۳۰۴۴۷۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روسیه: کره شمالی به مذاکره بازگردد

روسیه ابراز امیدواری کرده است که پس از افزایش تحریم‎‌های ضد پیونگ یانگِ سازمان ملل، کره شمالی با اتخاذ تصمیم درست به میز مذاکرات بازگردد.

پرس تی وی: روسیه ابراز امیدواری کرده است که پس از افزایش تحریم‎‌های ضد پیونگ یانگِ سازمان ملل، کره شمالی با اتخاذ تصمیم درست به میز مذاکرات بازگردد.

شورای امنیتِ سازمان ملل متحد در نشست روز چهارشنبه (۱۲ اسفند) خود به اتفاق آرا قطعنامۀ پیشنهادی امریکا و چین علیه کره شمالی را تصویب کرد که به موجب آن، تحریم‌های جدیدی تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی این کشور را در بر می‌گیرد.

امریکا و چین پس از هفت هفته مذاکرۀ فشرده این بستۀ تحریمی را ارائه دادند و مسکو نیز از آن پشتیبانی کرد.

این قطعنامه در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ۱۶ دی و پرتاب موشک بالستیک در ۱۸ بهمن، تصویب شد، اما ساعاتی پس از تصویب آن، پیونگ یانگ برای قدرت‌نمایی چند موشک به دریا شلیک کرد.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل انجام ۴ آزمایش هسته‌ای و پرتاب چندین موشک از سوی سازمان ملل متحد تحریم شده بود.

روسیه همچنین با تکرار هشدارهای قبلی به واشنگتن اعلام کرد در صورت استقرار یک سامانۀ دفاع موشکی در کرۀ شمالی تنش در این منطقۀ ناآرام تشدید می‌شود.

در میان موج جدید تنش در شبه‌جزیرۀ کره، واشنگتن و سئول بر سر استقرار یک سامانۀ پیشرفتۀ موشکی به نام «تاد» در کرۀ جنوبی توافق و اعلام کردند مذاکرات مربوط به این موضوع در اولین زمان ممکن، آغاز خواهد شد.

تاد یک سامانۀ موشکی ضد بالستیک است که با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار این سامانه یکهزار کیلومتر و برد عملیاتی آن ۲۰۰ کیلومتر است.

به موجب تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد علیه کره شمالی تمامی کالاهایی که به این کشور وارد یا از آن خارج می‌شوند، باید مورد بررسی قرار بگیرند، همچنین۱۶ نمایندۀ تجاری کره شمالی و ۱۲ نهاد این کشور در فهرست تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفتند.

براساس قطعنامۀ شورای امنیت صادرات زغال سنگ، آهن و سنگ آهن، طلا، تیتانیوم و مواد معدنی کمیاب از کره شمالی ممنوع و تأمین سوخت حمل‌ونقل هوایی از جمله سوخت موشکِ این کشور نیز غیرقانونی است.

کره شمالی امریکا را به توطئه برای براندازی دولت پیونگ یانگ متهم می کند. این کشور تاکید دارد تا زمانی که واشنگتن از سیاست خصمانۀ خود در قبال کره شمالی دست نکشد، برنامۀ هسته‌ای بازدارندۀ خود را رها نمی‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج