۳۰۳۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تازه های دنیای خودرو

نقطه تلاقی بهترین های رنو Clio ...


تازه های دنیای خودرو

برترین ها: این سوپراسپرت کانورتیبل که سقف فلزی اش تا سرعت 30 کیلومتر در ساعت نیز جمع می شود، شباهت های قابل توجهی به مک لارن MP4-12C دارد. مدل جدید مک‌لارن که اسپایدر 12C نام دارد از شاسی مونوسل مشابه MP4 سود می جوید و در همان موتور 616 اسب بخاری ای می دمد که ماه گذشته در MP4 به کار گرفته شد.

تازه های دنیای خودرو

تعبیه سیستم سقف کانورتیبل بر این مدل وزن اسپایدر را در مقایسه با MP۴ چهل کیلوگرم افزایش می دهد. شتاب صفر تا صد هر دو مدل ۳.۱ ثانیه گزارش شده است. علاوه بر این مصرف سوخت هر دو یکسان است؛ ۱۱.۷ لیتر در صد کیلومتر. در قسمت پایینی کنسول مرکزی دکمه کنترل سقف قرار گرفته است که در مدت زمانی کمتر از ۱۷ ثانیه سقف را باز یا بسته می‌کند. در صورت کشیده شدن سقف گنجایش صندوق عقب تا ۵۲ لیتر افزایش می‌یابد. مک‌لارن چمدان‌های سفارشی‌ای را طراحی کرده است که قابلیت تطبیق با این فضا را خواهند داشت. شیشه الکتریکی عقب از امکانات دیگر اسپایدر است.

تازه های دنیای خودرو

مدل پایه MP۴ به عنوان کانورتیبل طراحی شده بود بنابراین در شاسی مونوسل اسپایدر احتیاجی به استحکام‌بخشی مجدد نیست. اسپایدر که با پوششی از رنگ وولکانیک سرخ معرفی شده است در رنگهای مشابه MP۴ به بازار خواهد آمد. رنگ زرد وولکانیک نیز در آرشیو ۲۰۱۳ هر دو مدل گنجانده خواهد شد. همچنین می‌توانید در صورت تمایل تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت شاسی اسپایدرتان را ۴۰ میلیمتر در جلو و ۲۵ میلیمتر در عقب بالاتر بکشید؛ این گزینه نیز از گزینه‌های اختیاری ۲۰۱۳ خواهد بود. در حال حاضر سفارشات پذیرفته می‌شوند و متقاضیان می‌توانند اولین اسپایدرهای‌شان را در نوامبر ۲۰۱۲ دریافت کنند. قیمت پایه ۲۶۵۷۵۰ دلار خواهد بود.

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو



نقطه تلاقی بهترین های رنو Clio

هاچ بک جدید Clio رنو نیز رخ نمایان ساخت. اولین تصاویر رسمی از این اتومبیل خوش ساخت بر صفحات اینترنت ظاهر شد. رونمایی اصلی در ماه سپتامبر سال جاری در اتوشوی پاریس روی خواهد داد. در این مدل ظاهر کلیو اسپرت‌تر شده و تکنولوژی بیداد می‌کند. آپشن‌های بسیاری نیز ارائه خواهند شد که کلیو را بیش از پیش شخصی می‌کنند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود کلیو به رقیبی سرسخت برای مینی تبدیل خواهد شد. چراغ های جلوی زاویه دار، چراغ های ال ای دی باریک، آرم بزرگ کمپانی و جلوپنجره کلیو همگی میراث مفهومی های DeZir و Alpine ۱۱۰-۵۰ هستند. دستگیره های پنهان درهای عقب نیز آلفارومئو، هوندا و سئات را تداعی می کند. طراحی عقب نیز به نوبه خود تحسین برانگیز است. طراحی کلی اتومبیل به سمت جلو مایل است همین امر بیش از هر چیز دیگری حال و هوای کلی آن را از مدل کنونی کلیو اسپرت تر می‌کند. اشاراتی نیز به مگان RS ۲۶۵ شده است. کلیو جدید نخستین رنویی خواهد بود که از یک سری از موتورهای کوچک تازه نفس سود می‌جوید. در ابتدا یک موتورسه سیلندر بنزینی روی کار می آید که با وجود حجم کم ۸۹۹ سی سی اش عملکرد یک موتور ۱.۴ لیتری را ارائه خواهد کرد. این موتور هم چنین از توربو شارژر با اینرسی پایین سود می جوید تا ۸۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم استارت استاپ که به صورت استاندارد بر اتومبیل تعبیه می شود مصرف سوخت را پایین می آورد. موتور چهار سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۱۸ اسب بخار توان و نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور در اوایل سال ۲۰۱۳ به بازار می آید. نخستین سری جدید کلیوهای تولیدی در اواخر سال جاری به فروش می‌رسد. جزئیات بیشتر در تاریخی نزدیک تر به آن زمان منتشر خواهد شد.

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

سریع ترین و لوکس ترین اس یو وی

بار دیگر بنتلی به خودنمایی می پردازد و با انتشار تصاویر مفهومی جدیدش نفس‌ها را در سینه حبس می کند. این مفهومی که EXP ۹ F نام دارد در برنامه بنتلی جای گرفته تا به سریع ترین و لوکس ترین اتومبیل اس یو وی دنیا تبدیل شود. یک موتور ۱۲ سیلندر W شکل بر این اتومبیل ۴۴ تعبیه می شود و ۵۹۲ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در تصاویر منتشرشده‏ بنتلیEXP ۹ F در مسیری خاکی به پیش می تازد در حالی که جاده آسفالت در چند سانتی متری آن قرار دارد. بنتلی ادعا دارد که اس‌یو‌وی جدیدش که در ۲۰۱۵ ارائه می شود از قابلیت های یک آف رودر نیز برخوردار خواهد بود. هم چنین گفته می شود بنتلی پیش از رونمایی از مفهومی تغییراتی را در آن حاصل می نماید.

تازه های دنیای خودرو

تازه های دنیای خودرو






قدرت، قدرت و باز هم قدرت

مثل این که هیچ چیز این آلمانی تشنه قدرت را سیراب نمی کند. با ارائه مدل جدید SLS GT، هر آن چه در مدل های قبلی این خط تولید نامناسب می نمود تصحیح خواهد شد. اول از همه مرسدس به سراغ جعبه دنده می‌رود. ایرادی که بیش از هر چیز دیگری به SLS وارد بود. در حالت دستی جعبه دنده بیش از حد کند بود و این در حالی بود که نیرو و گشتاور تولیدی مدل کوپه بسیار رضایت بخش بود. طراحی جنجالی SLS هم که جای خود را دارد. با این وجود شاهد افزایش نیروی تولیدی در مدل GT هستیم. توان GT به 591 اسب بخار (20 اسب بخار بیشتر) و گشتاور آن به 650 نیوتن متر افزایش یافته است که از طریق یک گیربکس هفت سرعته اسپید شیفت دو کلاچه بهبود یافته، به چرخ‌ها منتقل می شود.

تازه های دنیای خودرو

شتاب صفر تا صد این خودرو هم از ۳.۷ ثانیه به ۳.۶ ثانیه کاهش یافته است. حداکثر سرعت هم به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می رسد. کالیپرهای قرمز رنگ ترمزها، چرخ‌های ۲۰ اینچی، قاب آینه های فیبر کربن، تغییر در روکش درها و رنگ بندی داخل کابین و نرم افزار سیستم تعلیق نیز تغییر یافته و دقیق تر و البته سرسخت تر شده است. گزینه Comfort که از جمله تنظیمات مدل پایه به حساب می آمد نیز حذف شده است. بدین ترتیب همه چیز به معنای واقع به سمت اسپرت شدن پیش رفته است. طراحی داخلی نیز از این قائده مستثنی نبوده است. گروهی از آپشن های مدل های قبلی به صورت استاندارد بر اتومبیل قرار می گیرند. به عنوان مثال آلکانترای مشکی رنگ بر تمامی نقاط سمت راننده کشیده می شود و نمایشگر به چراغ های ال ای دی نمایان گر محدودیت دورموتور مجهز می‌شود. هر دو مدل کوپه و رودستر از ماه اکتبر سال جاری به بازار می‌آیند و حدود ۲۰۸۰۰۰ دلار و ۲۲۱۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت .مرسدس بنز همچنین قرار است که مدلی الکتریکی از این خودرو را تولید کند که مطمئنا برای دوست داران محیط زیست و خودروهای سوپر اسپرت جالب توجه خواهد بود.


تازه های دنیای خودرو

یکه تاز مازراتی

Maserati GranTurismo Sport

مدل جدید گرن توریزمو، گران توریزمو اسپرت نامی است که جایگزین مدل های گرن توریزمو S و گرن توریزمو اتوماتیک خواهد شد و در نتیجه از این پس تنها این مدل است که میان مدل پایه گرن توریزمو و مدل جنجالی گرن توریزمو MC قرار می گیرد. این حقیقت که گرن‌توریزمو اسپرت از مدل MC نیرومندتر است و شتاب صفر تا صد کوتاه تری نیز دارد حکایت از آن دارد که با قیمت بسیار بالایی روبرو خواهیم بود. حتی بالاتر از قیمت پایه ۱۴۰۰۰۰ دلاری MC ۴۴۴ اسب بخاری. پیش بینی می شود گونه ارتقا یافته اسپرت ۴۵۳ اسب بخاری دست کم قیمتی برابر ۱۳۰۰۰۰ هزار دلار داشته باشد.


تازه های دنیای خودرو

بدرود TVR

سال‌هاست که خبری از نعره‌های سوپراسپرت‌های TVR نیست. اما خبر پایان کار کمپانی TVR هرگز به صورت رسمی اعلام نشده بود تا این که مدتی پیش سخنگوی مالک میلیونر کمپانی، نیکولای اسمولنسکی ۳۲ ساله، به طور رسمی اعلام کرد اتومبیل‌های TVR برای همیشه از میان ما خواهند رفت و فعالیت کمپانی به تولید توربین‌های بادی قابل حمل محدود می‌شود. این کمپانی زمانی سومین کمپانی بزرگ تولید سوپراسپرت در سرتاسر دنیا بود.


تازه های دنیای خودرو

سبک و کوچک

نیسان سخت مشغول کار بر نسل جدید Z است. طراحان نیسان یک ورژن مفهومی از ۲۰۱۵ Z را آماده می کنند که در اتوشوی دیترویت ۲۰۱۴ شرکت داده خواهد شد. به گفته شیرو ناکامورا، مدیر بخش طراحی نیسان، سری جدید Z کوچکتر و سبک تر از مدل ۳۷۰Z حاضر خواهد بود. گمان می رود موتور۶ سیلندر‏‏ ‏۷/۳ لیتری آشنای نیسان با یک موتور چهار سیلندر توربوشارژردار تعویض شود. در این صورت مصرف سوخت Z ارتقا می یابد. کوچک‌تر شدن سری جدید به معنای تغییر پلتفورم حاضر Z است. پلتفورمی که زیربنای مدل‌هایی نظیر اینفینیتی G Coupe Sedan و سافت رودر FX است. گفته می شود نیسان در مرحله ساخت شاسی به سراغ Daimler خواهد رفت.


تازه های دنیای خودرو

هیبریدی لوتوس پوزه Evora S را به خاک می مالد؟

کمپانی انگلیسی لوتوس اعلام کرده مدل هیبریدی جدیدش با نام گذاری Evora ۴۱۴ E Range Extender، در مرحله تست به سر می برد. این مفهومی که نمایش گر تکنولوژی لقب گرفته، گشتاوری معادل دو برابر و نیم گشتاور تولیدی مدل سوپرشارژردار اوورا S دارد. گشتاور تولیدی اوورا اS ۴۰۰ نیوتن متر برآورد شده است.

تازه های دنیای خودرو

شتاب Range Extender نیز بی نظیر است. مجموع توان تولیدی دو موتور موجود در آن ۴۱۴ اسب بخار است. در این مورد نیز یک افزایش ۴ اسب بخاری از ۴۱۰ اسب بخار حاصل شده است. بیشینه سرعت Range Extender ۲۰۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. این مفهومی تنها با بهره گیری از باطری قابلیت پیمایش ۴۸ کیلومتر را دارد. در صورت بهره‌گیری از موتور رینج اکستندر(که قابلیت عملکرد با سوخت های گازوئیلی، متانول و اتانول را دارد) میزان آلایندگی آن به ۵۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر می رسد.

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

زیبای کوچک اپل

جنرال موتورز هم دست به کار شد و از زیبای کوچکش پرده برداری کرد. اپل آدام در سال ۲۰۱۳ به بازار می‌آید. این مدل که در انگلستان با نشان‌ واکسهال وارد بازار می‌‌شود‏، رونمایی اصلی آن در اتوشوی پاریس خواهد بود. طول آن ۳.۷۰ متر و عرض آن، بدون در نظر گرفتن آینه های بغل، ۱.۷۲ متر است. آدام از ساختار سه در سود می‌جوید و با هدف رانندگی در شهر طراحی شده است. این اتومبیل ۳ در با ظرفیت ۴ نفر است که با هدف رقابت با دیگر مدل‌های معروف شهری از جمله فیات ۵۰۰‏، فولکس واگن آپ، و اشکودا سیتیگو به بازار عرضه خواهد شد.

تازه های دنیای خودرو

این اتومبیل همچنین سه گزینه موتور بنزینی را به همراه خواهد داشت. موتور ۷۰ اسب بخاری، ۸۷ اسب بخاری و ۱۰۰ اسب بخاری. جعبه دنده آن پنج سرعته دستی خواهد بود. تکنولوژی ecoFLEX وسیستم استارت استاپ به صورت استاندارد بر آدام قرار می گیرد. اپل اعلام کرده یک ورژن توربوشارژردار از آدام نیز در راه است. این ورژن به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز می شود. آدام در سه ورژن متنوع JAM، SLAM و GLAM تولید خواهد شد که از این سه مدل قابلیت تولید بیش ازیک میلیون نسخه را خواهند داشت. فروش این مدل با شروع سال ۲۰۱۳ کلید خواهد خورد. علاوه بر این ۳ مدل، رنگبندی‌ها، رینگ‌های رنگی، رنگ‌های داخلی روی داشبورد و صندلی‌ها و تجهیزات و مواد مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها این خودرو را کاملا شخصی و متمایز از دیگر نسخه‌ها خواهد شد.

تازه های دنیای خودرو

یک مونیتور ۷ اینچی وظیفه سیستم اطلاع رسانی خودرو را به عهده خواهد داشت. این سیستم سازگار با آندروید گوگل و آی او اس اپل طراحی شده است. همچنین وظیفه رهیابی و پخش تصاویر را نیز برعهده خواهد داشت.از موارد ایمنی این اپل به سیستم Park Assist II می‌توان اشاره کرد که خوردرو را به‌صورت اتوماتیک پارک می‌کند. این سیستم درکنار ۶ کیسه هوای استاندارد بیشترین ایمنی را برای سرنشینان به همراه خواهند داشت.


تازه های دنیای خودرو

راز سر به مهر شورلت بر ملا شد

انتظار می رود نسل جدید شورلت کوروت یعنیC۷ ، در سال ۲۰۱۴ آماده رونمایی شود و تا این لحظه شورلت تلاش قابل ستایشی را برای محرمانه نگاه داشتن زبان طراحی آن انجام داده است. این کمپانی تنها اذعان داشته بود این سری جدید بیشتر تکاملی خواهد بود تا انقلابی. با این وجود Omega Tool Corp، تولید کننده اتومبیل، ویدئویی را منتشر کرد که طراحی قسمت جلویی C۷ را آشکار می‌کند. این ویدئو به سرعت از روی صفحات وب حذف شد اما تصاویر طراحی شده تا حدی راز سر به مهر شورلت را بر ملا کرد. بدون شک کوروت بعدی دماغه تیز آشنای کوروت و چراغ های باز طراحی شده در جلو را به همراه خواهد داشت. گفته می شود منبع تامین نیروی C۷ را یک موتور ۶.۲ لیتری متصل به جعبه دنده هفت سرعته دستی یا یک موتور ۵.۵ لیتری Vشکل هشت سیلندر با توان ۴۴۰ اسب بخار تشکیل می دهد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج