۳۰۲۲۹
۹ نظر
۵۰۳۳
۹ نظر
۵۰۳۳
پ

پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

از نظر علمی و به صورت اصولی امكان لاغر كردن یك یا چند عضو به صورت هدفمند وجود ندارد ولی با ترفندهایی می‌توان به طور موقت جابه‌جایی‌هایی را ایجاد كرد كه البته خالی از عوارض نیست و علاوه بر آن به طور دائم دوام ندارد.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

برترین ها:


با ورزش كششی بازوهای تان را كوچك‌تر کنید

دختری ۱۸ساله هستم و سؤالم این است كه چطور می‌شود بازوها را لاغر كرد؟

خانم محترم از نظر علمی و به صورت اصولی امكان لاغر كردن یك یا چند عضو به صورت هدفمند وجود ندارد ولی با ترفندهایی می‌توان به طور موقت جابه‌جایی‌هایی را ایجاد كرد كه البته خالی از عوارض نیست و علاوه بر آن به طور دائم دوام ندارد. بنابراین برای شكیل‌تر و جمع و جور كردن بازوها می‌توان از ورزش‌های كششی و انبساط و انقباض سیستماتیك استفاده كرد یا با قبول هزینه‌های سرسام‌آور و دردهای طاقت‌فرسا چند سانتی‌متر از قطر بازوها را از طریق جراحی كاست.

پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

رژیم‌های گذشته خود را فراموش كنید

خانمی ۴۰ساله با قد ۱۷۶ سانتی‌متر هستم كه ۶ سال پیش به دكتر تغذیه مراجعه كردم و توانستم وزنم را از ۹۱ به ۶۱ كیلوگرم برسانم. ولی اكنون وزنم به ۷۹ كیلوگرم رسیده است حالا وقتی طبق رژیم قبلی‌ام عمل می‌كنم دچار ضعف شدید می‌شوم. چرا با این رژیم فقط سایزم كم می‌شود نه وزنم؟

بارها در مورد عوارض لاغری سریع و غیراصولی هشدار داده شده ولی متاسفانه به علت باورهای غلط و نداشتن صبر و حوصله و زودباوری توده مردم، عده زیادی به جای یافتن آب، به سراب می‌رسند و رنج و مرارت را تحمل می‌كنند و در آخر هزینه‌های آنها به هدر می‌رود و باور نمی‌كنند كه آزموده را آزمودن خطاست. توصیه می‌شود از ادامه اجرای رژیم مورد اشاره كه شما را به ولع خوردن دچار می‌كند، صرف‌نظر كنید و بعد از آگاهی از پارامترهای بیوشیمیایی مایعات بدن‌تان با در نظر گرفتن نتایج گزارش شده از یك رژیم متنوع و متعادل پیروی كنید تا به تدریج باعث كاهش وزن واقعی‌تان شود و هیچ‌گونه عارضه‌ای را نیز به وجود نیاورد و شما هم بتوانید بدون تحمل رنج و عذاب گرسنگی مفرط، به فعالیت‌های روزمره‌تان بپردازید.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

شناگر ماهری بودم

من خانمی ۲۶ساله با قد ۱۶۳ سانتی‌متر و وزن ۷۰ كیلوگرم هستم. تا ۶ ماه گذشته كه به صورت حرفه‌‌ای شنا و بسكتبال كار می‌كردم، وزنم حدود ۶۵ كیلوگرم بود اما با كنار گذاشتن ورزش و استفاده از قرص‌های ضدبارداری، در این مدت كوتاه ۵ كیلوگرم به وزنم اضافه شده است. شما چه رژیمی برای من توصیه می‌كنید؟

الف: خانم محترم بدنی كه به صورت حرفه‌ای عادت به انجام حركات ورزشی دارد و یك مرتبه تمام آنها را كنار گذاشته ، طبیعی است كه افزایش وزن پیدا كند زیرا بر مبنای برنامه‌ریزی‌های درازمدت، انرژی حركتی تشخیص داده شده از طرف سیستم‌های كنترل بدنتان برای جنب و جوش و حركات ورزشی برنامه‌ریزی شده است،بی استفاده مانده و ناچار به صورت انرژی‌های مازاد به صورت بافت چربی اندوخته می‌شود.

ب: استفاده از قرص‌های ضدبارداری قادر به ایجاد این مقدار اضافه وزن نبوده است. فقط اندكی به حجم بالاتنه‌ها و ذخایر چربی ناحیه شكم می‌افزاید. توصیه می‌شود فعالیت‌های بدنی دیگر را جایگزین شنا و بسكتبال كنید، مثلا پیاده‌روی، حركات موزون، لرزش‌های عمودی بدنی و انقباض و انبساط مرتب عضلات، در هر فرصت عضلاتی كه در اختیارتان بوده و به صورت ارادی آنها را در اختیار دارید را به تحرک و صرف انرژی وادار کنید.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

چرا دخترم فقط تخم مرغ دوست دارد؟

دختری ۲ساله دارم كه بسیار كم‌ غذا می‌خورد. فقط دوست دارد هر روز تخم‌مرغ بخورد. برای خوردن غذا بسیار اذیتم می‌كند، لطفا راهنمایی‌ام كنید.

شما تنها مادر اول ‌زا نیستید كه همه وعده‌های غذا خوردن را تبدیل به زمان شكنجه كودك‌تان كرده‌اید و هم زندگی را برای خود و همسر و دیگر فرزندان و اطرافیان‌تان تیره و تار كرده‌اید. اگر قدری از دخالت، زور، اجبار و تهدید دائمی‌تان را كنار بگذارید و به رفتارهای تغذیه‌ای فعلی كودكتان بی‌اعتنا شوید و خونسردی‌تان را حفظ كنید، به تدریج خواهید دید كه كودك شما علاوه بر تخم‌مرغ دیگر غذاها را نیز خواهد خورد. در ضمن میل كردن تخم‌مرغ در همه روزهای هفته، مشكلی ایجاد نخواهد كرد. اگر بتوانید همراه با تخم‌مرغ كودك را به خوردن سیب‌زمینی ترغیب كنید، با این روش قسمت اعظم انرژی پروتئین مورد نیاز مبرم فرزندتان تامین خواهد شد.


برای داشتن قدی بلند چه باید كرد؟

دختری 15 ساله با قد 163 سانتی‌متر و وزن 45 كیلوگرم هستم. آیا قد من بلندتر از این می‌شود؟ در ضمن رفتن به كلاس بسكتبال تاثیرگذار است ؟

خانم ارجمند عوامل و فاكتورهای متعددی در تعیین قد نمایی انسان‌ها نقش دارد، از جمله قد پدر و مادر، وجود قد بلندی یا قد كوتاهی در شاخه پدری و مادری، زمان تجربه اولین سیكل ماهانه، نوع تغذیه و ساعت خواب رفتن، البته فعالیت‌های بدنی به خصوص ورزش‌های كششی و پرشی نیز در حد معقول در روند رشد قدی و بیان كامل ظرفیت ژنتیك تعیین شده تاثیرگذار هستند.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

ورزش كردن را آغاز كنید

دختری ۱۶ساله با قد ۱۸۰ سانتی‌متر و وزن ۶۰ كیلوگرم هستم. با وجود اینكه تناسب‌اندام دارم احساس می‌كنم اندكی شكم دارم. در صورتی كه از خوردن تنقلات پرهیز می‌كنم. در این مورد توصیه شما چیست؟

سركار با داشتن قد استثنایی ۱۸۰ سانتی‌متر و كمبود وزنی معادل ۱۲ كیلوگرم دور از انتظار است كه شكم برآمده‌ای داشته باشید. در هر صورت انجام ورزش‌هایی كه عضلات شكم شما را تقویت كندو انقباض شكمتان در هر فرصتی كه دست می‌دهد، منجر به تقویت مقاومت عضلات شكم در قبال فشار دستگاه گوارشی‌تان خواهد شد. بنابراین ورزش را آغاز كنید و ادامه دهید.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

هرقدر گرفتار باشید، اما ورزش ترك نشود

كارمندی ۳۶ساله با قد ۱۶۱سانتی‌متر و وزن ۸۰ كیلوگرم هستم كه مرتب پشت میز می‌نشینم و این شرایط باعث شده است كه امكان پیاده‌روی و ورزش كردن را نداشته باشم. علاوه بر این پرخوری هم نمی‌كنم و بعد از خوردن صبحانه تا آخر شب چیزی نمی‌خورم و شب‌ها سعی می‌كنم كم‌خوری كنم. با این حال كم‌‌خونی هم دارم، توصیه شما چیست؟

دوست محترم، روش كنترل وزنتان و حذف وعده‌های غذایی و بی‌تحركی، باعث اضافه‌وزن معادل ۲۱ كیلوگرم برای شما شده كه بالغ بر ۱۴۷هزار كیلوكالری است كه مازاد بر نیازتان به صورت‌های مختلف در بافت و به صورت بافت‌های چربی ذخیره‌ شده‌ است. شما هرقدر گرفتار باشید حداقل می‌توانید قسمتی از راه محل كار خود را پیاده‌روی كنید یا در محیط كارتان با منبسط و منقبض كردن عضلات قابل كنترل‌تان، قسمتی از ذخایر انباشته‌شده خود را به مصرف رسانده و از سایز فعلی‌ خود بكاهید.


ژنتیک در افزایش قد شما بی​تأثیر نیست

پسری 17ساله با قد 163 سانتی‌متر و سن استخوانی 13/5 هستم. آیا راهی برای افزایش قد من وجود دارد؟

معمولاپسرها دیرتراز دخترخانم‌ها به مرحله بلوغ می‌رسند ولی فرصت طولانی‌تری برای افزایش قد پیش‌رو دارند. حاصل جمع قد پدر و مادر را با عدد 13 جمع و سپس تقسیم بر 2 كنید. عدد به دست آمده، قد تقریبی شما را در پایان فرایند آغاز و انجام بلوغ‌تان مشخص می‌كند،هرچند ظرفیت به ارث رسیده به طور غیرمستقیم تحت تاثیر ژن‌های رسیده از شاخه پدری و مادری نیز قابل تغییر بوده و می‌تواند بیشتر یا كمتر از محاسبات اولیه نتایجی را موجب شود.


سریعا بیماری تان را درمان کنید


دختری ۱۷‌ساله هستم كه بیماری‌ كولیت اولسروز دارم. وزنم ۵۱كیلوگرم است. به دلیل بیماری‌‌ام نمی‌توانم از خوراكی‌هایی كه شیر در آن استفاده شده است، مصرف كنم. با این تفاسیر چه كار كنم وزنم افزایش یابد؟

خانم محترم در حال حاضر روش‌های درمانی بسیار تاثیرگذار و داروهای بسیار موثری برای رفع مشكل شما وجود دارد. در اولین فرصت به یك متخصص گوارش برای درمان سریع خود مراجعه كنید، در غیر این صورت ، پشت گوش انداختن آغاز درمان با دفع خون كه در این نوع كولیت‌ها همواره وجود دارد منجر به تهی شدن ذخایر آهن و بروز كم‌خونی و بیشتر آسیب دیدن مخاط روده‌تان می‌شود كه روزبه‌روز شما را ضعیف‌تر می‌كند. حتما برای جبران عدم تحملتان به میل كردن شیر، حتی با ادامه بیماری فعلی‌تان جایگزین‌های فراوانی برای تامین نیاز شما به تركیبات شیر وجود دارد.


پاسخ به سوالات درباره فوائد و مضرات ورزش

این شیوه افزایش قد توصیه نمی شود

دختری ۲۶ساله با قد ۱۵۲ سانتی‌متر و وزن ۴۸كیلوگرم هستم. آیا امكان افزایش قد همراه با رژیم غذایی و حركات ورزشی خاص وجود دارد؟

با در نظر گرفتن سن فعلی‌تان كه ۲۶ سال است، حتی اگر در سن ۱۸سالگی نیز بالغ شده باشید به علت گذشت ۸ سال از آغاز اولین عادت ماهانه‌تان دیگر صفحات رشدتان بسته و با هیچ روشی امكان افزایش قد برای شما وجود ندارد، مگر روش شكستن و فاصله‌گذاری در استخوان‌های بلندتان كه سرشار از خطر و ریسك بوده و تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      سلام من 13 سالمه قدم 171 ورنم 59.می خواستم ببینم قدم در نهایت به طور معمول چه قدر می شود؟

    • ارش

      سلام من اخيرا 18 ساله شدم قدم هم 184 هست ميخوام بدونم كه باوجود زياد شير خوردن و حركات كششي جند سانت ديكه بلند ميشم؟

    • پگاه

      سلام .دختری19 ساله هستم با قد 180و وزن 67 .وزن ایده ال برای من چنده .تا متناسب به نظر برسم .

    • رقیه

      سلام. دختری 19 ساله هستم،علاقه ی زیادی به بسکتبال دارم و تمرین هم میکنم.به دلیل وجود انحراف خیلی کمی درپاهام(پارانتزی جزئی) زانوهام درد میکنه.
      دکتر گفت به نظرم بازی نکن.
      میخوام بدونم اگه ادامه بدم چه ضررهای جدی برام وجود داره؟دلم میخواد ادامه بدم، یعنی اصلا نمیشه با مراعات کردن به بسکتبال ادامه بدم؟؟؟

    • امیرحسین

      سلام.من ایرحسین هستم و تازه 16 ساله شدم.قدم 168 هستش ولی اضافه وزن دارم.میخواستم بدونم آیا تا آخر بلوغ میتونم قدم رو به 180 سانتیمتر برسونم؟ در ضمن 1 سال هم هست که بسکتبال میرم.

    • امیر

      سلام من تازه 16ساله شدم قدم 181 و وزنم 90 با اینکه اضافه وزن دارم ولی اصلا به نظر نمیاد 90 کیلو باشم آیا دلیل خاصی داره آیا قدم مناسبه امکان رشد دوباره مثلا 190 هست با تشکر

    • یگانه

      سلام خسته نباشید.دختری 16 ساله هستم با قد 164 و وزن 62 .بالا تنه لاغری دارم ولی پایین تنه م چاقه.دوست دارم ک بالا تنه م رو چاق و پایین تنه م رو لاغر کنم.از طرفی دوست دارم قدمم هم بلند بشه.بنظر شما ورزش بستکبال خوبه برای این اهدافی ک دارم؟؟؟؟؟؟؟

    • هستی

      سلام.دختری 16 ساله هستم با قد 156در سن 10سالگی پریود شدم و نسبت به آن زمان حدود شش سانت رشد کردم.قد پدرم 176 و مادرم 161 است.خانواده مادرم به نسبت قد بلند و خانواده پدرم قد کوتاه تری دارند.قصد رفتن یه کلاس تی آر ایکس را دارم.آیا این امکان وجود دارد که قدم به 160 و یا کمی بیشتر برسد؟
      باتشکر

    • مهدی

      سلام سنم 16 و قدم 176 به نظرتون قد من چه قدر میشه در اینده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج