جاباما
۳۰۲۰۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

با این ۲۰نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید!

خندیدن نه‌تنها استرس را كاهش می‌دهد، بلكه پیوندهای اجتماعی را هم افزایش داده، فشارخون را پایین می‌آورد و همچنین می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

با این 20نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید!


برترین ها: من آدم نسبتا سالمی هستم و هركس من را می‌بیند سن من را كمتر از آنچه واقعا هست حدس می‌زند، علت این مسئله كاملا مشخص است؛ من تمام توصیه‌هایی‌ را كه به بیمارانم می‌كنم‌، خودم هم به كار می​برم. در واقع نكات زیر مواردی است كه من همه آنها را خودم در زندگی‌ام به​كار گرفته‌ام و مطمئن هستم در زندگی شما هم بسیار تاثیر خواهند گذاشت.

با این 20نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید!

با یك لبخند قوی شوید

۱. تفریح كنید و زیاد بخندید

خندیدن نه‌تنها استرس را كاهش می‌دهد، بلكه پیوندهای اجتماعی را هم افزایش داده، فشارخون را پایین می‌آورد و همچنین می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. پس كمی به زندگی‌تان خوشگذرانی بیفزایید، چه در كنار دوستان و چه با یك برنامه تلویزیونی، تا می‌توانید بخندید.


صبحانه​ای که می​خورم

2. صبحانه را فراموش نكنید

زمانی كه اشتهای فراوانی به قند و مواد شیرین دارید، مصرف فیبر در وعده صبحانه می‌تواند گرسنگی شما را تا ظهر كمتر كند. خوراك صبح من از جوی دوسر كه معمولا با كشمش، گردو و روغن بذر كتان مخلوط شده است، تشكیل می‌شود. همچنین زود صبحانه خوردن متابولیسم بدن شما را در طول روز فعال‌تر می‌‌كند. معمولا كسانی كه صبحانه می‌خورند از كسانی كه برای بیرون رفتن از خانه عجله دارند، لاغرتر هستند.

با این 20نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید!


من ساعت ۱۰ شب می‌خوابم

3. خوب بخوابید

برنامه‌های تلویزیونی كه آخر شب‌ها پخش می‌شوند، نباید در سیستم زندگی شما تغییر ایجاد کنند. 7 ساعت خواب شبانه نه‌تنها سبب طولانی شدن عمر شده بلكه باعث كاهش استرس، زیاد شدن حافظه وكاهش اشتهای كاذب شما می‌شود. ساعت خواب خود را تنظیم كرده و همواره طبق آن عمل كنید. ساعت خواب خود من، 10 و نیم شب است. برنامه‌های تلویزیونی‌ای كه دیروقت پخش می‌شوند را ضبط کرده و فردای آن روز همان‌طور كه روی دوچرخه ثابت پدال می‌زنم، آنها را تماشا می‌كنم.


در تختخواب نمانید

۴. موقع كمردرد خود را لوس نكنید

حتی اگر آنقدر كمرتان درد می‌كند كه خمیده شده‌اید، در تختخواب نخوابید چون كمر دردتان بدتر خواهد شد. بررسی‌های اخیر نشان داده است، استراحت در تختخواب ماهیچه‌های كمر را ضعیف كرده و درد را طولانی می‌كند. آقایان متاهل از مجردها بیشتر دچار كمردرد هستند و در واقع خودشان را از محبت پرستاری بهره‌مند می‌كنند. خود من پیش از این خیلی علاقه داشتم همسرم از من پرستاری كند اما بهترین راه‌حل برای كمر درد استفاده از روش‌های كاهنده درد و مثل یك سرباز نظامی سر سخت بودن است.


رنگ

5. مواد غذایی رنگارنگ را بچشید

خوراكی‌هایی با رنگ درخشان و خیلی چرب یا خیلی شیرین چیزی بیشتر از تماشا كردن را می‌طلبند. آنها با فلانوئیدها و كاروتینوئیدها، تركیبات قوی‌ای كه قسمت‌های آسیب‌دیده بدن را ترمیم می‌كنند و التهابات را كاهش می‌دهند، در یك گروه قرار دارند. هر روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ بخورید. بدون اینكه گروه‌های دیگر مواد غذایی را نادیده بگیرید، از آنها بهره زیادی خواهید برد. هر گاه برای خرید به فروشگاه می‌روم، به‌خودم یادآوری می‌كنم كه همه این محصولات بسیار قدرتمندتر از داروهایی هستند كه در داروخانه به فروش می‌رسند.


روی نخ دندان سرمایه‌گذاری كنید

۶. مسواك زدن كافی نیست

اگر دوست ندارید سال‌های آخر عمر خود فقط ماست و پوره سیب‌زمینی بخورید، كمی روی نخ دندان سرمایه‌گذاری كنید. فرقی ندارد كه چقدر كامل مسواك می‌زنید یا چقدر زمان صرف آن می‌كنید، شما تنها بخش ظاهری دندان‌هایتان را تمیز كرده‌اید كه درست مانند این است كه بعد از كار و فعالیت زیاد فقط یكی از زیربغل‌های خود را بشویید اما خطر از قلم انداختن نخ دندان فراتر از علم بهداشت است. این باكتری‌ها عمر طولانی دارند و می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. من از نوع خاصی از نخ دندان استفاده می‌كنم كه خیلی نرم بین دندان‌ها كشیده می‌شود.


این یعنی نفس كشیدن درست

7. از داخل شكم نفس عمیق بكشید

این كار را همیشه و در همه جا انجام دهید. ریه‌های خود را جلو آورده و از بینی نفس عمیق بكشید تا جایی كه شش‌هایتان پر شود. شش‌ها با اكسید نیتریك، ماده شیمیایی‌ای كه در پشت بینی وجود دارد، پر خواهند شد و رگ‌های خونی را باز می كنند. این میزان از اكسیژن به شما احساس شادابی و هوشیاری بیشتری خواهد داد. این تكنیك محرمانه‌ای برای آرامش یافتن پیش از یك سخنرانی یا بخیه زدن در اتاق عمل است.


بهترین ورزش برای شما

۸. به كلاس حركات كششی بروید

حركات كششی ذهن و جسم(یوگا) مهم‌ترین ورزش در برنامه روزانه من است. یوگا استرس را كاهش داده، فشارخون را پایین می‌آورد، ضربان قلب را كم کرده و انعطاف‌پذیری شما را زیاد می‌كند. هیچ نكته مرموزی در این ورزش وجود ندارد. شل كردن عضلات باعث سازگاری بیشتر آنها می‌شود، پس اگر دوست ندارید با ورزش‌های سخت به بدن خود آسیب برسانید، می‌توانید ورزش​های کششی را امتحان كنید. به‌طور قطع شاید برخی از حركات مسخره به‌نظر برسند اما به همین علت شما آنها را خیلی زود یاد خواهید گرفت. حركات كششی ذهن و جسم می‌تواند ماهیچه‌هایی كه در طول ورزش‌های معمول و زندگی روزانه نادیده گرفته شده‌اند را به كار گیرد. حركت مورد علاقه من سلام به آفتاب است.


خودتان را پیر نكنید

9. مانند جزیره ساكن نباشید

تا به حال به‌علت طولانی‌تر بودن عمر خانم‌ها نسبت به آقایان فكر كرده‌اید؟ یكی از دلایل اصلی آن این است که آنها بیشتر در روابط اجتماعی شركت می‌كنند و درباره مشكلات خود حرف می​زنند. اگر با استرس‌های زندگی به تنهایی روبه‌رو شوید، خود را پیر خواهید كرد. برای نمونه، ورشكستگی آنقدر برای شما استرس ایجاد می‌كند و به شما فشار می‌آورد كه آسیب‌های فیزیكی دشواری را برایتان آشكار می‌كند. اگر فردی را داشته باشید كه شما را دوست بدارد و حمایت‌تان كند، سالخوردگی درونی می‌تواند به حد بسیاری كاهش یابد.


با این 20نکته بهداشتی بی نظیر خود را جوان نگه دارید!

كمتر بخورید

۱۰. از گرفتن رژیم‌های غذایی مد روز بپرهیزید

راز كاهش وزن پرهیز از كربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، غذاهای زرد یا غذاهایی كه با حرف لاتین G آغاز می‌شوند، نیست. رمز اصلی، كم كردن میزان كالری دریافتی حدود صد كالری است. خیلی سخت پی به این موضوع خواهید برد اما این روش سالانه حدود ۵ كیلوگرم از وزن شما را كم خواهد كرد. محدودیت كالری در موش‌ها و میمون‌ها افزایش طول عمر را ثابت كرده است. من در سال یك‌بار برای برگرداندن مجدد اشتها و حس چشایی خود به‌طور ناگهانی وزنم را كاهش می‌دهم، پس از آن تغذیه سالم طعمی بی‌نظیر دارد.


پزشك خودتان باشید

11. بیماری هوشیار باشید

پزشك شما می‌تواند برای سلامت بیشتر به شما كمك كند اما وظیفه نهایی به‌عهده خودتان است. پیش از تجربه هر روشی یك نظریه دوم را جست‌وجو كنید، زیرا در 30درصد موارد، آن نظریه دوم را تشخیص داده یا برنامه‌ریزی‌تان را تغییر خواهید داد. همیشه پرونده پیشینه پزشكی خود را نگه دارید و درباره هرگونه سابقه بیماری‌های خانوادگی تحقیق كنید.


كمربند نبندید چون...

۱۲. شكم خود را كوچك كنید

بیشتر مردها كمربند خود را زیر شكم خود می‌بندند. این تنها راه‌حل برای خلاصی از حقیقت بزرگ بودن شكم است. متر نواری را بردارید و اندازه دور شكم خود را بگیرید. این عدد باید نصف اندازه قد شما باشد، پس برای من كه قدم ۱۸۶ سانتی‌متر است، باید دور شكمم كمتر از ۹۳ باشد. اگر جلوگیری از حمله قلبی و دیابت برای شما انگیزه كافی ایجاد نمی‌كند كه شكم خود را كوچك كنید، به این نكته توجه كنید: كسی كه شاخص توده بدن (BMI) بالای ۲۵ داشته باشد، تستوسترون در بدن او ۳درصد افت می‌كند كه این برای مردها خیلی جالب نیست.


بهترین نوشیدنی

13. چای سبز به كار شما می‌آید

روزی سه بار چای سبز بنوشید. چای سبز تقویت‌كننده قلب و ضد‌سرطان است كه چای سیاه از آن بی‌نصیب است. چای سیاه موجب تقویت هوشیاری می‌‌شود اما میزان كافئین آن از چای سبز بیشتر است. چای سبز حتی با شوره سر مبارزه می‌كند. اگر چای سبز سرد شده را روی سر خود بریزید از شوره سرتان خلاص خواهید شد.


فایده​ها‌ی ورزش سنگین

۱۴. آنقدر عرق كنید تا خیس شوید

اگر بتوانید یك‌بار در هفته آنقدر فعالیت داشته باشید تا عرق كنید، از فواید بسیاری بهره‌مند خواهید شد كه عبارتند از: كاهش حملات قلبی، حالات روانی خوب و پایین آمدن فشارخون. من ورزش با دستگاه را توصیه می‌كنم چون ماهیچه‌های شما را تقویت كرده و ورزش لذت‌بخشی هم هست و استقامت بدنی شما را تقویت خواهد كرد.


این عدد‌ها را بشناسید

15. اعداد سلامت خود را بدانید و برای كاهش آنها بكوشید

همان‌طور كه قسمتی از مغز خود را برای به خاطر سپردن شماره تلفن‌ها درگیر كرده‌اید، نشانه‌های حیاتی خود را نیز به یاد داشته باشید. این نشانه‌ها عبارتند از: فشارخون كه میزان ایده‌آل آن باید زیر 11 به 8 و بالای 7 به 5 باشد، كلسترول LDL زیر 100، ضربان قلب در حـــالت استراحت‌ زیر‌70 و قند خون در زمان ناشتایی زیر 100. اگر این اعداد در شما ایده‌آل نیست، تا بالاتر نرفته‌اند، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.


وزنه‌برداری به شكل آماتور

۱۶. كمی وزنه بزنید

وزنه زدن تنها دو بار در هفته به‌مدت ۳۰دقیقه می‌تواند توده ماهیچه‌ای قابل توجهی بسازد. از آن بالاتر، كار كشیدن از همه ماهیچه‌ها مقدار زیادی كالری می‌سوزاند كه روشی عالی برای آب كردن شكم نیز به شمار می‌رود. اگر وزنه در دسترس ندارید، درازنشست را امتحان كنید. درازنشست از بااهمیت‌ترین تمرینات ماهیچه‌سازی است. باب گرین، مربی خانم اپرا، به من تاكید كرد كه درازنشست كمر، ماهیچه‌های سینه، بازوها و شكم را همزمان با هم به كار می‌گیرد.


مغز بخورید

17. زیاد آجیل بخورید

مغزهای موجود در آجیل‌ها بهترین منبع چربی‌ها و پروتئین‌های سالم هستند. من در یخچال منزلم یك كیسه گردو دارم و برای افزایش قدرت ذهنی‌ام هنگام دیدن بیمارانم مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 استفاده می‌كنم. خوردن مقداری از آنها حدود 30 دقیقه پیش از غذا، اشتهای شما را تنظیم كرده و مانع از پرخوری می‌شود.


روی تردمیل بروی

۱۸. به خاطر سلامت خود ورزش كنید

روی تردمیل قدم بزنید. مردانی كه روزانه ۲۰۰ كالری با ورزش می‌سوزانند، به‌طور قابل توجهی شانس ابتلا به ناتوانی جنسی خود را كاهش می‌دهند.‌علت این است كه ناتوانی جنسی بیشتر دلایلی مانند انسداد سرخرگ‌ها دارد. اگر مایلید در تمام طول عمر خود خوب و سالم زندگی كنید و روابط زناشویی سالمی داشته باشید‌، پس همین حالا كفش‌های كتانی خود را بپوشید.


یك توصیه برای مردان

19. آشپزی یاد بگیرید

این یك توصیه مردانه است، زیرا اكثر خانم‌ها این را بلد هستند؛ می‌‌دانید در رستوران‌ها به پوره سیب‌زمینی چقدر كره اضافه می‌كنند؟ به احتمال زیاد از مقدار آن اطلاعی ندارید. اگر بتوانید آشپزی كنید، نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی كرده‌اید بلكه كنترل بیشتری روی آنچه می‌خورید خواهید داشت. به علاوه، این را هم بدانید كه برای بیشتر خانم‌ها، همسری كه می‌داند چطور باید آشپزی كند، بسیار دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود. البته این تنها موردی است كه من درباره خودم به كار نگرفته‌ام، زیرا من در جوشاندن آب هم مشكل دارم اما خدا را شكر می‌كنم متاهل هستم و همسرم هیچ وقت به آشپزی من فكر نكرده است.


آفتابی شوید

۲۰. برخی قرص‌ها را دور بریزید

زندگی سرپوشیده افراد در آپارتمان‌های مدرن باعث دوری از برخی عناصر طبیعی و توانایی‌ها می‌‌شود. متاسفانه تقریبا نیمی از ما دچار كمبود ویتامین D كه منبع اصلی آن خورشید است، هستیم. این ویتامین بسیار مهم می‌تواند در مبارزه با سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی از ما محافظت كند اما خودم هر روز مجبورم از مكمل‌های دارویی استفاده كنم. البته بهترین كار این است كه آفتاب را جایگزین قرص‌ها كنید.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالي بود

    • Houria

      اوه اوه کی بره این همه را رو!!!
      به نظر من دانش آموزا پیر ترین افراد کره ی ززمینند چون به استناد اهداف بالا :
      1/در بیشتر مواقع با تفریح استرس گاز میزنند ولی خنده رو هستند
      2/صبحانه نخوردن یه چیز لاینفک تو زندگیشونه وبا یه کیکی یه چایی ای چیزی صبحانه رو تموم میکنن
      3/من خودم شبا تا ساعت دو نصفه شب شیرین درس دارم پس خوابو بی خیخی
      4/کسی نازمونه نمیکشه
      5/غذا های رنگارنگ کیلویی چنده ؟با یه نیمرو تمومش میکنیم تازه اگه قیمت تخممرغ ثابت بمونه
      6/قبل ازخواب با هزار تا فکروخیال درمورد فردا مسواکی که تا حالا زیاد بهش توجه نکردیمو برمی داریم ومثه جت شروع ب مسواک کردن میکنیم
      7/نفس عمیق؟نفس عمیق دیگه چیه؟تا میای نفس عمیق بکشی یاد امتحان فیزیک فردا میافتی و کلا میری رو ویبره
      8/تنها ورزشمون همون یه ربعیه که سر صف میگن انجام بدین تازه اگه برای زنگ ورزش امتحانی چیزی نداشته باشیم
      9/مانند چوب باید رو صندلی های خشک بشینیمو به حرفای خسته کننده ی معلم گوش بدیم
      10/مد روز رو که بی خیالش !تنها مکان عمومی بعد از مدرسه کلاس زبانه!
      11/و12 هم که کلا به کارمون نمیاد
      13/بهترین نوشیدنی یه قورت آبه که زنگ تفریحا هول هولکی میخوریم
      14/15/و16 هم که کلا بی خیخی
      17/باشه ما مغز خودمونو میخوریم
      18و19وب20 هم که به ما مربوط نمیشه!
      .ای خدایا چقدر پیرمممممممم!!!!!!!!!!
      :((((((((((((())))))))))))

    • مريم سراواني

      چه جالب. به نظر من براي زندگي سالم خيلي مهمه و لذا بايد ورزش كرد تا بدن آماده باشد.

    • مریمی

      جدا توی این زمونه کسی میتونه همه این کارا رو به درستی و بدون نقص انجام بده؟؟
      جاهای دیگه دنیا رو نمیدونم اما توی ایران به واقع امکان پذیر نیست.
      موفق باشید

    • علی

      خیلی جالب و مفید بود
      این مطالبی که فرمودید بیشتر برای سلامت جسم بود
      هرچند روح سالم در بدن سالمه
      ولی عکس این ضرب المثل بیشتر صدق میکنه
      یعنی اگر روح و روان نا سالم باشه و شما برای سلامت بدن همه کار بکنید بی فایده خواهد بود
      *** لازم به ذکره که با رعایت بهترین روشهای سلامت هم نمی توان از مرگ جلوگیری کرد
      ولی روح ....
      پس اهمیت رسیدگی به روح بیشتره
      *** ( یعنی روح اصله و جسم فرعه ) ***
      چیزی که همیشه در آن دچار اشتباه میشویم
      باید هم جسم و هم روح و روان را با تغذیه مناسبشون جوان و با طراوت نگه داریم

      ----------------------------
      بازهم از مطالبتون ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج