۳۰۳۷۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟

در سال ۲۰۱۶ شاهد انجام چندین ماموریت فضایی مهم از سوی سازمان های فضایی مختلف خواهیم بود و شرکت هایی همچون اسپیس ایکس نیز راکت ها و کاوشگرهای تازه ای را برای ماموریت های تازه خود بکار خواهند برد.

وب سایت تک شات - محمد خان بیگی: در سال ۲۰۱۶ شاهد انجام چندین ماموریت فضایی مهم از سوی سازمان های فضایی مختلف خواهیم بود و شرکت هایی همچون اسپیس ایکس نیز راکت ها و کاوشگرهای تازه ای را برای ماموریت های تازه خود بکار خواهند برد.

شرکت های گردشگری فضایی همچون ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین نیز راکت های جدید خود را در سال جاری آزمایش می کنند و امید آن می رود که سفرهای تفریحی به فضا را میسر سازند. اگر به ماموریت های فضایی بدون سرنشین علاقه مند هستید امسال سال شما خواهد بود، چرا که چند ماموریت روباتیک به مشتری و مریخ نیز در سال جاری انجام می شود.

در ادامه به مروری بر سفرهای فضایی پیش رو در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت. با تک شات همراه باشید:

آزمایش گردشگری فضایی

شرکت های پیشگام در عرصه گردشگری فضایی در سال جاری به آزمایش های خود ادامه می دهند. این شرکت ها امیدوارند مشتریان خود را تا جو زمین بالا ببرند و آنها را به چند دقیقه بی وزنی مهمان کنند. به نظر می رسد بلواوریجین در این زمینه دست بالا را داشته باشد. این در حالی است که ویرجین گلکتیک هنوز توانایی خود برای پرتاب و بازگرداندن راکت به زمین را اثبات نکرده است.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟


آغاز ماموریت ExoMars

مرحله نخست از ماموریت فضایی اگزومارس در تاریخ چهاردهم مارس امسال آغاز می شود. این پروژه به صورت مشترک بین آژانس فضایی اروپا و شرکت روسی RosCosmos و با هدف اعزام سه کاوشگر به مریخ انجام خواهد شد. هدف این ماموریت یافتن نشانه هایی از حیات موجودات فرا زمینی و آزمایش تجهیزات کاوشی این دو نهاد اعلام شده است.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟


نخستین پرواز راکت آنتارس

شرکت اوربیتال ATK که شریک تجاری ناسا به شمار می رود در تاریخ سی و یکم می سال جاری مدل تجهیز شده راکت آنتارس را طی یک ماموریت تامین تجهیزات برای ایستگاه فضایی بین المللی به پرواز در خواهد آورد.

این موفقیت بزرگی برای اوربیتال ATK به شمار می رود، چرا که ماموریت پیشین این شرکت در سال 2014 در ویرجینیا با شکست روبرو شد. پس از این شکست، اوربیتال ATK موتورهای راکت را تعویض کرد و حالا پس از گذشت یک سال و نیم، آماده از سرگیری این ماموریت است.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟


فضاپیمای جونو به سیاره مشتری می رسد

فضاپیمای جونو که از سوی ناسا هدایت می شود از سال 2011 تا کنون در حال حرکت به سوی سیاره مشتری بوده است. اما چهارم جولای امسال روزی خواهد بود که جونو بالاخره به مدار مشتری می رسد. طبق اعلام ناسا، جونو برای بیست ماه در مدار مشتری باقی خواهد ماند و به بررسی اتمسفر مشتری و میدان مغناطیسی آن خواهد پرداخت.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟


نخستین پرتاب آزمایشی راکت فالکون Heavy اسپیس ایکس

این راکت از کنار هم قرار گرفتن سه راکت فالکون 9 تشکیل شده است. دو موتور قدرتمند در دو طرف بدنه این راکت وظیفه بالا بردن آن را بر عهده دارند. اسپیس ایکس اعلام کرده طی مرحله بلند شدن از سطح زمین، توان تولید شده توسط این دو موتور برای بلند کردن یک بویینگ 737 کافی خواهد بود.

این خبری خوشحال کننده است، چرا که این شرکت تلاش می کند روزی انسان ها را به مریخ و ماه برساند. اسپیس ایکس از سال 2011 درباره قابلیت های فالکون Heavy تبلیغ کرده است و به نظر می رسد این انتظار طولانی در سپتامبر سال جاری به پایان برسد.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟


آغاز ماموریت اوزیریس رکس ناسا

ناسا تصمیم دارد در هشتم سپتامبر سال جاری فضاپیمای اوزیریس رکس را روی یک شهاب سنگ مستقر کند. این ماموریت در واقع همان طرح قبلی ناسا برای هدایت شهاب سنگ ها است، البته در مقیاسی بسیار کوچکتر. اوزیریس رکس در سال 2018 به مقصد خود که شهاب سنگ 1999 آر کیو 36 است می رسد و سپس شروع به نقشه برداری و نمونه برداری از سطح آن می کند. پس از انجام ماموریت خود، اوزیریس رکس در سال 2023 با نخستین نمونه از شهاب سنگ به زمین باز می گردد.

امسال چه ماموریت های فضایی آغاز می شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج