جاباما
۳۰۴۲۲۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چند ایرانی کارت اهدای عضو دارند؟

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: ترویج فرهنگ اهدای عضو در ابتدا کار سختی بود اما امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت اهدای عضو خود را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: ترویج فرهنگ اهدای عضو در ابتدا کار سختی بود اما امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت اهدای عضو خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه پیوند اعضا موضوع تازه‌ای است و اگر در مرکز پزشکی قرار باشد کار پیوند اعضا صورت گیرد باید این مرکز در حد ایده‌آل باشد، گفت: در بیمارستان ما از سال‌ها پیش یعنی از اوایل دهه ۸۰ کار پیوند اعضا با پیوند ریه شروع شده و به پیوند قلب رسید.

وی، پیوند ریه را سخت‌ترین نوع پیوند دانست و گفت: دلیل این امر آن است که فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود ریه‌اش زودتر از سایر اعضای بدنش از بین می‌رود ضمن اینکه پیوند ریه کار هرکسی نیست.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰۰ پیوند ریه انجام داده‌ایم، گفت: ما در این زمینه رکورد خوبی داریم و هیچ یک از کشورهای منطقه چنین رکوردی را ندارند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۰۰ پیوند قلب انجام شده، ترویج فرهنگ اهدای عضو در ابتدا کار سختی بود اما در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت اهدای اعضا را دریافت کرده و رضایت خود را اعلام کردند که در صورتی که مرگ مغزی شدند اعضای بدنشان اهدا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج