۳۰۳۳۵۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: نتایج این انتخابات بر ایرانیان مبارک

رییس جمهور گفت: انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد مردم فهیم، غیور و سربلند، این کشور را یک گام دیگر به پیش بردند و مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر مردم نزدیک‌تر است، از آنها سپاسگزاریم. نتایج این انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور تصریح کرد: انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد و آراء مردم صدها جلد کتاب، حرف، سخن و رهنمود برای ما دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با اشاره به انتخابات ۷ اسفند اظهار کرد: نتایج این انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود . دولت قبلا هم گفته که نتیجه هر چه باشد و ترکیب مجلس به هرگونه‌ای رقم بخورد دولت خود را موظف به احترام به آراء مردم فهیم ایران و خود را متعهد به همکاری با مجلس آینده خواهد دید.

وی با تشکر از ملت ایران به خاطر حضور هوشمندانه‌شان در انتخابات یادآور شد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب در مسیر توسعه و رفاه جامعه و مردم بوده و هست. کشور و جامعه‌ای که انتخابات و صندوق رای ندارد و آراء مردم بر سرنوشت آن ملت حاکم نیست، قطعا جامعه‌ پرنشاط و زنده‌ای نخواهد بود.

روحانی ادامه داد: مردم بزرگوار ایران در شرایط بسیار حساس منطقه با مشارکت گسترده و سلامت و امنیت کامل و رقابت بسیار خوب در انتخابات شرکت کردند. امیدوارم همه ما درس آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آراء و حرکتش تاثیرگذار در سرنوشت این کشور بوده و خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: همه ما باید بدانیم صاحب این کشور مردم هستند. راه و مسیر این کشور را مردم تعیین و مسیر توسعه را آراء مردم مشخص می‌کند. شیوه حکمرانی را مردم مشخص می‌کنند و در مواردی که درسیاست داخلی و در سیاست خارجی نظرات متفاوتی وجود دارد، این آراء مردم است که راه صحیح و درست را برای کشور مشخص می‌کند.

رییس دولت یازدهم همچنین بیان کرد: مردم فهیم، غیور و سربلند، این کشور را یک گام دیگر به پیش بردند و مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر مردم نزدیک‌تر است، از آنها سپاسگزاریم البته این به بدان معنا نیست که جناحی حاکم باشد و جناح دیگری حتی حضور نداشته باشد.

وی اضافه کرد: همه جناح‌ها، گروه‌ها و فعالان سیاسی چه آنها که به لحاظ رای مردم به مفهوم اکثریت هستند و چه آنها که از لحاظ رای مردم به مفهوم اقلیت به حساب می‌آیند، برای مردم، دولت و نظام ما محترمند. به جد معتقدیم که بعد از دوران انتخابات در هر مرحله‌ای دوران رقابت سیاسی- اجتماعی پایان یافته و باید همکاری‌ها بیش از گذشته مد نظر همه باشد.

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کشور ما بعد از گذشت چند سال تحریم شدید غیر قانونی ظالمانه علیه مردم و صنعت‌مان در مسیر رشد و توسعه با اختلالاتی مواجه بود. لازم بود ما با منطق و بیان به دنیا بگوییم که مردم ایران مردمی صلح‌خواه، امنیت دوست و خواهان همکاری و تعامل با مردم جهانند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ مردم با صدای رسا به دنیا گفتند ما اعتدال را می‌خواهیم و نه افراط را و با صدای بلند گفتند که تعامل می‌خواهیم، نه تقابل و ما می‌خواهیم مشکلاتمان با دنیا را با منطق و استدلال پشت میز مذاکره حل و فصل کنیم.

وی افزود: ما به ملت‌مان قول دادیم که دیپلمات‌هایمان قادرند پشت میز مذاکره در برابر قدرت‌های جهانی حقوق‌شان را باز ستانند و می‌توانیم راه را برای همکاری و توسعه‌ی جهانی باز کنیم. امروز دوران تقابل به سر آمده و اگر کسانی هنوز فکر می‌کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشد، هنوز پیام انتخابات ۹۲ را با تاخیر دو ساله هم دریافت نکرده‌اند.

رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: البته مردم برای حقوق خودشان ایستادگی می‌کنند و در برابر فتنه و تهدید سر فرود نمی‌آورند، اما خواهان تعامل با ملت‌های جهان هستند. مردم ایران امروز خواهان آن هستند که همانا نقش تاریخی خود را به عنوان نقطه‌ وصل، تعامل و اتکاء جهانی ایفا کند.

وی با بیان این که ما برای حرکت اقتصادی خود به سمت پیشرفت به رشد اقتصادی نیاز داریم، گفت: نیاز کشور رشد ۸ درصدی است البته کشوری که در سال ۹۱ و ۹۲ دارای رشد منفی بوده و در شرایط رکود جهانی می‌خواهد رکود داخلی را بشکند کار ساده‌ای پیش رو ندارد اما ما در سال ۹۳ توانستیم رشد منفی ۸ فصل مداوم را پشت سر بگذاریم و به رشد مثبت ۳ درصد برسیم در رشد سال گذشته صنعت نقش ارزشمندی را ایفا کرد و در میان صنایع صنعت خودرو جزو صنایع پیشران بود.

رییس جمهور ادامه داد: اما در سال ۹۴ به خاطر شرایط اقتصادی رکود جهانی و کاهش قیمت نفت برای تقاضا در بازار ما با مشکل مواجه شدیم و دولت خود را ناچار دید که با کمک برخی صنایع از جمله صنعت خودرو گامی بردارد و از بانک‌های کشور بخواهد که در این زمینه در کوتاه مدت با تسهیلاتی که به مردم می‌دهند مسیر تقاضا را باز کنند. انجمادی که در تقاضا ایجاد شده بود با این حرکت دولت باز شد.

رییس جمهور با اشاره به پیروزی و موفقیت ایران در مذاکرات افزود: با اجرای برجام و پایان تخریب‌های ظالمانه شرایط مناسب‌تری برای کشور به ویژه اقتصاد و از جمله صنعت خودرو باز شد. در اولین سفر اروپایی دولت یازدهم یکی از صنایعی که در مذاکرات و توافقات مورد نظر قرار گرفت. صنعت حمل و نقل و از جمله صنعت خودرو بود. ما به تفاهمات، ‌توافقات و حتی قراردادهایی دست یافتیم و این به آن معناست که مسیر برای حرکت و رشد صنعت خودرو در کشور باز شده است.

وی همچنین عنوان کرد: البته صنعت خودرو توقعاتی از دولت و دولت توقعاتی از صنعت خودرو دارد. در نهایت دولت خود را ملزم به رضایت مردم می‌داند. همه ما باید رضایت مردم را جلب کنیم و این هدف ماست. چون اگر رضایت مردم جلب شود علی‌القاعده رضایت خدا نیز جلب خواهد شد.

رییس دولت یازدهم در ادامه به حمایت‌های دولت از صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: از جمله این حمایت‌ها ممنوعیت واردات و در بعضی موارد تعرفه‌های سنگین بوده است، اما این حمایت دولت نمی‌تواند دائمی باشد. حمایت دولت از یک صنعت در برابر صنعت‌های بیرون کشور دورانی دارد که نمی‌تواند نامحدود باشد.برای ما مهم این است که صنعت ما باید از کیفیت لازم و قدرت رقابت برخوردار باشد. حمایت بی‌حد و حصر یعنی خارج کردن یک صنعت از رقابت جهان که این خروج از رقابت پایین آمدن کیفیت و بالا بردن قیمت را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از همه مهمتر مساله محیط زیست است که جزو اصول مهم دولت به حساب می‌آید. پاک کردن هوای کشور از گازهای آلاینده خواست مردم، ضرورت کشور و از اصول دولت است. ما نمی‌توانیم هر خودرویی با کیفیت و هر شدتی به مصرف انرژی و هر آلایندگی را قبول کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      امیدوارم آنهایی که باید معنای انتخاب مردم را بفهمند خوب این موضوع را فهمیده باشند ...

    • بدون نام

      سلام و درود بر روحانی عزیز و دوست داشتنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج