۳۰۳۳۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مجلس دهم خالي از تندروها

مرتضي الويري - فعال سياسي اصلاح‌ طلب در روزنامه آرمان نوشت: مجلس آينده يك مجلس ايده‌آل نخواهد بود، يعني عدم حضور چهره‌هاي پر تلاش و متخصص در مجلس آينده كه رد صلاحيت شده‌اند، به خودي خود مجلس را از حالت ايده‌آل خارج كرده و اجازه نداده است كه وضعيت ايده آل در مجلس دهم شكل گيرد.

مرتضي الويري - فعال سياسي اصلاح‌ طلب در روزنامه آرمان نوشت: مجلس آينده يك مجلس ايده‌آل نخواهد بود، يعني عدم حضور چهره‌هاي پر تلاش و متخصص در مجلس آينده كه رد صلاحيت شده‌اند، به خودي خود مجلس را از حالت ايده‌آل خارج كرده و اجازه نداده است كه وضعيت ايده آل در مجلس دهم شكل گيرد.

بدون ترديد مجلس آينده نسبت به مجلس گذشته توانمندتر و قوي‌تر ظاهر خواهد شد و فكر مي‌كنم دولت، مي‌تواند برنامه توسعه‌گرايي خود را در جهت رفع مشكلات مردم پيش ببرد. انتخابات ۷اسفند باعث شد، مجلس تا حد زيادي از جريان‌هاي تندرو خالي شده و اكثريت به نفع جريان‌هاي اعتدالي و خرد گراست. بنابراين در چنين مجلسي طبيعتا دولت مي‌تواند كارهاي توسعه‌اي و اصلاحي را راحت ‌تر دنبال كند.

مقابله با تنگنا‌هاي اقتصادي، خارج كردن اقتصاد از ركود و ايجاد رشد اقتصادي منطقي بايد در اين مقطع انجام شود و اين كار براي اينكه حالت توازن داشته و از ثبات برخوردار باشد بايد در قالب برنامه ششم توسعه ديده شود. در همان روزهاي اوليه فعاليت مجلس دهم بايد برنامه ششم توسعه به صورت جدي در دستور كار مجلس قرار گيرد؛ به‌ويژه اكنون كه در آستانه اجراي برجام قرار داريم و رابطه ما با كشورهاي مختلف وارد فصل جديدي شده بايد اين فرصت را مغتنم شمرد و از آن براي هر نوع رونق بخشي براي اقتصاد كشور استفاده نمود.

البته بودجه ۹۵ را مجلس نهم تصويب مي‌كند اما مجلس دهم مي‌تواند در فضاي رواني مطلوبي كه با اجراي برجام و حضور نمايندگان سالم و درد آشنا به وجود مي‌آيد به اجراي مطلوب بودجه ۹۵ كمك كند و ضمنا آن را متناسب با برنامه ششم بازنگري كند. مبارزه با فساد كه در همه جا حتي مجلس فراگير شده، اجرايي و عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي و شفاف‌سازي اقتصادي بايد مورد اهتمام مجلس آينده باشد. ارزیابی من از شرايط موجود و اطلاعات به دست آمده از نتيجه انتخابات اين است كه اصلاح‌طلبان بتوانند يك فراكسيون قدرتمند و قوي در حد ۸۰ نفر را در مجلس ساماندهي كنند.

اما علاوه بر اصلاح‌طلبان، مجموعه ديگري در مجلس حضور خواهند داشت كه عمدتا جريان‌هاي معتدل و اصولگرا‌هاي معتدل هستند و تفاوت عمده اين مجلس با مجلس گذشته در اين است كه بسياري از نيروهاي قانون‌گريزي كه مجلس را از مسير اصلي خودش دور كرده‌اند ديگر در مجلس حضور چنداني ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج