۳۰۲۳۴۴
۵۰۸۹
۵۰۸۹
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۹)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.


مطالب مرتبط:
تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۱) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۲) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۳) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۴) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۵) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۶) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۷) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۸)
کافه گراف

کافه گراف (Graph) از سال ۹۲ در مجتمع ASP در میان کافه‌های این برج فعالیت خود را شروع کرده است. کافه، کافه‌ی بزرگی محسوب می‌شود و نزدیک به ۹۰ نفر گنجایش دارد. یکی از کارهای مفید کافه جدا کردن فضای مخصوص برای افراد سیگاری است که به این ترتیب هر دو گروه مخاطب کافه را پوشش داده است. کافه گراف فضای روشنی دارد، دکورهای سفید و فاصله مناسب میزها از یکدیگر فضای خوبی را ایجاد کرده است. همچنین برای حمایت از هنرمندان جوان بخشی از کافه نیز به عنوان گالری مورد استفاده قرار گرفته است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

در صورتی که قصد برگزار کردن جشن تولد، قرار کاری و قرارهای دوستانه دارید کافه گراف می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برایتان باشد. منوی کافه منوی متنوعی است، نوشیدنی‌هایی که در کافه گراف به شما پیشنهاد میکنیم شامل هات‌چاکلت، کاپوچینو ، دمنوش به‌لیمو و دمنوش آلبالو است. نوشیدنی‌ها کیفیت خوبی دارند و سرو آنها نیز با سلیقه انجام میشود. خلاصه میتوانید یک روز خوب در کنار دوستان و عزیزان در این کافه داشته باشید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

آدرس: بزرگراه کردستان، مجتمع ASP، واحد ۳۰

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)


کافه ریبار

موزه زمان در خیابان زعفرانیه، علاوه بر موزه کوچکی که در محوطه باغ دارد، فضای زیبا و مناسبی برای پیاده روی دارد، اگر روزی در این حوالی دوست داشتید یک کافه سرباز را هم امتحان کنید سری به کافه ریبار بزنید. کافه ریبار (Ribar) درون باغ موزه زمان قرار دارد، البته این روزها به خاطر فصل سرد و سرما، روی کافه را با پوششی مسقف کرده‌اند تا گرمای فضا را از دست ندهید. این کافه به تازگی با مدیریت جدید افتتاح شده و قبلا به صورت کافه گالری بوده است. فضای نسبتا بزرگی دارد و در حدود ۶۰ جای نشستن دارد. میزها به صورت میزهای گرد و صندلی‌های راحت و با فاصله مناسب از هم قرار داده شده‌اند. مانند بسیاری دیگر از کافه‌ها می‌توانید از اینترنتی وای‌فای کافه استفاده کنید و ظاهرا سیگار کشیدن در محیط کافه آزاد است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

منوی کافه ریبار از نظر تنوع نوشیدنی‌ها، منوی گسترده‌ای است. جالب این است که فقط به ذکر نام نوشیدنی بسنده نشده و توضیحاتی در مورد نوع نوشیدنی و ترکیب آن را هم آورده‌اند. مورد دیگری که در منو شاید برایتان جالب باشد ذکر این توضیح است که اینجا خبری از چای‌کیسه‌ای نیست و همه دم‌نوش‌ها و نوشیدنی‌ها به صورت آماده و دم کشیده تهیه می‌شوند. در داخل فضای کافه روی تخته سیاه، عبارت بوفه صبحانه برای هر نفر ۳۰ هزار تومن (اگر تا زمان بازدید شما از این مطلب زیاد نشده باشد!) خود نمایی می‌کند که فکر می‌کنیم صبحانه در فضای باغ و خصوصا در یک هوای مناسب نباید خالی از لطف باشد. موکا و چای ماسالا را جزو انتخاب های خود در این کافه بگذارید. موکای کافه ریبار به صورت چند لایه آماده میشود و بر خلاف بعضی کافه‌ها خبری از خامه روی موکا نیست که خب می‌تواند بر اساس سلیقه شما که اهل نوشیدنی با ترکیب خامه فراوان هستید یا نه متفاوت باشد. ترکیب چای ماسالا هم ترکیب جالبی از چای سبز و دارچین و میخک و … است که برای علاقه مندان به دمنوش ها و چای ها خاص و متفاوت، یک تجربه هیجان انگیز است. در هر حال اگر در حوالی زعفرانیه و خیابان بغدادی به دنبال یک کافه با فضای باز بودید کافه ریبار می‌تواند گزینه مناسبی برای کافه گردی شما باشد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

آدرس: خیابان زعفرانیه، نبش بغدادی، موزه زمان

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)


کافه هوکا

همه ما میدانیم که این روز ها قلیان به خشی جدانشدنی از تفریحات جوانان تبدیل شده است و قهوه خانه های ریز و درشتِ پایتخت روز به روز در حال افزایش و بیشتر شدن هستند، ولی این که یک کافه، با حفظ تمامیِ مشخصات کافه بودنش، اقدان به ارائه قلیان زده باشد، حرکتی جدید و آوانگاردانه بود که کافه هوکا آن را انجام داد و موفق شد. کافه هوکا از سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است، بعد از ورود به کافه و دیدن شخصیت کارتونی لوگوی هوکا (Hookah)، فضای کافه و منو اعتراف خواهید کرد که صاحبان کافه آدمای با سلیقه‌ای هستند و در تاسیس و تجهیز کافه هم سلیقه به کار برده‌اند. فضای کافه به نسبت خیلی از کافه‌های تهران کافه بزرگی به حساب می‌آید و برای همین فضای بزرگ، کافه را به دو بخش تقسیم کردند، بخشی مخصوص سیگاری‌ها و بخشی از کافه هم مخصوص آدمهای فراری از دود.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

به این کافه مراجعه کنید می‌توانید یک میز رسمی و یا مبل‌های راحتی را انتخاب کنید و یا کنار پنجره بنشینید و به بیرون نگاه کنید. پیشنهاد ما به شما در این کافه، اسموتی چری بری است. اسموتی چری‌بری ترکیبی از گیلاس، آلبالو، توت فرنگی، لیمو و بلوبریِ است که یک نوشیدنی خنک که شما را با طعم ترش و شیرین و فوق العاده هیجان انگیزی مواجه میکند. اگر اهل قلیان هستید و گذرتان به حوالی شریعتی - ظفر افتاد، پیشنهاد می‌کنیم مهمان کافه هوکا باشید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

آدرس: خیابان شریعتی، ابتدای خیابان ظفر، پلاک ۱۸

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)


کافه گیل گمش

یک کافه کوچک، زیبا و خواستنی در حوالی میدان هفت تیر که نمای بیرونی جذابش هیجانتان را برای بازدید از داخلش بیشتر می کند. برخلاف چیزی که از یه کافه می شود انتظار داشت، فضای اینجا خیلی کوچک است، طوری که فقط 2 میز و چند صندلی در آن وجود دارد، اما با همین فضای کم، چیدمان، دکور و فضای داخلی اش آنقدر جذاب و دوست داشتنی است که دلتان نمیخواهد آنجا را ترک کنید! جالب اینجاست که با وجود فضای کوچک این کافه، یک کتابخانه هم در آن وجود دارد که می توانید از لابه لای کتاب های داستانی آن، کتاب «گیل گمش» که اسم کافه را از روی آن انتخاب کرده اند و یکی از اولین پادشاهان افسانه ای سومریان بوده است را هم پیدا و مطالعه کنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

منوی «کافه گیل گمش» از چند بخش صبحانه گرم، صبحانه ی سرد، نوشیدنی گرم، نوشیدنی سرد، کیک، دسر و غذا تشکیل شده است که کیفیت و طعم آن ها هم قابل قبول است. مسئولین کافه پسر و دختری جوان هستند که با روی باز و لبخند گرمشان از شما به خوبی میزبانی می‌کنند. در کل تجربه حضور در یکی از دنج ترین و البته نقلی ترین کافه های تهران، شاید یکی از بهترین تجربه های کافه گردی را برای شما رقم بزند. این پیشنهاد را از دست ندهید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

آدرس: تهران، ميدان هفت تير، ابتداي پل كريم خان زند، خيابان حسيني، نبش كوچه دوم شرقي

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)


کافه قهوه‌دار

کافه قهوه‌دار که در اواخر سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در خیابان ولیعصر آغاز کرده است، مدتی است که فعالیت خود را با نام کافه دار به پیش می برد. کافه دار تلاش می‌کند تا در فرهنگ‌سازی قهوه بیرون‌بر Take away نقشی ایفا کند، در صورتی که اهل قهوه‌بیرون بر هستید این قهوه را با ۳۰ درصد تخفیف می‌توانید از کافه‌دار تهیه کنید. اگر هم محیط کافه را برای صرف نوشیدنی انتخاب کردید کافه دار هم جزء کافه‌هایی است که قهوه‌تان را برای بار دوم برایتان مجانی شارژ می‌کند. اما محیط کافه فضای نشستن برای حدود ۴۰ نفر را دارد، اگر خوش شانس باشید می‌توانید میز کنار شیشه‌های قدی را انتخاب کنید، یک میز کمی بلند هم در کنار پنجره قرار دارد که هر دوی این گزینه های شما را با یک ویوی دوست داشتنی از خیابان ولیعصر تهران رو به رو میکند که لذت خوردن قهوه را چند برابر میکند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

فضای کافه دو بخشی است که مشابه هال و پذیرایی منزل های خودمان میباشد. یک محوطه ورودیِ ساده و پس از بالا رفتن چند پله وارد سالن شیک تر و وی آی پی تر می‌شوید. کافه دار منوی نوشیدنی‌های خوبی شامل قهوه، دمنوش، فراپه، شیک دارد، در بخشی از فضای کافه سیگار کشیدن آزاد است و می‌توانید از اینترنت وایرلس کافه استفاده کنید. این کافه برای قرارهای کاری و قرارهای کوتاه دوستانه مناسب است. خلاصه اگر حوالی خیابان ولیعصر و پارک ساعی بودید دقایقی را هم مهمان کافه دار باشید تا خستگیِ روز خود را به آن بسپارید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان توانیر، نبش پله هشتم

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9)


ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج