۳۰۴۲۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱ میلیون یورو جریمه به ازای هر آیفون!

درحالی‌که اپل کماکان با FBI در پرونده سن برناردینو درگیر است و احتمال دارد با رأی دادگاه سرانجام بتواند از بازگشایی رمز آیفون یکی از متهمین این پرونده خودداری کند اما ظاهراً سایر کشورها نیز این مسأله را از نزدیک دنبال کرده و از روند آن رضایت ندارند.

فارنت - علی ارغوان: درحالی‌که اپل کماکان با FBI در پرونده سن برناردینو درگیر است و احتمال دارد با رأی دادگاه سرانجام بتواند از بازگشایی رمز آیفون یکی از متهمین این پرونده خودداری کند اما ظاهراً سایر کشورها نیز این مسأله را از نزدیک دنبال کرده و از روند آن رضایت ندارند.

1 میلیون یورو جریمه به ازای هر آیفون!

اخیراً در یک پرونده مشابه در نیویورک قاضی نیازی به اجبارکردن اپل برای رمزگشایی آیفون یک متهم ندیده و احتمال دارد این شرکت در پرونده سن برناردینو نیز سرانجام بتواند رای دادگاه فدرال را به نفع خودش عوض کند. اما ظاهراً اوضاع در فرانسه متفاوت است و بنا به گزارشی از The Local یکی از فعالان حزب سوسیالیست فرانسه اخیراً لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که به سبب آن اپل در صورت سرپیچی از دستور دادگاه فرانسه مبنی بر رمزگشایی از آیفون هر بار می‌تواند تا یک میلیون یورو جریمه شود!

در مصاحبه با Le Parisien آقای گلوت این‌گونه می‌گوید:

وقتی صحبت رمزگذاری اطلاعات می‌شود ما با یک خلأ قانونی مواجهیم که از تحقیقات قضایی جلوگیری می‌کند. تنها پول می‌تواند شرکت‌های بسیار قدرتمندی مانند اپل و گوگل را مجبور به اطاعت کند. این شرکت‌ها ظاهراً در پشت سپری با نام حفظ حریم شخصی پنهان شده‌اند اما هر گاه که لازم باشد از اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از کاربران برای منافع تبلیغاتی و تجاری خود استفاده خواهند کرد.

البته هنوز مشخص نیست که این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد یا خیر و این‌که اتهام آقای گلوت به اپل و گوگل چگونه از سوی آنان پاسخ داده خواهد شد اما مشخص است که همه دنیا هم با اقدام اپل در حفظ حریم شخصی کاربران موافق نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج