۳۰۳۹۳۳
۵۰۸۵
۵۰۸۵
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۱۱)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.

مطالب مرتبط:
تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (2) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (4) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (5) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (6) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (7) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (9) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (10)

كافه لئون

یک کافه جدید و خیلی خوب از مجموعه رستوران های لوکس و پرطرفدار لئون که در مجتمعِ معروف آ. اس .پ شروع به فعالیت کرده است.فضای روشن و دلباز کافه، از ابتدای وردتان به آن جا حس خوب و دلنشینی را به شما القا خواهد کرد. هنگام ورود حتی قبل از اینکه مسیرتان به سمت کافه لئون تغییر پیدا کند، خوشآمد گویی پرسنل این کافه به شما این اطمینان را میدهد که یک پذیرایی خوب در انتظارتان هست و وقتی که کار به انجام میرسد متوجه خواهید شد که این انتظار کاملا درست بوده است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

منوی کافه لئون منوی نسبتا کاملی است، علاوه بر آن ویترین کافه با کیک هایی که از همانجا برای شما چشمک میزنند، میتواند هر رژیم غذایی ای را تهدید به شکستن کند! نوشیدنی ردلاورز و شیک وانیل پیشنهاد های ما برای سفارشتان در این کافه. لاورز یک نوشیدنیِ منحصر به فرد است که کاملا حس خاص بودن را همانند اسمش دارا است و کاملا برای کسانی که عاشق میوه های سرخ و ترش هستند مناسب بهترین گزینه است. غذاهای بندانگشتی (فینگرفود) های کافه لئون یکی دیگر از دلایل محبوبیت و خاص بودن آن است، هرچند کوچک هستند ولی مزه خیلی خوبی دارند و حس خوبی به آدم منتقل میکنند. علاقه مندان به غذاهای آسیایی می توانند انواع سوشی ها را در این کافه سفارش دهند. با یک بار رفتن به این کافه، مطمئناً آن به جدی ترین گزینه شما برای صرف وقت و نوش جان کردن یک نوشیدنی و میان وعده لذیذ در مجتمع آ. اس پ خواهد بود.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

آدرس: بزرگراه کردستان، مجتمع آ اس پ (ASP)، شماره ۳۹

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)


کافه رستوران ری را

یک کافه قدیمی و یونیک در مرکز تهران که با اولین موج کافه نشینی پس از انقلاب شروع به کار کرده است و جزو معدود کافه های این موج است که توانسته تا هنوز دوام آورد و کماکان محبوب و پر مشتری باشد. فضای دنج و نوستالژیک کافه ری را (Reera) که با دکوراسیون خوب و بازسازی شده ی آن همخوانی کاملی دارد، در کنار یکی از بهترین قهوه هایی که میتوان در کل پایتخت پیدا کرد، این کافه را در لیست بهترین کافه های تهران جای داده است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

ری را بر خلاف فضای نوستالژیکی که دارد، از منوی کاملاً آپدیت شده و مدرنی برخوردار است و سرو غذاها و نوع پختشان کاملاً امروزی و منطبق بر ذائقه جوانان است. ری را در واقع یک کافه رستوران است، یعنی منوی غذای کامل را هم در کنار نوشیدنی ها و دسری سرد و گرم در مقابلتان دارید و میتوانید نهار یا شام را هم در همین کافه نوش جان کنید. غذاهای ری را هم شامل انواع فست فود ها و غذاهای پنیری و همچنین پاستا و پنه و انواع سالاد ها میشود که دست شما را برای انتخاب باز میگذرد. خلاصه اگر روزی مسیرتان به خیابان نوفل لوشاتو رسید، ری را را فراموش نکنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان حافظ ،خیابان نوفل نوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)


کافه لورکا

کافه لورکا (lorca) کافه‌ای کم سابقه و محبوب در خیابان بزرگمهر در محله چهارراه ولیعصر است که در هفت روز هفته پذیرای مهمانان و علاقمندان به کافه و کافه گردی در این منطقه است، البته پیش از جابجا شدن به جایگاه فعلی اش در خیابن بزرگمهر، این کافه در کنار تالار وحدت فعالیت میکرد و در آن جا هم حسابی مشهور بود و همان مشتری ها را با خود به خیابان بزرگمهر آورده است. کافه لورکا تقریبا فضای بزرگ و تا اندازه‌ای متفاوت نسبت به سایر کافه‌های شهر دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

میزهای چهارگوش در فضای نسبتا بزرگ کافه نزدیک به هم قرار گرفته‌اند. در طول کافه پنجره‌های رو به خیابان بزرگمهر قرار دارد که به شکل زیبایی گلدان‌هایی در جلوی آن قرار گرفته است. یکی دیگر از خصوصیات کافه لورکا این است که فضای روشن و سقف بلندی دارد. لورکا این روزها بیشتر پاتوق هنر دوستان و اهالی تاتر است، سیگار کشیدن در فضای کافه آزاد است. در صورتی که تمایل دارید گپ دوستانه‌ای با دوستان نزدیک خود بزنید احتمالا کافه لورکا فضای مناسبی برای این قرار خواهد بود.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

آدرس: چهارراه ولی‌عصر، خیابان ولی‌عصر، خیابان بزرگمهر، بین فریمان و سرپرست، نبش کوچه حکمت، پلاک ۴۲

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)


کافه آرتمیس

به یکی از زیباترین و متفاوت ترین کافه های تهران از نظر خلاقیت در طراحی و ساخت، و معماری خوش آمدید! کافه آرتمیس (خلیج فارس) پیش قراول نوع آوری در طراحی و معماری در بین کافه ها و رستوران های ایرانی شده است و با آوردن یک کشتیِ چوبی به جنوب شهر تهران در قالب یک کافه، توانسته یک تنه با تمامی کافه های بالاشهری رقابت کند و از لحاظ زیبایی و خاص بودن روی همه آن ها را کم کند! هم در داخل کشتیِ چوبی آرتمیس میتولنید حضور پیدا کنید، هم روی عرشه کشتی و هم روی قایق های نجاتی که در کنار کشتی چیده شده اند و مهیا برای پذیرایی از شما هستند!

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

کافه فضای نسبتا بزرگی دارد و در مجموع برای بیش از ۶۰ نفر در بخش داخلی و بیرونی کافه ظرفیت پذیرایی دارد. کیفیت نوشیدنی ها و دسر های این کافه هم قابل قبول است و با توجه به بدون رقیب بودنش در جنوبی ترین نقطه تهران، دغدغه و وسواس زیادی درباره نوع قهوه ها و دیزاین غذاهایش ندارد و مشتریان هم از این موضوع کاملاً راضی هستند و انتظار چندانی ندارند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

آدرس: یافت آباد، بلوار معلم، ضلع جنوبی میدان معلم

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)


کافه روبرتو

یک کافه ی بزرگ و تازه تاسیس که در مدت زمانی اندک و در کمتر از یک سال توانست به یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین کافه های شمال شهر تبدیل شود و یکی از پاتوق های اصلیِ جوانانِ بالا شهری و تیپیک در محله پاسداران نام بگیرد. دکوراسیون مدرن و سقف بلند این کافه در کنار میز و صندلی های شیک و ادوات پذیراییِ لوکس فضای این کافه را کاملاً اعیانی و خاص کرده است و البته اکثر مشتری ها هم کاملاً با این فضا منطبق هستند! نکاتی که در موفقیت بی چون و چرای کافه روبرتو (Roberto) در سال 94 نقش داشته اند را میتوان اینگونه تشریح کرد: ابتدا فضای بزرگ کافه که مناسب برای شب نشینی های طولانی مدت است و گزینه ی بهتری از دور دور در خیابان های اطراف است!

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

دلیل بعدی که خیلی در این موضوع موثر بوده است، منوی فوق العاده و کاملاً غنیِ این کافه است که تمامی انتظارات شما از یک کافه را بر آورده میکند، و حتی فراتر از حد انتظارات شماست! همه چیز در کافه روبرتو فوق العاده با کیفیت است و تازگی مواد اولیه خوراک ها، اسنک ها و نوشیدنی ها را میتوان لمس کرد. همه ی این توصیفات طبیعتاً به این نتیجه منجر میشود که برای حضور در این کافه باید جیب درد را فراموش کنید و انتظار پرداختن ۳۰ هزار تومان برای یک نوشیدنی را داشته باشید! اگر چنین قابلیتی ندارید، دور روبرتو را خط بکشید، چون یکی از گران قیمت ترین کافه های تهران است. ناگفته نماند که بدون وقت قبلی و رزرو میز راهی روبرتو نشوید، چون همیشه پر است و دست خالی بازخواهید گشت.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)

آدرس: خیابان پاسداران، بوستان دوم(اخوان)، ابتدای خیابان گیلان، پ ۴

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (11)


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج