۳۰۴۳۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تنور انتخابات آمریکا داغ شد

با فاصله گرفتن بیشتر دونالد ترامپ داوطلب جمهوریخواه نامزدی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از دیگر هم حزبی های خود، تنور رقابت های انتخاباتی در داخل حزب جمهوریخواه نیز داغ تر شده است.

پایگاه خبری انتخاب: با فاصله گرفتن بیشتر دونالد ترامپ داوطلب جمهوریخواه نامزدی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از دیگر هم حزبی های خود، تنور رقابت های انتخاباتی در داخل حزب جمهوریخواه نیز داغ تر شده است.

میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۱۲، هشدار داد اگر ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر امسال برگزیده شود، چشم‌انداز آینده‌ای امن برای آمریکا "به مراتب کوچک" خواهد شد.

رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش آمریکا، در مراسمی در ایالت یوتا هشدار داد که هر کدام از داوطلبان جمهوریخواه باقیمانده برای نامزدی انتخابات پیش رو، از این سرمایه‌دار میلیاردر بهتر خواهند بود.

دونالد ترامپ هم در نظرسنجی‌ها و هم در انتخابات مقدماتی که تاکنون برگزار شده، بویژه انتخابات اخیر "سه شنبه بزرگ"، از دیگر رقبای خود جلوتر است؛ موضوعی که برخی در بدنه حزب جمهوریخواه را، که چندان اقبالی به او ندارد، به تکاپو انداخته است.

رامنی در سخنان خود در دانشگاه یوتا گفت "تنها پیشنهادات و راهکارهای جدی که در زمینه طیف وسیعی از چالش‌های پیش روی ما ارائه شده، از سوی تد کروز، مارکو روبیو و جان کسیک بوده است ... و یکی از اینها باید نامزد (نهایی) ما باشد."

وی در ادامه با اشاره به شکاف‌های کنونی جمهوریخواهان در مسیر رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده، از هم حزبی های خود خواست که دونالد ترامپ داوطلب پیشرو حال حاضر حزب جمهوریخواه را به خاطر "صلاح کشور و حزب" کنار بزنند.

میت رامنی با بیان این که "سرشت (ترامپ) با روحیه پایدار و اندیشمند یک رهبر همخوانی ندارد و نباید تصورات او با قدرت واقعی پیوند بخورد،" نامزد پیشرو جمهوریخواهان را "ساختگی، جعلی، حقه باز و متظاهر" خواند و گفت "وعده‌های او به اندازه مدارک دانشگاه ترامپ، بی‌ارزش است."

دونالد ترامپ ساعاتی بعد در واکنش به حملات فرماندار پیشین ماساچوست گفت، او چهار سال پیش برای جلب حمایت من "به التماس افتاده بود" و حالا نمی دانم چه بر سر او آمده که اینگونه صحبت می‌کند

وی که در میان هوادارن خود در شهر پورتلند ایالت "مین" (Maine) سخن می گفت میت رامنی را یک "کاندیدای شکست خورده" نامید و افزود دلیل حمایت چهار سال پیش او از رامنی فقط به این دلیل بود که نمی خواست اوباما پیروز شود.

ترامپ در ادامه گفت "حالا می‌بینید که او چقدر وفادار است. او برای کسب حمایت من التماس می‌کرد. می‌توانستم به او بگویم میت زانو بزن؛ و او هم به پایم می‌افتاد."

این در حالی است که جان مک‌کین عضو ارشد جمهوریخواه کنگره نیز اندکی پس از حملات رامنی علیه ترامپ، نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد و گفت، هفتاد نفر از مدیران ارشد دفاعی و سیاست خارجی کشور نیز از "اظهارنظرهای خطرناک" ترامپ در موضوعات مختلف امنیت ملی ابراز نگرانی کرده‌اند.

سناتور مک‌کین که در انتخابات سال ۲۰۰۸ رقیب باراک اوباما بود، در بیانیه‌ای گفت "با توجه به تهدیدهای روسیه، ایران، کره شمالی و تحرکات تروریستی در خاور میانه، رأی دهندگان جمهوریخواه باید به نگرانی‌های این کارشناسان امنیت ملی در مورد اظهارات دونالد ترامپ، به دقت توجه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج