۳۰۲۱۹
۱۷ نظر
۵۰۲۴
۱۷ نظر
۵۰۲۴
پ

جزئيات تازه درباره كودك نابغه ايران

مادربزرگ شروين پس از انتشار گزارش روز پنجشنبه جزئيات جديدي در اختيار خبرنگار ما گذاشته است.

جزئيات تازه درباره كودك نابغه ايران

هفت صبح: مادربزرگ شروين پس از انتشار گزارش روز پنجشنبه جزئيات جديدي در اختيار خبرنگار ما گذاشته است.

دو سالگی سنی است که کسی از آن دوران چیزی یادش نمی‌آید. تازه خوب راه رفتن را یاد گرفته‌ایم و چند جمله را به زور و آن هم با چند کلمه غلط به زبان می‌آوریم. مادر کودک در این زمان تنها فکری که دارد این است که چطور در این سن شیر را از بچه‌اش بگیرد و یادش بدهد جایش را خیس نکند! برای همین هر کجای دنیا صحبت از کودک دو ساله‌ای شود که غیر از راه رفتن و چند جمله دست و پا شکسته بر زبان آوردن کارهای دیگری هم بلد است؛ مثل بمب می‌ترکاند و تا چند وقت نیز نقل محافل و رسانه‌ها خواهد بود.

حالا اگر این کودک نابغه دو ساله، ایرانی باشد و در آن سوي آب هم زندگی کند که دیگر بیشتر سر و صدا به پا خواهد کرد. شروین سرابی پسر بچه دو ساله‌ای است که برخلاف آنچه رسانه‌ها نقل کرده‌اند كه مادرش انگلیسی است، از پدر و مادری کاملا ایرانی متولد شده. پسری که با این سن کم، کارهایی فراتر از سن‌اش انجام می‌دهد و همه را انگشت به دهان نگه داشته که مگر می‌شود در این 18 ماهی که از خدا عمر گرفته بتواند 195 پرچم کشور دنیا را با نام بشناسد، کتاب بخواند، با آی‌پد، آی‌فون و کامپیوتر بهتر از یک جوان 18 ساله کار کند. شب‌ها با تلسکوپش به رصد آسمان بپردازد و صبح تا چشمش را باز می‌کند از مادرش به جای اسباب بازی، کتاب‌ها و بازی‌های فکری‌اش را بخواهد!

جزئيات تازه درباره كودك نابغه ايران

زبان انگلیسی را از نوه‌ام یاد گرفتم!

مادربزرگ شروین چند روزی است که به‌ ایران آمده و وقتی متوجه می‌شود نوه‌اش در ایران هم مانند انگلیس شناخته شده و در رسانه‌ها از او صحبت می‌شود با هفت‌صبح تماس گرفت تا اطلاعات بیشتری از نوه‌اش در اختیار روزنامه قرار دهد. او در میان صحبت‌هایش از عروسش می‌گوید که نامش مهرآفرین است و در لندن شغل معلمی ‌دارد و تدریس می‌کند.

پسرش مراد، پدر شروین هم ۱۲ سالی می‌شود که برای کار و تحصیل به انگلیس رفته است و علاوه بر اینکه درس می‌خواند در لندن رستوران پیتزافروشی هم دارد و پنج سالی می‌شود که با همسرش زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند. مادربزرگ شروین می‌گوید روزهایی که در خانه آنها بودم می‌دیدم که شروين وقتی از خواب بیدار می‌شود به جای اینکه از مادرش اسباب بازی بخواهد یا بهانه‌گیری‌های کودکانه بکند می‌خواهد کتاب‌هایش را برایش بیاورد تا بخواند: «زبان فارسی بلد نیست و مادرش از همان ابتدا با او انگلیسی صحبت کرده است. من هرچه زبان انگلیسی بلد هستم از شروین یاد گرفته‌ام. نوه‌ام خیلی باهوش است. در ابتدا خودم هم باور نمی‌کردم اما وقتی از نزدیک دیدم که چقدر خوب پرچم کشورها را می‌شناسد و کار با کامپیوتر را به خوبی بلد است؛ پذیرفتم که نوه‌ای باهوش دارم. نوه ۱۴ ساله دیگری هم دارم که مانند شروین هوش سرشاری دارد.»


این پسرک همه چیزدان

در ابتدا مادر این کودک نابغه مانند هر مادر دیگری به نسبت سن فرزندش آموزش‌های معمول کودکانه را به شروین می‌داد که متوجه هوش سرشار او شد و دید که فرزندش بیشتر از سنش از همه چیز سردرمی‌آورد. شروین اطلاعات بسیار زیادی در مورد آتشفشان‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار هم دارد. او در حالی که تنها 10 ماهه بود اولین لغت‌ها را به زبان آورد و وقتی که تنها 18 ماه داشت می‌توانست با تلفن‌های همراه به راحتی کار کند و اجزای آنها را می‌شناخت: «از یک سال پیش که عروسم، شروین را به دکتر برده بود تصویر آناتومی‌ بدن انسان را تک به تک بلد بود و می‌گفت هر یک از اعضای بدن مثل معده و روده کجا هستند و چه کارآیی برای بدن دارند و دکتر را حیران این همه هوشش کرده بود.»

مادربزرگ شروین تعریف می‌کند که یک شب نوه‌اش از خواب بیدار شده و از مادرش خواسته برای او تلسکوپ بخرند که ‌این کار را هم کردند. او به خوبی می‌تواند از تلسکوپ استفاده و ستاره‌ها را رصد کند. همچنین در جای دیگر مهرآفرین مادر شروین نیز تعریف کرده که پسرش او را از خواب بیدار کرده و درمورد ایساک نیوتن و راز کشف جاذبه سوال کرده است.


انیشتین دو ساله قرن ۲۱، از جنس ایرانی

نزدیک هشت ماه می‌شود که رسانه‌های انگلیسی شروین، هوش و استعداد فرازمینی‌اش را تیتر روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود کرده‌اند. این روزها نیز رسانه‌های داخلی به ‌این خبر حسابی پرو‌بال داده‌اند و دیگر اکثر مردم چه در ایران و چه انگلیس و حتی دنیا شروین سرابی را به عنوان یک نابغه ‌ایرانی می‌شناسند. دکترها تشخیص داده‌اند که شروین هوشی به‌اندازه انیشتین دارد و حتی فراتر از این دانشمند است.

به همین خاطر مادربزرگ شروین می‌گوید بسیاری از مدارس انگلیس از پدر و مادر شروین خواسته‌اند که او دیگر به مهدکودک نرود و آنها او را برای تحصیل در مدرسه آماده بورسیه و تمام امکانات تحصیل را برای او فراهم خواهند کرد. فعلا این پسر باهوش و خارق‌العاده در تعطیلات شش هفته‌ای تابستانه به سر می‌برد و پدر و مادر او فرصتی دارند تا فکر کنند و ببینند برای آینده فرزندشان چه تصمیمی‌ بگیرند تا هر چه بیشتر استعداد شروین شکوفا شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا به این کودک زبان فارسی یاد نداده اند؟

    • بدون نام

      فتوشاپه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی فتوشاپه؟ حرف میزنی....

      • انیشتین

        واقعا برات متاسفم بی سواد و بی مزه!!!

    • fereshteh71

      خدایا!!!!!
      آفرین به پدرومادرش به خاطر تربیت وکشف استعداد خارق العاده فرزندشون.

    • آمیتریس

      بازم ایرانی!
      بله این ایرانیه

      پاسخ ها

      • نننننننن

        خیلی جمله سبکی بود ...

        بله ! این ایرانیه !!!!!

        یعنی چی اونوقت ؟ ما که فعلا هیچی از خودمون نداریم ... گندم و مرغ و سوزن ته گرد و بادام و سیر و ماشین آلات و پروتزهای اندام بدن و غیره را از خارج وارد میکنیم .
        اونی هم که مغز داره اینجا نمیمونه و بعد از گرفتن لیسانس میزنه میره خارج .

    • Houria

      به نظر من کمی اغراقه آخه چطور ییه بچه دوساله همینطور میخوابه بعد میگه مامان نیوتن کیه ؟نکنه بهش الهام میشه !حتما کسی هست که بهش اینا رو یاد بده !دو روز دیگه هم بابابزرگش زنگ میزنه میگه نسبیت انیشتنو نوه ام کشف کرده بوده انیشتن ازش دزدیده !

    • asal

      احسنت به این کودک وبنازم قدرت خدای مهربون رو ...

      پاسخ ها

      • november

        دلیل دیگه ای نمیتونید برای هوشیاری این کودک پیدا کنید asal ?

    • کاملیا

      بیشتر بچه ها الان هوش بسیار زیادی دارن و اگر پدر یا مادری فقط کمی با اونها تمرین داشته باشه حتی از شروین به اصطلاح نیوتون هم پیشرفت بیشتری میکند...دختر خود من 2 سال و 6 ماه داره و عاشق کتاب هست و کتاب را به وسایل بازیش ترجیح میده و دایما کتاب دستش هست و همه را از حفظ هست...هر چیزی که یادش میدیم در عرض چند ثانیه یاد میگیره و دختر من هم تمام اعضای بدن رو باکاربردش رو بلده..اکثر بچه های فال هم همینجورن و کلا اگر با بچه ای کمی کار بشه اینجور میشه..پس من هم باید جوگیر بشم و بگم دخترم نابغه است و براش سرو صدا راه بندازم؟؟بعضی از پدر مادرها برای گنده کردن بچه خود براش سرو صدا راه میندازن...به نظر من این به ضرر بچه میشه در اینده..چون وقتی بزرگتر بشه و ببینه مثل اکثر دوستانش هست و خانوادش گندش کردن و در محیط بیرون مثل خونشون گندش نمیکنن اونوقته که ضربه میخوره...

    • eli

      خيلي خوبه ولي تقريباً بيشتر بچه ها الان باهوشند و كمي باهاشون كار بشه نابغه هم هستند دختر من هم هر چيزي بهش آموزش بدم ياد ميگيره مهم اينه كه پدر و مادرش كار بزرگي كردند و به موقع براي فرزندشون وقت گذاشتند

    • مهرآفرین

      آخی چه جالب اسم من و مامان شروین یکیه!
      خدا کنه بچه منم انقدر باهوش بشه.:D
      در ضمن خانوم کاملیا بچه ای که تو دوسالگی کتاب بخونه خیلی فرق داره با بچه شما که دویال و نیمشه و به کتاب علاقه داره. حسودی نکن خانوم زشته

    • بدون نام

      بچه ی من هم همینطوره

    • ایرانی

      نمیخواستم پیام بدم اما لازم شد ...
      خیلی از ما بچه هایی رو داریم که خیلی از شروین نابغه ترن اما تو این مملکت اصلا دیده نمیشن حالا شروین چه جوری دیده شده؟؟؟؟!!!!
      بدون اغراق خواهر زاده من دقیقا شش ماهش بود شروع به حرف زدن کرد چرا یادمه چون مادرم همون موقع بود که عمل کرده بود حداقل روزی سه کلمه رو یاد میگرفت نه ماهگی هم دعای فرج رو میخوند و....الان 18سالشه اما از فواید این مملکت و البته خانوادش کلا حیف شد یعنی حتی دانشگاه هم قبول نشده ....کاری به این حرفها ندارم اصولا همه ما یه وقتهایی که نباید کار رو خراب میکنیم .....امیدوارم این بلا سر شروین کوچولو نیاد .....بعد هم اگه مردشن به بچه فارسی رو یاد بدن یکی از زیباترین زبانهای دنیا.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه فارسی کجاش زبانه؟ این پسر بچه با افتخار تورکه

    • بدون نام

      از مادرش می خوام حتما بهش زبان پارسی رو یاد بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج