هم دارم و همه شرایط لازم رو دارم چقدر باید در نوبت نمونم؟ ایا کسی که از هر لحاظ مورد تایید است چرا باید در نوبت بماند،این بچه ها چرا باید دور از مهر و محبت خانواده رشد کنن ؟ اینده شان چه خواهد شد!

    • سارل

      با سلام...
      راستش من. 12 ساله ازدواج کردم..پسرم 8 سالشه...و الان قصد دارم دختر بچه ایی رو ب فرزندی قبول کنم...خودم 37 سال دارم..و همسرم 34 سال..از نظر وصع مالی خدا رو شکر خوب هستیم..خونه بزرگ..150 متری و ماشین خیلی خوب...مالک خونه هستیم...و مشکل مالی نداریم...اما خونه و ملک دیگه نداریم ک بخوایم ب نام کنیم...فقط یه خونه داریم...شوهرم شرکت نفتی هستن..کارمند رسمی و حقوقمون خدا رو شکر...خودم ارشد کامپیوتر و همسرم مهندس شیمی...الان قصد داریم سرپرستی دختری رو ب عهده بگیریم..چون عاشق دختر بچه هستیم.....مشکل نازایی نداریم..اما دوست داریم ب بچه ایی امکان دادن خانواده بدیم..چون واقعا حس خوبی داره..و واقعا دوست ذاریم...دختر بهمون بدن...به نظر شما شرایط برای گرفتن دختر بچه رو داریم...اگه سنش بالی 3 سال باشه هم ایرادی نداره...اما این ارزوی ماست...لطفا پاسخ بدید...ممنون

    • سپیده

      سلام منم دونبال یه نوزاددختر هستم به سرپرستی قبولش کنم لطفا اگر کسی همچین موردی داشت بهم‌زنگ بزنه

    • هاجر

      سلام من دو تا پسر دارم ی 10 ساله وی 7 ساله ی دختر کوچولو میخرم میشه

    • ماهرخ

      یه پسربچه دوساله اگه کسی شرایط نگهداريشوداره پیام بده لطفا شناسنامم نداره هنوز مادرش دیگه نمیتونه نگهش داره پدرش فوت کرده

    • بدون نام

      سلام شما کجا ساکن هستین

    • نازگل

      من یه دختر 16ساله هستم که خوانوادم منو انگار ترد کردن همش به فکر داداشم هستن به من توجه ندارن. بخاطر همین قضیه من نمیتونم درس بخونم . همش تو خونه دعوا داریم تورو خدا اگه کسی هست منو به فرزندی قبول کنه ممنون میشم . فقط میخوام که بهم اجازه درس خوندن و آرامش رو بدن

    • نازگل

      من چند بار پیام دادم ولی متاسفانه پیام من ارسال نشده . میخواستم بگم من یه دختر 16ساله هستم که خوانوادم خیلی سخت گیرن. خیلی ازیتم میکنن . بهم کمکم نمیکنن همش سرزنشم میکنن. به من درست توجه نمیکنن . همش به داداشم توجه میکنن .آیا کسی هست به من کمکم کنه ؟ کسی هست منو به فرزندی قبول کنه

    • نازگل

      تورو خدا یکی به درون برسه میخوام یکی منو به فرزندی قبول کنه بخدا دیگه طاقتشو ندارم تو خونه پدرم باشم همش بهم بد و بیراه میگن همین الان بابام بهم گفت توله سگ. اینقدر بهم از بچگی بدبیراه گفتن که دلم میخواد بمیرم
      من فقط میخوام که برم مدرسه . مادرم چند روز پیش گفت دیگه نمیزاریم بدی مدرسه .میشه یکی منو به فرزندی قبول کنه
      من یه دختر 16ساله هستم

      پاسخ ها

      • Hossein

        اگه مشکلتون مالیه میتونیم بهتون کمک کنیم ولی فک نکنم با شرایط که شما داریدبشه به عنوان فرزند خونده قبولتون کرد

      • نازگل

        مشکل مالی ندارم . چرا نمیشه منو به فرزندی قبول کرد؟مگه من چ مشکلی دارم؟

    • مهسا

      سلام .من دنبال یه بچه هستم به عنوان فرزند خوانده لطفا اگه کسی هست که توان بچه نگه داشتن رو نداره به من اطلاع بده ممنون

    • مبینا

      ایا کسی فرزند سی ساله می خواهد.

    • الهه

      سلام منم بچه دار نمیشم چندساله.. ولی نه زمین داریم نه خونه.. وقتی چیزی ندارم چطوری بچه رو از پرورشگاه بگیرم

    • ژينوس

      من قبلاً ازدواج كردم و جدا شدم سنم هم بالاي ٣٠ هستش و يه پسر هم دارم
      شرايط مالي و اخلاقي (از نظر سو پيشينه) و.. رو براي به سرپرستي گرفتن يه بچه رو دارم و شديداً هم پيگيرم
      خواهش ميكنم يكم در قوانين تجديد نظر شه
      بخشيدن يه زندگي سالم و با آرامش حتماً لزومش وجود دو جنس مخالف كنار هم نيست

    • شهین

      خوبه ممنون از راهنماییهای دوستان

    • فاطمه

      من ازدواج نکردم اگه ازدواج کردم حتما دوتا دختر خوشگل و ناز قبول میکنم.خودم نمیخوام بچه دار بشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من يه دوقلو دارم نزديك ٤ ماهشونه. نميتونيم بزرگشون كنيم. ايا هنوز ميخواين؟

    • مهسا

      سلام میخواستم بدونم من که بچه دارم اگر بخواهم برای ثواب بچه بیارم چه کار باید کرد

    • حامد

      دوست عزیزی که بچه دوقلو دارین ما میخوایم اون هارو وضعیت مالی خوبی هم واسه بزرگ کردنشون داریم باهرشرایطی که بگین کنار میایم لطفا بگید چطوری باهاتون ارتباط بگیریم ۹ساله بچه دار نشدیم اگه از اون خانوم خبری نشد ما حاظریم قبول کنیم

      پاسخ ها

      • ساغر

        نوزاد 5ماهه پسر 100میلیون

    • حسن

      سلام من دو فرزند دارم اولی پسر کلاس ششم هست دومی دختر که کلاس اول هست یکی هم توراهه از دستمون در رفته نمی خواستیم الان سه ماهه هست توشکم مادر مخام سخت کنم اما گناه داره اگر کسی وضعیت مالی داره فرزند نداره بهش هدیه میدم

      پاسخ ها

      • ندا

        سلام دوست عزیز
        ایا هنوز قصد دارید فرزندتون رو هدیه بدید؟

    • zeynab

      سلام.مادر من بچه دارمیشه و منو برادرمو داره ایامیتونه پسری ب سن20الی23 رو به فرزندی قبول کنه

      پاسخ ها

      • علیرضا

        سلام پسره18ساله هم قبول میکنید،شرایطم خوبه ولی خانواده ای ندارم که حمایتم کنه ...

    • جواد

      سلام من یک دختر۱۰ساله ویک پسر ۵ساله دارم یک فرزند میخام فرقی نمیکن پسر یا دختر باشد

    • هادی ۷۹

      سلام من متولد ۷۹هسم خانواده هم دارم اما وضع اوضاعمون خوب نیس و دنبال کسیم ک منو ب فرزندی قبول کنه من از۱۵سالگی سرکارم درسمم میخونم البته اما امسال ب دلیل مشکل مالی پیش دانشگاهیمو نخوندم و اومدم سرکار تابتونم حداقل برای سال اینده بخونم اگر کسی هس و ومیخواد ب فرزندی قبول کنه کسیو من حاظرم

    • مژده

      چرا بهزیستی اینقدر مردم رو اذیت می کنه در صورتی که بچه های زیادی برای واگذاری هست همه جوره چوب لای چرخ.مردم می گذاره . زمان طولانی . اعطای بچه های بد سرپرست . دادن بچه های مریض و مشکل دار . اونم با گرفتن یک سوم دارایی . اینا یه جور مکره نه اعطای فرزند خواندگی. واقعا خدا رو خوش نمیاد مردم مستاصل رو اینقدر اذیت می کنید بهتره کمی تو قوانینتون تجدید نظر کنید .

    • محمد

      سلام دوستان من 37 سال دارم وهمسر هم دارم من یه پدر مادر جدید میخوام کسی است من به فرزندی قبول کنه تو رو خدا جواب منو بدید

    • فاطمه

      سلام دوستان اگه کسی وضع مالیش خوبه من حاضرم بارداربشم بدیم بچرو مشکل داریم

      پاسخ ها

      • تکتم

        سلام عزیزم منظورتون از وضع مالی چی هست میشه برام به ایمیل بفرستین

    • فرشته

      سلام من 29 سالمه و همسرم 31 سالشه 4 ساله ازدواج کردیم و عاشق بچه ایم ،ولی بچه دار نمیشیم خونه داریم ب اسم پدر شوهرم و ماشینم داریم ،حقوق همسرم 1/5 میلیونه ب ما بچه میدن؟حدودا چقدر طول میکشه؟اگه زیر ی ماهه بخوایم هست ،اگه دوقلو یا خواهر و برادر کم سن هم باشن ک چ بهتر

    • بدون نام

      سلام من یه دختر ۲۳ ساله ام میخواستم بدونم میتونم برم بهزیستی یا نه

    • پرستو

      سلام من ۲۳ سالمه میخواستم بدونم کسی هست ک ی دختر بخواد من از بچگی حس نکردم مادر رو پدر دارم .....پدر رو مادرم چند ساله از هم جدا شدن و منم الان پیش بابامم
      بابامم ی مرد رویایی که همش تو رویاس
      میشه لطفا کمکم کنید

    • سمیرا

      من 21سالمه و 7 ساله که ازدواج کردیم بچه دارنشدیم عاشق بچه ام لطفا اگه کسی روسراغ داشتین خبربدین قول میدم روچشام بذارمش اگه پسرباشه خیلی دوست دارم. ساکن تهران هستیم

      پاسخ ها

      • ساغر

        نوزاد پسر 5ماهه 100میلیون

      • ساناز

        پسر شش روزه دارم

    • صالح رشيدي

      من 15سال ك ازدواج كردم وبچدار نشدم خيلي وقته دنبال بچه البته دختر باشه وميخوام بعنوان دخترم بزرگش كنم 34سال سن دارم ومن وخانمم ميخواهيم يكدختر نوزاد از بهزيستي ياكسي بجه داشته باشه وميخوام بعنوان دخترمون بزرگش كنيم

    • حسنا

      سلام من دنبال خانمی هستم که حامله باشه می خواهم تظاهر به بارداری کنم لطفا اگه کسی هسته پیام بزاره

    • حسنا

      سلام من دنبال خانمی هستم که حامله باشه می خواهم تظاهر به بارداری کنم لطفا اگه کسی هسته پیام بزاره

      پاسخ ها

      • ب

        من

    • Zahra

      منم یه دختر ناز میخوام خودم ۳تا پسر دارم اگه کسی داره بهم پیام بده

    • بهار

      من یه پسر ۱۲ ساله دارم وارزوی داشتن دختر دارم وچند بار باردار شدم ولی سقط کردمویه فرزند دختر ۱تا ۲ساله می خواهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه ماهشه اگه خواستی به من اطلاع بده

    • طنین

      سلام ..من ۱۴ساله ازدواج کردم وبچه دارنشدم حالامخوایم یه بچه روبه فرزندخوندگی بگیریم حتمابایدملک بنامش بزنیم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماره بذارین

      • علیرضا

        سلام پسره 18،ساله هم قبول میکنید؟هم کار بلدم هم ورزشکارم

    • بدون نام

      نمیشه وقتی میشد بچه دار شد بچه بگیریم لطفا جوابمو بدید

    • صادق

      سلام من یه بچه میخوام از بهزیستی بگیرم و تمام شرایطشونو دارم ولی مدت زمانی که باید تو نوبت باشم رو نمیدونم و نمیخوام تو نوبت باشم باید چکار کنم

    • مرضیه

      سلام منم 7 ساله ازدواج کردم در طول این 7 سال دوتا سقط 6 ماهه داشتم الان 4 ساله باردار نشدم و اقام هم خیلی ضعیفه. بنظرتون به ما بچه از شیرخوارگاه میدن

    • گلی

      لطفاً شماره تلفن بذارین کسانی هستند که نمی‌توانند از. عهده بزرگ کردن نوزاد شون بربیان متاسفانه من کسی رو سراغ دارم

      پاسخ ها

      • 09391770552

        هرکی بچه نوزاد سراغ داشت تماس بگیره لطفا

    • گلی

      دوستان خانمی هست که آبان ماه بچش به دنیا میاد شرایط نگهداری ندارن آیا کسی هست که فرزند بخواد لطفاً شماره بذاره

    • گلی

      سلام. من ۳۱ سال پزشک هستم و همسرم ۳۵ سال و مهندس. ما خارج از ایران زندگی میکنیم و زندگی خوبی داریم. خیلی دوس داریم یه بچه ای از ایران به سرپرستی قبول کنیم و دوس داریم که واقعا یه زندگی به این بچه ها بدیم .میخاستم ببینم برای ما چه شرایطی وجود داره بتونیم بچه ای را اداپت کنیم و بیاریم اینجا؟

      پاسخ ها

      • گلی

        خانم دکتر لطفاً شماره واتساپ یا ایمیل بفرمایید تا به شما اطلاع رسانی کنم

    • مینا

      سلام خواهر شوهرم ناخواسته باردار شده و البته یه دو قلو داره سه ماه داشت که فهمید باردار و سقط نکرد لطفاً اگر کسی رو میشناسید که دختر بخواد با این شماره تماس بگیرید 09374494186

    • گلی

      من قوانین بهزیستی رو نمی‌دونم اگر مایل هستید یک شماره واتساپ به من بدین تا بیشتر در این زمینه صحبت کنیم راه حل وجود داره تا راه کار رو تو واتساپ خدمتتون بگم

    • گلی

      سلام خانم دکتر لطفاً یک شماره تماس واتساپ بذارین

    • مینا

      خانم دکتر لطفاً شماره واتساپ یا ایمیل بذارین تا بهتون اطلاعات رو بدم

    • m

      سلام ببخشید شاید زدن این حرف خوب نباشه ولی اگر کسی فرزندی روبه سرپرستی قبول کنه وبعد ازمدتی پشیمون بشه آیابهزیستی مشکلی بااین موضوع نداره؟

    • سلام نوزاد دختری را به فرزندی قبول میکنیم شرایط را داریم 09145777568 مرادی

    • سلام نوزاد دختری را به فرزندی قبول میکنیم شرایط را داریم 09145777568 مرادی

    • مهتاب

      سلام میشه هرکس نوزادشو نمیخواد شماره بده اخه ما میخوایبم

      پاسخ ها

      • ب

        من یکی را میشناسم

    • فرح

      سلام خسته نباشیدمن بچه میخواستم لطفاشماره تماس بدین مرسی

    • ندا

      من خودم يه بچه دارم ولي يه دنبال يه بچه دختر ميگردم شرايط اگر موردي هست لطفا راهنمايي فرماييد

      پاسخ ها

      • هستی

        منو از یک سالگس ول کردن توی بهزیستی از سوی مادر واقعیم الانم نمیدونم کیه و 15 سالم هست و مادر و پدر خواندم می خوان منو برگردونن بهزیستی شما میشه منو قبول کنین

    • علی اصغر عنایتی

      یک بچه دختر میخوام دو پسر وارم 22 ساله و 16 ساله و خودم 52 سالم هست و خانمم 42سال دختر کوچیک میخوام اگر بشه زیر دو سال یا 3 سال
      09171881052

    • محمد امین برومند براتی

      میشه از کسی که میخواد بچه شو بذاره پرورشگاه به هر دلیلی. قبلش بچه شو سرپرستیشو بده به من

      پاسخ ها

      • هستی

        منو مادر واقعیم از 1 سالگی ولم کرده تو بهزیستی و الانم که 15 سالمه با این خانواده نمی سازم داستانم خیلی زیاده احتمالش هست که منو برگردونن بهزیستی اگه برگردوندن شما منو قبول می کنین

    • بدون نام

      سلام ما دنبال خانواده ای میگردیم که بین سال 40 تا45 پسرشون را به پرورشگاه کردآباد اصفهان سپردند الان باید چه جوری خانوادشو پیدا کنیم؟

    • niki

      سلام من دختری 15 ساله هستم که از بچگی هیچ وقت با این خانواده حس پدرو مادری نداشتم تا چند وقت پیش که فهمیدم این خانواده منو از بهزیستی وقتی یه سالم بود گرفتند.من مادر واقعیم وقتی 1 سالم بود منو توی خیابون ول می کنه و پلیس ها منو پیدا میکنند الانم احتمال اینکه این خانودم منو بفرستند بهزیستی زیاده یعنی مادر و پدر خواندم لطفا اگه کسی میتونه منو قبول کنه جوا پیاممو بده تا شرایطو براشون توضیح بدم ممنون

      پاسخ ها

      • هستی

        hasiiitoo.13.k@gmail.comاگ خواستی ب این ایمیل پیام بزن من منتظرتم

      • هستی

        فک کنم این بار هزارمه ک این پیامو میفرستم.خخخ.اگ هنوزم شرایط برات سخته و فک میکنی ممکنه بفرستنت بهزیستی یا hasiiitoo.13.k@gmail.comباشون کنار نمیای ایمیل بده

    • خدا

      لطفا هر کی بچه نوزاد داره با من تماس بگیره 09391770552

    • فاطمه

      سلام من خانمی ۲۹سالمه و ایرانی هستم ۶ساله بچه دار نشدیم دیگه دکترا جوابمون کردن که نمیشه مشکل از همسرم هست و همسرم عراقی هستن اما همینجا متولد شده و الان با خانواده ۴۰ساله اینجان میخاستم بدونم بچه به ما تعلق میگیره

    • فاطمه

      سلام پدر و مادر 62ساله دارم که تمایل دارن پسر بچه ای 12ساله را به فرزندی قبول کنن و از نظر مالی هم مشکلی ندارن و حتی سند هم میزنن،،، آیا به آنها تعلق میگیرد به دلیل سن و سال لطفا پاسخ دهید

      پاسخ ها

      • علیرضا

        پسر 18ساله قبول میکنین؟

    • iiiii

      سلام نوزاد دوقلو باشه یکی باشه باجون ودل قبولش میکنم

    • ب

      من یکی را میشناسم دهم آذر ماه بچه اش به دنیا میاد به خاطر وضعیت بعد مالی کسی هست بچه بخاد

      پاسخ ها

      • فرانک

        من میخوام

    • تنها

      من بچه می خوام هرکی کسی رو می شناسه حامله است وبچشونمی خواد بگه

      پاسخ ها

      • زهرا

        واگذاری نوزاد فوری فوری صفر نهصدویک صدونودوهشت هفتادویک نوزده

    • ارمیتا

      من یه پسر6ماه دارم اگه کسی میخواددرضمن خیلی خوشگله بارضایت کامل باباش تحویل داده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا اگر بچه را به کسی ندادی به ما بده خواهرم بچه شیر می دهد این محرم میکند ما اصفهان زندگی می کنیم ادرس بدهید بیایم

      • بدون نام

        بچه بدهید به خوب بزرگ می کنیم اصفهان - مریم

      • بدون نام

        ما ااصفهانی
        هستیم آدرس بده بچه را تحویل می گیریم

    • فرانک

      سلام ۲۲سالمه یه فرزندپسردارم چهارماهشه میخوام برای رضای خدایه بچه رابیارم بزرگش کنم عین بچه خودم هرکس که واقعاتوانایی نگهداری ازبچه نداره بااین شماره۰۹۰۱۹۹۳۰۹۰۹تماس بگیره

    • سیما

      من همسر دوم هستم شوهرم ازهمسرش جدا شده ما پنچ ساله ازدواج کردیم بچه دارنمیشم عاشق بچه هستم همسرم بچه داره پیش زنش هست آیا به من بچه تعلق میگیره

    • مریم

      من و همسرم بچه دار نمشویم اصفهان هستیم لطفا بچه بالای دوسال چه دختر چه پسر دارید قبول می کنیم با شناسنامه

    • مریم

      ما اصفهانی وضع مالی متوسط 10سال بچه دارنشدیم بچه می خوایم هر کسی داره تا چهارسالگی با شناسنامه خودش از نوزادی تا چهارسالگی خوب بزرگ می کنم تور امام زمان این مشکل مارا حل کنید با تشکر

    • مریم

      بنظرم ما اصفهان زندگی می کنیم لطفا هرکسی نمی تواند بچه نگهداری کند در این شهر آدرس بده ما قبول می کنیم بزرگ میکنیم با تشکر اگر شناسنامه باشه خیلی خوبه

      پاسخ ها

      • ساناز هستم پسر ده روزه دارملطفا شماره بدید

        خواهش میکنم اگر میخواید زودتر

    • فاطمه

      سلام من یک پسر 10ساله دارم میخوام یه دختر از بهزیستی بگیرم فرقی نمیکنه سنش چقدر باشه ولی بهزیستی محل زندگیمون میگه امکان چنین چیزی نیست لطفا منو راهنمایی بفرمایین

    • ساناز

      نوزاد ده روزه است بطور قانونی واگذار میکنم باشناسنامه لطفا شماره بگذارید

    • ساناز

      نوزاد ده روزه است بطور قانونی واگذار میکنم باشناسنامه لطفا شماره بگذارید

    • بدون نام

      خانم ساناز لطفا بدینش به ما.خواهش میکنم

    • سحر

      سلام من ۱۰ ساله ازدواج کردم ولی متاسفانه بچه دار نشدیم زندگی خوب هم داریم شرایطه نگهداری از یه بچه هم داریم اگه دوقلوباشن بهتر یه پسر یه دختر فقط خواهشا نوزاد باشن قبول میکنیم ممنون اگه راهنماییم کنید

    • Nafiseh

      سلام اگرکسی حاملس بچشونمیخواد من میخوام ولی از راه قانونی

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام من حاضرم فرزند خونده بشم اگه وضعتون خوبه ادرس ایمیلم هستtajikamir387@gmail.com

    • بدون نام

      سلام می خواستم ببینم بیماری پیمفیگوس هم ازبیماری های صعب العلاج هست

    • عرفان

      سلام خسته نباشید ببخشید من دوتا بچه دارم و میتونم حمایت کنم اازش اگه بخوام یه بچه از پرورشگاه بیارم بهم اجازه میدن

    • مجتبی

      سلام من یه پسر ۲ ساله دارم خیلی دلم میخواد یه بچه از پرورشگاه داشته باشم پسر دختر فرقی نداره .میشه راهنمایی کنید

    • معصومه سادات

      سلام وعرض خسته نباشید.منم دوست دارم یه بچه دوسه ساله دخترکه واقعا کسیو نداره داشته باشم وبراش مادری کنم ،رفتم شیر خوارگاه علی اصغر گفتن چون خودت بچه داری بهت نمی دیم خیلی ناراحت شدم همیشه ارزوم بود یه بچه یتیم رو مادری کنم مثل بچه های خودم از اب وگل در بیارم..شاید خدا کمک کنه واین لیاقتو پیدا کنم که به ارزوم برسم.

    • مهسا

      سلام منم دوتا بچه دارم بارداری سومم ناخواسته بوده اگرخانواده باایمان که تمکن مالی دارن حاضرم فقط ازطریق قانونی بچه رو همون لحظه تولد بهشون بدم البته خودم قبلش درمورد اون خانواده وصلاحیتشون باید تحقیق کنم

    • امیر

      سلام خانواده ما داری ۲فرزند هستن واز شرایط مالی متوسطی برخودار هستیم میخواستم ببینم میشه یک دختر زیر دوسال رو به سرپرستی قبول کنیم?

    • یسنا

      سلام من برادرزاده ای دارم که درسن ۵ سالگی توسط برادرم به پرورشگاه سپرده شده و الان فکرمیکنم ۱۶ ساله باشه ، با توجه به اینکه ما دراین سال ها از برادرم بیخبر بودیم و من به تازگی متوجه این موضوع شدم ایا میتونم برادرزادم رو از پرورشگاه بگیرم و بیارم پیش خودم و اینکه من نمیدونم بچه رو به کدوم پرورشگاه سپرده چطوری میتونم پیداش کنم خواهش میکنم اگه کسی میدونه چطوری باید بچه رو پیدا کنم راهنمایی کنه

    • بی نام

      ما بچه میخواستیم

      پاسخ ها

      • زهرا

        واگذاری نوزاد فوری فوری صفرنهصدویک صدونودوهشت هفتادویک نوزده

    • ناشسناس

      سلام من یه خانم 32ساله با پسر 3ساله در خواست یک نوزاد یک ساله رو دارم اگر سراغ دارید اطلاع بدهید 09122257123

    • زهرا

      واکذاری جنین فوری فوری صفرنهصدویک صدونودهشت هفتاد یک نوزده به علت مشکلات مالی و یک سری مشکلات دیگر نمیتونم نگهش دارم میدم به خانواده با ایمان و البته پول دار میخوام توی رفاه کامل باشه

    • مژگان

      سلام حدود یازده سال ازدواج کردیم و بچه دار نمیشیم اگه کسی هست که باردار باشه یا زیر دو سال باشه از راه قانونی فقط میخوام باشه سرپرتیش و قبول میکنم

    • habib

      من 13سال هستش ازدواج کردم بچه دار نشدیم کسی اگه نوزاد سراغ داره لطفا با این شماره تماس بگیره 09903989007 فقط پیام بدین شرایط هرچی باشه قبول

    • زهرا

      منم دنبال یه نوزادمیگردم جنسیتش برام فرقی نداره

    • ارام

      اگه بچه ای از پرورشگاه بیارن و پدر و مادر بعد از چند ماه از هم جدا بشن بچه چی میشه به پرورشگاه برمیگرده یا یکی از اولیا ها سرپرستیشو قبول میکنه ؟؟

    • زینب

      سلام ببخشید یکی از اقوام ما یه بچه برداشتن ۵ماهه الان خانم فوت کرده تکلیف بچه چیه پس میگیرنش؟

    • امیر

      سلام

    • امیر

      سلام من دنبال یه خانواده هستم که وضعشون خوب باشه و خارج از ایران زندگی کنند ادرس ایمیلم هست tajikamir387@gmail.com

    • امیر

      سلام.من متاهلم ی پسر13ساله داریم اما دوست داریم ی دخترنوزاد ب فرزندی بگیریم ک انشالابتونیم آیندشو بسازیم ازنظرمالی توپ نیستم اماخداروشکر خانه.ماشین.دارم ..کسی میتونه کمک کنه یاعلی...ممنون.

    • بدون نام

      سلام شماره بهزستی یاادرسشو میخوام میخوام بچه قبول کنم سرپرستی ساکن تهرانم

    • علیرضا

      سلام من18سالمه و پدر و مادر من ده ساله که ازهم جداشدند و رفتن براخودشون خانواده تشکیل دادن منم که از بچگی کار کردم و الان اوستاخیاطی شدم،ولی کمبود سرپرست شدیدی دارم یکیو میخام که حمایتم بخدا جونمم براش میدم،بدنساز حرفه ای هم هستم

    • سلام من بیست ساله ازدواج کردم دنبال یه بچه زیر پنج ماه هستم جنسیتش برام فرقی نمیکنه اگه کسی سراغ داره لطفا خبرم کنه هرشرایطی باشه قبول میکنم

      لطفا کمک کنیداگه کسیو سراغ دارین که بچه زیر پنجماه داشته باشه شرایطشوهم هرچه باشه قبوله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج