جاباما
۳۰۲۴۳۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برگزیدگان هشتمین جشنواره تجسمی فجر

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تجسمی فجر شامگاه هشتم اسفند با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی فجر و جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تجسمی فجر شامگاه هشتم اسفند با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی فجر و جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مجتبی آقایی به برنامه های این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره نزدیک به ۱۰ هزار اثر از هنرمندان به دبیرخانه رسید که هنرمندان ۴۰ کشور هم در این رویداد شرکت کردند. ۲۰۵ اثر، در نمایشگاه عرضه شد که این نمایشگاه تا ۱۷ اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در ادامه این مراسم گفت: اکنون به هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رسیدیم و سعی کردیم هر سال، آن را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم. اما تنها با جشنواره تجسمی فجر این امکان میسر نیست و حتما به بی‌ینال و آرت‌فرها نیاز داریم و همچنین لازم است که در خصوصی، نگارخانه‌ها و شهرداری کمک کنند تا بیشتر بتوانیم فضای هنرهای تجسمی را نشان دهیم.

وی ادامه داد: ما با حمایت‌های وزیر ارشاد قراردادهای خوبی را با موزه‌های بزرگ جهان از جمله موزه برلین و موزه ایتالیا بسته‌ایم و همچنین ۷ موزه دیگر نیز در انتظار بستن قرارداد هستند.

ملانوروزی یادآور شد: سال آینده در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ چند کشور اروپایی شرکت خواهیم کرد که می‌توان به بی‌ینال معماری و سه‌سالانه دیزاین میلان اشاره کرد؛ اینها همه ظرفیت‌های خوبی هستند که باید به ظهور برسانیم.

در ادامه این مراسم هدیه ویژه برای ساخت تندیس طوبای زرین برای هشت دوره از جشنواره به " داور برقی نمیمی" تقدیم شد.
همچنین، پس از پخش مستندی از هنرمندان پیشکسوت از جمله لیلیت تریان، فخرالدین فخرالدینی، نصرالله افجه‌ای، بهمن رضایی، محمدرضا دادگر، ناصر پلنگی، مصطفی اسداللهی و محمود فرشچیان، از این هنرمندان تجلیل شد و سید حسن صائب از طرف استاد فرشچیان طوبای زرین را دریافت کرد.

در ادامه آئین اختتامیه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برگزیدگان بخش‌های همایش، مستند، هنر ملی و همچنین برگزیدگان نهایی این رویداد هنری را اعلام کردند.

بخش همایش

در بخش همایش این جشنواره از پروژه‌های شهر در میانه و پرسه زدن ناتوان؛ دور زدن جهانی شدن در هنر تجسمی ایران، «حامد کیا»، سیری در ساز و کارهای جهانی شدن، «شیوا ارغوانی» و «میثم یزدی» و جهانی شدن اقتصاد و تاثیر آن بر توسعه اقتصاد هنر ایران در حراجی‌های بین‌المللی خاورمیانه‌، «میثم موسایی» و «پروین پارسی‌نیا» تجلیل شد.

بخش فیلم مستند

در بخش فیلم مستند، این آثار معرفی شدند.

بهترین کارگردان؛ محمود کریمی، کارگردان فیلم زمان به وقت موسیو ستیون

بهترین پژوهش؛ سیدمحمود افتخاری پژوهشگر فیلم مستند استنتاخ

بهترین فیلم مستند؛ اسبی که شیحه نمی‌کشد به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا عینی

بهترین تدوین: محسن کردستانی تدوین‌گر فیلم خانه‌ام خالی است

جایزه ویژه هیات داوران: قاسم شیشه‌گری کارگردان فیلم مستند دیوار

بهترین تصویربردار: داود ملک حسینی و وحید ابراهیمی تصویربرداران فیلم مستند زار خاک

جایزه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای مهدی درخشانی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مستند خطوط ناپیدا

بخش برگزیدگان فجر و هنر ملی

در این بخش از برگزیدگان فجر و هنر ملی تجلیل به عمل آمد که برگزیدگان این بخش‌ها را انجمن‌های نگارگری و خوشنویسی انتخاب کرده‌اند که به هر کدام از این هنرمندان مبلغ 20 میلیون ریال هدیه تعلق گرفت.

برگزیدگان خوشنویسی؛ میرحیدر موسوی، حبیب رمضان‌پور و مصطفی عابدینی

برگزیدگان نگارگری؛ زهرا پازوکی، زینب شاهی و نوشین نظری .

بخش مسابقه

در بخش مسابقه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 22 تقدیر شد که در بین این هنرمندان «محمود آزادنیا» با اثری از بمباران مدرسه بهبهان در سال 62 جایزه خود را به بچه‌های جنگ تقدیم کرد.

اسامی دیگر برگزیدگان در ادامه می‌آید: مهدی محمدی، حبیب مرادی، بهنام ولدوند، ‌جاوید نیک‌پور، فرزانه وزیری تبار، مریم حاجی حسینعلی، وحید خضایی، فرناز دمنابی اصل، مهدی رزقی، فریبا دادگر، فرشید داودی، نسرین عبد شیخی، امیر فرید، انس کورتووک، سیدمحمد یاسینی اردکانی، مینا علیزاده خوانساری، هاجر کمیلی، عمادالدین انوشیروانی، سونیا تمجیدی‌راد، رضا دالوند، نازی مرتاض‌خو.

در پایان این مراسم عکس یادگاری وزیر ارشاد با هنرمندان گرفته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج