۳۰۳۹۸۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بورس تهران بی‌ رمق شد

شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته نیز روند نوسانی و کم رمقی را طی کرد و بعد از فراز و فرود زیاد به رشد ۴۹ واحدی رضایت داد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته نیز روند نوسانی و کم رمقی را طی کرد و بعد از فراز و فرود زیاد به رشد ۴۹ واحدی رضایت داد.

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات آخرین روز هفته روند کم رمقی را تجربه کرد و بعد از طی کردن فراز و فرود زیاد در محدوده ی منفی، به رشد ۴۹ واحدی بسنده کرد.

به این ترتیب اگرچه بازار سهام در روزهای اخیر از شدت هیجانات خود کاسته و با افت و خیز زیادی مواجه می شود اما همچنان میانگین ارزش و حجم معاملات و همچنین بازدهی سهامداران مثبت بوده و برخی شرکتهای سودهای چشمگیری نصیب همراهان خود کردند.

نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و عرضه سهم از سوی حقوقی ها که نیاز به نقدینگی دارند و نیز شناسایی سود از سوی برخی سهامداران موجب حاکم شدن جو نوسانی در بازار سهام شده است که ممکن است تا روزهای پایانی سال ادامه پیدا کند اما به گفته ی کارشناسان این روند نگران کننده نبوده و بعد از یک ماه و نیم رشد مداوم طبیعی است و به زودی بورس تهران به دلیل وجود اخبار مثبت روند صعودی خود را‌آغاز می کند.

بر این اساس در بازار کم رمق و رونق امروز شرکتهای مخابرات، غدیر، پتروشیمی فجر، کشتیرانی، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس به همراه ایران خودرو و گروه بهمن تلاش کردند تا با رشد محدود خود شاخص را مثبت نگه دارند اما در این میان شرکتهای پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه، ماشین سازی اراک، بانک ملت، تجارت و پارسیان با روند نزولی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز همچنان شرکتهای خودرویی مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و با افزایش تقاضا مواجه شدند به طوری که ایران خودرو دیزل، تولید محور خودرو و محورسازان ایران خودرو از شرکتهای دارای بیشترین صف خرید بودند در حالی که شرکتهای ماشین سازی اراک، چادرملو و پلی اکریل بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۵۲۱ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح ۳۳۵ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج