۳۰۳۶۹۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

آمار تک فرزندی در خانواده های ایرانی

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند.

خبرگزاری ایرنا: معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند.

محمد اسلامی در حاشیه دومین روز از همایش مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تک فرزندی یک پدیده رو به رشد در کشور است که باید این فرآیند نادرست اصلاح شود.

وی بیان کرد: گرچه میزان تک فرزندی در جامعه رو به افزایش است اما اطلاع رسانی در این زمینه باید با دقت انجام گیرد زیرا ممکن است برخی خانواده های تک فرزند قصد فرزندآوری در سال های بعد را داشته باشند.

وی گفت: اتخاذ رویکرد فرهنگی برای رشد فرزندآوری در کشور ضروری است زیرا بیشتر خانواده های تحصیلکرده و برخی همسرانی که دارای رتبه شغلی بالاتر یا از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند، به تک فرزندی بسنده می کنند.

اسلامی افزود: فرهنگ سازی در زمینه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری و برای کاهش تک فرزندی باید از خانواده های متمول آغاز شود تا بتوان این رویه را اصلاح کرد.

نشست دو روزه مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان باروری سالم دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد به منظور مرور برنامه های ارتقای نرخ باروری مبتنی بر سلامت مادر و کودک برگزار شده است.

در این نشست حدود ۶۰ نفر از مدیران گروه سلامت و خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم از ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهوازی

      آقای اسلامی فرموده اند :«فرهنگ سازی در زمینه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری و برای کاهش تک فرزندی باید از خانواده های متمول آغاز شود تا بتوان این رویه را اصلاح کرد.» در شرایط امروز جامعه ایرانی اولویت فرهنگ سازی در خیلی از امور دیگر بسیار بالاتر است تا فرهنگ سازی در زمینه رشد فرزند آوری.لذا مناسبتر است اول به فرهنگ سازی در آن زمینه ها (مثل حفاظت محیط زیست؛رانندگی؛مصرف انرژی؛کتابخوانی و...) پرداخت.

    • Soniy

      ممنون ميشم توضيح بفرماييد كه دوفرزندي و بيشتر چه فوايدي داره كه مطلع بشيم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج