جاباما
۳۰۱۹۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رئیس جمهور سوئیس وارد ایران شد

یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران شد.

خبرگزاری ایرنا: یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران شد.

رییس جمهوری سوئیس در بدو ورود به فرودگاه مهر آباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

دفتر ریاست جمهوری سوئیس چهارشنبه گذشته در آستانه سفر اشنایدر آمان به ایران، در بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش روابط تهران- برن در زمینه های اقتصادی و سیاسی و دیگر بخش ها است.

توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی و ارتقای سطح همکاری های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر رییس جمهوری سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.

دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ، سرمایه گذاران و روسای بزرگ ترین شرکت های سوئیسی اشنایدر آمان را در سفر به تهران همراهی می کنند، در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیأت های دو طرف؛ موافقتنامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می شود.

علاوه بر جلسات متعدد، رییس جمهوری سوئیس صبح یکشنبه در خصوص مسائل اقتصادی و سیاسی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران سخنرانی می کند.

به گفته مسوولان، انتظار می رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقت نامه های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوئیس گفت و گو شود. به ویژه این که موافقتنامه های تجاری می تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاری های مشترک را هموارتر سازد.

روابط ایران - سوئیس از قرن هفدهم میلادی آغاز شده و تاکنون در ادوار مختلف ادامه یافته است و اکنون شرایط پسابرجام زمینه را برای تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج