۳۰۴۰۶۶
۵۵ نظر
۵۰۱۲
۵۵ نظر
۵۰۱۲
پ

دیوارنویسی ۳ خواهر پیش از خودکشی

مرگ تلخ است؛ تلخ‌تر از آن مرگی است که خودخواسته باشد. خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌بست زندگی می‌تواند باعث انتخاب آن شود.

روزنامه شهروند: مرگ تلخ است؛ تلخ‌تر از آن مرگی است که خودخواسته باشد. خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌بست زندگی می‌تواند باعث انتخاب آن شود. دل پر از درد می‌خواهد، غم بی‌پایان و ذهنی ناگزیر از راه چاره‌ای برای خلاصی از این غم؛ اما حالا ماجرا از آنجایی غم‌انگیز‌تر می‌شود که این خودکشی دسته‌جمعی باشد. اینجاست که خبر تلخ‌تر و سناریو غم‌انگیزتر می‌شود.

نه یک دختر، سه دختر آن هم هر سه خواهر باشند و با هم تصمیم به پایان زندگیشان بگیرند و هیچ‌کدام هم مخالفت نکند؛ هیچ‌کدام عقب نکشد و هر سه با هم خودکشی را به‌عنوان ایستگاه آخر زندگیشان انتخاب کنند.

تلخ است، اما واقعیت دارد. سه خواهر مجرد در منطقه نظام‌آباد تهران با استنشاق گاز به زندگی خود پایان دادند و خانواده و پلیس را در برابر یک خودکشی معمایی قرار دادند. هنوز انگیزه اصلی آنها از این اقدام تلخ مشخص نیست و پلیس همچنان درحال تحقیق روی این پرونده است.

مرگی تلخ

«حلالمون کنید»؛ این جمله‌ای است که با خط درشت روی دیوار یکی از خانه‌های شرق تهران نوشته شده است. ساختمانی قدیمی و دوطبقه در کوچه کاووسی، خیابان مدنی منطقه نظام‌آباد که حالا با جمعیت زیادی جلوی درش روبه‌رو شده است. جمعیتی که با شنیدن یک خبر تلخ، خود را به این آپارتمان رسانده‌اند تا این صحنه را با چشمان خودشان ببینند.

صحنه خودکشی سه خواهر که خانواده و همسایه‌هایشان را شوکه کرده است. وارد این آپارتمان که بشوی، اجساد این سه خواهر سناریوی غم‌انگیزی را در مقابل چشمانت تداعی می‌کند. سه جسد روی زمین و آن بالا روی دیوار نوشته‌ای دردناک‌تر از این صحنه، خودنمایی می‌کند. نوشته‌ای که از همه خواستار بخشش شده‌اند. این را سه خواهر قربانی نوشته‌اند. از همه حلالیت خواسته‌اند، پیش از مرگ خودخواسته‌شان. درها و پنجره‌ها را بسته و با گاز خودشان را خفه کرده‌اند.

انگیزه‌ای نامعلوم

ساعت ٥٨: ١٩ بود که اورژانس و پس از آن پلیس و بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت راهی محل حادثه شدند تا موضوع را بررسی کنند. عوامل اورژانس پس از حضور در محل و معاینات اولیه مرگ هر سه خواهر را تایید کردند. پس از آن برادر قربانیان درحالی‌که به شدت شوکه شده است، با حالتی غمگین به بازپرس می‌گوید: «خواهرهایم هر سه مجرد بودند.

آنها هرکدام ٤٢، ٤٥ و ٥٠ساله بودند که در طبقه بالا زندگی می‌کردند. من و پدرم هم در طبقه پایین با هم زندگی می‌کردیم. مادرمان هم سال‌ها پیش فوت کرده بود. خواهرهایم مشکل خاصی نداشتند، اما نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زدند. امروز عصر وقتی از سر کار به خانه برگشتم، طبقه بالا رفتم اما با چنین صحنه دردناکی روبه‌رو شدم. اول تصور کردم آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند، ولی وقتی نوشته روی دیوار را خواندم تازه متوجه شدم که آنها هر سه با هم دست به خودکشی زده‌اند.»

خودکشی با گاز CO

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «درست ساعت ٥٨: ١٩ بود که به ما خبر این حادثه را دادند. عوامل اورژانس نیز چند دقیقه بعد بالای سر اجساد حاضر شدند و معاینات خود را انجام دادند.

درحالی‌که مرگ این سه خواهر تایید شده بود، عوامل اورژانس متوجه شدند که قربانیان با باز گذاشتن شیر گاز خودکشی نکرده‌اند، بلکه آنها تمام درها و پنجره‌های خانه را بسته و درزهای آنها را هم گرفته بودند، پس از آن بخاری را روشن کرده و بر اثر استنشاق گاز CO و کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند. از آنجایی‌که تمام درها و پنجره‌ها بسته بوده، اکسیژن کافی به آنها نرسیده و به این ترتیب بدون این‌که شیر گاز را باز بگذارند و به کسی آسیب برسانند، دست به خودکشی زده‌اند.»

آتش‌نشانی به محل نرفت

در ادامه جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» درباره این حادثه گفت: «در این حادثه عوامل آتش‌نشانی در محل حاضر نشدند. از آنجایی‌که نیروهای سازمان آتش‌نشانی تنها در زمان‌هایی که ورود به محل حادثه امکان‌پذیر نباشد راهی محل می‌شوند تا راه ورود را باز کنند، در این حادثه چون برادر قربانیان به راحتی وارد خانه شده و اجساد را پیدا کرده است، موضوع به عوامل آتش‌نشانی مربوط نمی‌شد، برای همین گزارشی به سازمان آتش‌نشانی داده نشد.»

پرونده در دادسرای جنایی

با مرگ این سه خواهر، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی برای بررسی این پرونده راهی ساختمان قدیمی در منطقه نظام‌آباد شد. تحقیقات میدانی فرضیه هرگونه جنایتی را در این پرونده رد کرد و سرنخ‌ها نشان از یک مرگ خودخواسته داشت. سه خواهر با انگیزه‌ای نامعلوم دست به این خودکشی زده بودند، این درحالی است که تحقیقات برای فاش شدن زوایای پنهان این خودکشی دردناک در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا بیامرزه.خیلی تلخ و ناراحت کنندست.

    • زهرا

      از بی شوهری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت

      • رزا

        نفهم بی فرهنگ

      • بدون نام

        برات متاسفم که مرگ و رنج انسان ها را دستمایه طنز قرار میدی. واقعا فکری به شخصیت کن.

      • بدون نام

        فکر میکنی برای همه مثل خودت شوهر مهمه که بخان به خاطرش دست به خودکشی بزنن واقعا برای طرز فکرت متأسفم

    • بدون نام

      خب معلوم که اینطوری میشه،وقتی تو دو سال و نیم سفره مردم کوچکتر شدهو جیب مردم خالی تر،اونوقت بعضی کورکورانه میان هی نظر میزارن درود بر اصلاحات درود بر اصلاحات

      پاسخ ها

      • user

        خواهشا عقده های سیاسی تونو به این مورد ربط ندین انگار دوره های قبل سفره های مردم سرریز کرده بود نمیدونم خودتونو زدین به نفهمی یا مردمو نفهم فرض کردین

      • بدون نام

        همه بدبختی ها تقصیر احمدی نژاد است که هشت سال مملکت را با بیسوادی و عقده ای بازی خود از بین برد و ملت را به خاک سیاه نشاند.

      • بدون نام

        روحاني متشكريم!!!!!!!!!!!

      • احسان

        چه ربطی به اصلاحات داره دوست عزیز. دل و دزدی تو این مملکت باعث فقر شدید بین مردم شده و اصلاحات برای این هست که این بدبختی ها رو اصلاح کنه.

    • علی

      حالا دست به خود کشی زدن خیال کردن صاف مسیر به بهشت نه ... کنج جهنم هستن....

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        شاید جهنم جای تو باشد و این 3 نفر مورد رحمت و مغفرت خدا قرار بگیرند، تو میتونی برای اینها دعای رحمت و مغفرت کنی، 99 درصد رحمت خدا در اون دنیاست، اشتباه کردند ما هم شک نداریم، ولی باز همه چی دست خداست، دعا کن به جای علم غیب داشتن.

      • بنده خدا

        حق الناس بر گردن اینها نباشد اینجا حق خدا و حق خودشون است، روح و جسم امانت الهیست، خدا از حق خودش با رحمت خودش شاید گذشت. لطفا دعا کن علی آقا

      • حیران

        علی آقا بذارین خدا خودش برای بندگانش تصمیم بگیره همین دنیا که افتاده دست من و تو صد بار بد تر جهنم کردیمش اون دنیا پسپاریم به خودش

    • ادمین جان خودت چاپکن حرف دل جوانان

      وقتی بیکاری جوانان باعث عدم رقبت به ازدواج میشه او.ن وقت تعداد کثیری از اقایون وخانمها تا اخر عمر مجرد میمونند و امیدی به زندگی ندارند. نتیجش میشه این* متاسفانه مسئولین ما واقعا بی تفاوت هستند از بلاهایی که سر این نسل داره میاد *اعتیاد*بیکاری*فقر* فحشا* اخرشم خودکشی* خدایا به داد ما برس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحلیل عالی بود

      • بدون نام

        مشکل اینجاست که این مسئولین از دل مردم اومدن بیرون! از فضا که نیومدن پس تک تک ما مقصریم

      • بدون نام

        بله ديگه يه نفر دوسالو نيم پيش ميگفت آهاي مردم اگه راي بيارم من جدي ترين برنامه اقتصادي رو دارم مخصوصا بيكاري جوانان!!!!!!!!!! الانم با همتي مثال زدني با موفقيت بيكاري رو از مرز 50 درصد گذروند و دوسال نيم فقط و فقط مشغول شدن به مذاكره براي بتن كردن قلب راكتور هسته اي و....بود ولا غير.....

      • user

        این همه صفحه سیاسی پرا عقده هاتو اینجا آوردی خالی کنی یوزررر ۰۰:۴۰

    • بدون نام

      فقط یه جاهل میتونه همه چیز رو به بی شوهری ربط بده.

    • بدون نام

      خاک تو سر برادری که خواهراش به خاطر گرفتاری و مشکلات خودکشی کردن و اونوقت اون بی خبر از دنیا میگه خواهرام مشکل خاصی نداشتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی به برادره داره شاید خواهرا واقعا یه مشکلی داشتن به برادرشون نگفتن بعضی از حرفارو که نمیشه به همه گفت حتی برادر
        چرا اینطوری قضاوت میکنید

    • بدون نام

      قدیم انقدر خودکشی نبود !

    • بدون نام

      دوست عزیز چه ربطی به جریان اصلاحات داره. اتفاقا در زمان اصلاحات زندگی بسیار بهتر بوده برای مردم.

    • رضا

      وقتی مشکلات داخلی نادیده گرفته میشود . شادی و سرگرمی کم میشود انگیزه زندگی رفته رفته از بین میرود .و غم بزرگ میشود زندگی . که این سه خواهر به این شکل به آن پایان دادند.کمی بیشتر به زندگی مردم توجه کنیم زندگی فقط نفس کشیدن نیست. شور و نشاط را در یابیم

    • محمد

      واقعا جای تاسفه....اینها همگی هموطن..هم خون...و همنوع ما هستن....متاسفم از اینکه کسی به این نتیجه میرسه که واقعا این دینا براش جذابیتی نداره....کاشششش این اتفاق نمیافتاد...مطمنا هیچکس نمیتونه خودشو جای هر یک از این افراد بگذاره....خدا رحمتشون کنه

    • حسین

      از نظر جامعه شناسی (عدم وجود شادیهای مستمر-وجود المانهای قوی برای غم و اندوه فراوان در یک ملت و بدونه انگیزه برای فردایی بهتر متاسفانه برای انسانهای ضعبف چاره ای جز خودکشی نمیماند.عملی کاملاً غلط.(خداوند بزرگ روحشان را ییامورزد.آمین یا رب العالمین)

    • بدون نام

      چرا تنها زندگی میکردن؟3تا بودن ولی از تنهایی مردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      زهرا اونا از دست آدمای ابله ،کم سواد ،بی شعور،نفهم و بی اصل و نصبی مثل تو خودشونو کشتن .
      حیف اکسیژنی که مصرف میکنی . حیف آبی که میخوری - حیف اون صندلی مترو که تو روش میشینی.

    • حیران

      خدا رحمت شون کنه و خدا از سر تقصیرات همه مون بگذره برای من بسیار تکان دهنده بود خدا به بازماندگان شون صبر بده
      اصلا خودمو در حدی نمیدونم که اظهار نظری بکنم ما نه اون ها رو میشناختیم و نه از زندگیشون خبر داریم چطور میتونیم در مورد تصمیم به مرگ کسی به همین راحتی نظر بدیم و براشون جواز بهشت و جهنم صادر کنیم

    • علي

      خدا رحمتشون كنه ، روحشون شاد

    • عسگری

      چرا کسی به برادر شک نمیکند...قضیه کمی پیچیده است..اگر یک نفر بود ،باورکردنی بود،ولی سه نفر باهم ،...شک برانگیز است..خدا بهترمیداند،شاید مسئله ارث ومیراث بوده ...الله اعلم‌...خدایا بیامرزشان..جگرم سوخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فيلم تخيلي زياد ميبيني؟

    • شهاب

      روحشون قرین آرامش الهی.خدا به دادمابرسه بااین همه قضاوت وحرفای خاله زنکی.....

    • بدون نام

      خودکشی کاری بسیار ناپسند از نظر اجتماعی است
      دست از جان شستن بسیار سخت تر

      سه خواهر یک خانواده به رحمت خدا رفتند فاجعه بزرگی ست،شما چه میدانید آخرین لحظه ای که تصمیمشان را عملی کردند،چه روحیه ایی داشتند عقب مانده های متجر که از بهشت و جهنم صحبت میکنید.

      شما از پیش خدا آمدید که اینقدر بهشت جهنم میکنید ، آن بر پل را بسپارید به خدا

      شما این ور پل را بچسبید،که چه شده سه عضو یک خانواده همزمان دست از جان شستن و به زندگیشان خاتمه دادند،

    • بدون نام

      همه دنيا مجرد ها ميرند خوش ميگذرونند، مجرد هاي ايراني بايد غصه بخورند. انگار متاهل ها انقدر ناراضي اند كه ميخواند با عذاب دادن اونا دل خودشون رو خنك كنند. وگرنه، بابا افرين شما زن داري يا شوهر داري. بريد كنار هم زندگي كنيد و فضولي نكنيد و هي كامنت بنويسيد واي از بي شوهري

    • بدون نام

      هیچ کس جز خدا نمیدونه بهشون چی گذشت که از جونشون که برای هرکسی عزیز دست کشیدن !!!!!!!رفتن بدون اینکه کسی چیزی بدونه!!!!!!!خوب شدمادرشون نیست وگرنه از غصه سکته میکرد.درعوض الان هر4تاشون پیش همن!!!!!!!!!

    • DAvid

      خودتون جای اونا نبودید شاید حق داشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شایدم صد در صد حق داشتند.

    • بدون نام

      خدا همه را عاقبت ب خیر کنه... الهی آمین

    • نازنین بانو

      لطفا قضاوتشون نکنین خودشون از همه بهتر میدونن چرا این کارو کردن.:((

    • مهدی

      دوستان بیایید همه با هم برای امرزششان دعا کنیم.با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد

    • شبنم

      طفلکها مطمئنا تحقیر می شدن و از اینکه خودشونو سربار حس می کردن حتی از خوردن و تنفس خودشون منزجر شدن و نداشتن کار و سرگرمی و امید به آینده وشاید ممر درآمد وتحقیر و تمسخر اطرافیان جانشان به ستوه آمده و یک چنین تصمیم هولناکی گرفتند. :'( خداوند قرین رحمتشان فرماید انشاالله

    • علیرضا

      بدون شک یک فاجعه هست. قطعا وضعیت جامعه مثل یکنواختی و بی انگیزگی و نداشتن آینده روشن ،در تصمیم این سه خانم عزیز نقش داشته ، اکثر مردم به نوعی افسرده هستن ، اونها باید مدتها به این مسئله فکر کرده باشن و آگاهانه اینکارو کرده اند. شاید نجات پیدا کرده باشن.

    • وحید

      جالبه که هر سه نفر مجرد و با سنین بالا بودند، نمیگم که متاهلها مشکل ندارن ولی به خاطر بچه و شوهر هم که شده میتونن مقاومت بیشتری بکنند. اقایون ما دیگه نمیتونیم به خاطر بی پولی ازدواج کنیم چرا کسی اینو نمیفهمه؟ این موضوع عاطفی و جنسی جوانان مثل یک بمب داره تو کشور عمل میکنه. البته درباره این سه خواهر نظر خاصی ندارم فقط خداوند رحمت کنه و به خاتواده صبر بده. اما تحلیلم این هست که مشکلات مالی و تجرد یکی از عوامل موثر و پنهان بوده.

    • سید محمد

      باسلام باید دید چه کتابهایی رامطالعه می کردن برای خوردن غذا دقت می کنیم ولی برای مطالعه کتاب دقت نمی کنیم همانطور که غذای فاسد جسم رانابود می کند کتاب مضر هم برای فاسد کردن روح موثر است دیدن برنامه های بد آموزی ودروغ ماهواره هم مضر است باید زندگی کردن را از بی دست وپاها وروشندلان آموخت دانشمند می گوید اگر راه راگم کردید به حرکت ادامه دادن بهتر از بی حرکتی وسکون است یاعلی مدد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو گول می زنی؟ماهواره و کتاب روی یک زن 50 ساله چه تاثیری می تونه داشته باشه؟اوضاع خراب تر از ایناست مشکل عمیقتر از ایناست .این حرفها قدیمی و تکراری شده .یک عمره که این حرفها رو به زور تو مخ ما دارین فرو می کنین.دیگه بسه.

      • رانا

        دانشمند خوبی؟

    • anak

      چقد ناراحت کننده است حتما خیلی بهشون طی این سالهای عمرشون تحت فشار بودن که اینطوری فوران کرد و توی این سن دست به خودکشی زدن الان آمار خودکشی بین ۱۵تا ۳۰ سال در سال ۹۴ خبر دادن این سن خیلی جای تامل داره

    • بدون نام

      وای بر ما که اینقد راحت قضاوت میکنیم وای بر ما .....
      سه تا انسان تصمیم گرفتن که این کارو بکنن حالا به هر دلیلی ما نه تو زندگی اونا بودیم نه خبر داریم که چی تو دلشون بوده پس حق قضاوت نداریم، در ضمن همه چی هم که شوهر کردن نیست بعضیا ربطش میدن به این قضیه هزاران مشکل وجود داره که ممکنه یه انسان برسه به آخر راه

    • ستاره جنوب

      بعضی ها خودشون رو قاضی دادگاه اللهی میدونن.

    • فريال

      من هم چهل و پنج سالمه و و با افتخار مجردم و خيلي هم خوشحالم كه كسي آويزون گردنم نيست از قديم گفتن در دروازه رو ميشه بست در دهن مردمو نميشه بست پس بي خيال ... دوستان مجرد محل نزاريد

    • تینا

      زهراخانم توخودت که شوهری هستی فکرکردی بقیه مثل خودتن مطمعن باش شوهربراشون قطع نخورده بود و شما علی اقا شما دست بذار رو کلاه خودت باد نبره نمیخواد بهشت و جهنم شناس باشی و بهشت و جهنم تقسیم کنی

    • مجرد

      فریال دمت گرم منم چهل سالم با افتخار میگم مجردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج