جاباما
۳۰۴۴۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عقب‌ نشینی موقت سهامداران از بورس

بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی های پی در پی در بهمن ماه و کسب بازدهی های چشمگیر، برای دومین هفته متوالی در آخرین ماه سال منفی شد و عقب نشینی موقت و محدود سهامداران را مشاهده کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی های پی در پی در بهمن ماه و کسب بازدهی های چشمگیر، برای دومین هفته متوالی در آخرین ماه سال منفی شد و عقب نشینی موقت و محدود سهامداران را مشاهده کرد.

بورس اوراق بهادار تهران که در بهمن ماه شگفتی ساز شده و بازدهی های بی نظیری را نصیب همراهان خود کرده بود، در اسفند ماه اندکی از روند هیجانی خود کاست و به فاز استراحت و اصلاح قیمت ها رفت.

به این ترتیب با اصلاح قیمت ها و کاهش هیجانات اولیه، بازار سهام با عقب نشینی نسبی و موقت سهامداران مواجه شد و روند متعادلی را طی کرد و دومین هفته منفی خود را با افت ناچیز ۰.۱۸ درصدی بعد از اجرای برجام تجربه کرد.

کارشناسان معتقدند به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز سهامداران به تامین نقدینگی، امکان اصلاح کوتاه مدت قیمت‌ها تا پایان سال وجود دارد زیرا در یک ماه و نیم گذشته سهامداران سودهای خوبی کسب کردند و برخی به ذخیره کردن این سود اقدام می‌کنند، اما این روند ادامه دار نبوده و بورس تهران روند مثبتی را در سال آینده طی می کند.

به این ترتیب شاخص بورس تهران به دلیل شناسایی سود از سوی سهامداران و نیز فعالیت نوسان گیران نتوانست در هفته دوم اسفند ماه رشد چندانی را تجربه کند؛ به طوری که شاخص بورس تهران در هفته گذشته ۱۴۲ واحد افت کرد و از کنال ۷۷ هزار و ۸۴۰ واحدی به ۷۷ هزار و ۶۹۷ واحدی رسید.

با این حال بازدهی بورس تهران در سطح ۲۴ درصد باقی ماند و بورس تهران توانست بازدهی قابل قبول در مقایسه با اصلی‌ترین بازار رقیب خود یعنی سپرده بانکی از خود بر جای بگذارد.

فروکش کردن هیجانات اولیه بورس تهران علاوه بر افت شاخص، موجب کاهش حجم و ارزش معاملات هم شد به طوری که ارزش و حجم معاملات بورس در هفته دوم اسفند ماه با افت ۳۱ و ۴۱ درصدی مواجه شد و در مجموع بیش از ۷۰۷۷ میلیون سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین در هفته گذشته دفعات معاملات ۸ درصد افت کرد و تعداد خریداران نیز با افت شش درصدی به ۱۶۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج