جاباما
۳۰۴۰۱۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مرگ هفتگی ۳۲۰ نفر بر اثر تصادف در ایران

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار ۱۷ هزار نفر کشته در حوادث رانندگی ۱۱ ماهه کشور آثار زیانباری دارد و هفتگی ۳۲۰ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.

خبرگزاری ایرنا: مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار ۱۷ هزار نفر کشته در حوادث رانندگی ۱۱ ماهه کشور آثار زیانباری دارد و هفتگی ۳۲۰ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.

سعید معید فر روز چهارشنبه در همایش هم پیمانی ایمنی با مشارکت علما و روحانیون جمعیت طرفدران ایمنی راه ها، افزود:۴۳ درصد ازکشته شدگان سوانح رانندگی در کشور مربوط به جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ سن اختصاص دارد.

وی افزود: سهم آقایان در تلفات حوادث رانندگی ۳.۴ درصد بیشتر از بانوان است و در بلند مدت این موضوع مهم می تواند به نسبت جمعیتی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

معیدفر یادآور شد: حوادث رانندگی هر هفته ۳۲۰ نفر کشته در سطح کشور برجای می گذارد، که این رقم با شمار تلفات سقوط یک فروند هواپیمای بزرگ برابری دارد، اما تلفات جاده ای که به صورت تدریجی انجام می شود، مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد راه، خودرو و انسان سه عامل مهم در حوادث رانندگی است، اما رفتار رانندگان به عنوان یک مساله مهم فرهنگی باید اصلاح شود تا با احساس مسئولیت بیشتر، پیامد کاهش تلفات را به دنبال داشته باشد.

به منظور ترغیب آحاد جامعه به بهبود ترافیک و اصلاح رفتار کاربران و رانندگان جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با همت پیشکسوتان، استادان و دست اندرکاران حمل و نقل به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد غیرانتفاعی در سال ۸۸ کشور تشکیل و اکنون بیش از پنج هزار نفر در این جمعیت عضویت دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر کم با این وضع جاده و ماشین و رانندگی باز هم جای شکرش باقیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج