۳۰۴۱۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ابتدای اسفند ماه به ۹۰ هزار تومان رسیده بود، اما این قیمت در آخرین ماه سال روند نزولی به خود گرفت و با وجود افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به روند نزولی خود ادامه داد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ابتدای اسفند ماه به ۹۰ هزار تومان رسیده بود، اما این قیمت در آخرین ماه سال روند نزولی به خود گرفت و با وجود افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به روند نزولی خود ادامه داد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که در بهمن ماه روند صعودی به خود گرفت و با اجرایی شدن وام مکسن ۶۰ میلیونی با رشد چشمگیر قیمت مواجه شد و تا محدوده ۹۰ هزار تومانی رشد کرد، در اسفند ماه نزولی شد و به محدوده ۸۴ تا ۸۷ هزار تومانی برگشت.

به این ترتیب اوراق تسهیلات مسکن که با ابلاغ وام جدید مسکن روند صعودی به خود گرفته و در بهمن ماه با افزایش قابل توجهی رو به رو شده بود، با شروع آخرین ماه سال اندکی از هیجانات خود کاست و با کاهش قیمت مواجه شد.

روند نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی ادامه دار شده است که در هفته جاری مصوبه جدیدی از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و این شورا برای افزایش تحرک در بخش مسکن برای سال آینده شرایط خانه دار شدن زوجین را تسهیل کرد و با افزایش مجدد وام مسکن موافقت کرد.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سطح تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز یکم برای زوجین اضافه شده و زوجین خانه اولی روی یک پلاک ثبتی در تهران می توانند ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات یعنی به ازای هر نفر ۸۰ میلیون تومان دریافت کنند.

با افزایش میزان وام مسکن زوجین، فعلا تغییراتی در شرایط معامله اوراق تسهیلات مسکن ایجاد نمی شود تا زمانیکه مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت رسمی به بانک مسکن ابلاغ شود اما در خصوص قیمت این اوراق همانطور که مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس معتقد است احتمال می رود که قیمت تسه‌ها با نوسانات کوتاه مدتی مواجه شود و افزایش قیمت را تجربه کند.

بررسی وضعیت معامله اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق تغییری نکرده و در همان محدوده ۸۴ تا ۸۷ هزار تومان در حال معامله است به طوری که در حال حاضر تسه اردیبهشت و شهریور و بهمن امسال در قیمت ۸۴ هزار تومان در حال معامله هستند و تسه‌های مهر و آذر به قیمت های ۸۶ هزار تومان داد و ستد می شوند.

در این میان تسه‌های سال گذشته نیز در همان محدوده در حال معامله هستند به طوری که تسه‌های فروردین ، خرداد، تیر آبان و اسفند ۹۳ در قیمت های ۸۴ هزار تومان در حال داد و ستد هستند و تسه‌های اردیبهشت و شهریور ماه به قیمت ۸۵ هزار تومان رسیدند. در این میان تسه‌های مهر و دی ماه ۸۳ هزار تومانی هستند و تنها تسه مرداد ماه با قیمت ۸۶ هزار تومانی معامله می شود.

اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام ۶۰ میلیونی مسکن ۱۲۰ ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت ۸۷ هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع ۱۰ میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج