جاباما
۳۰۴۵
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

در انتخاب لباس‌ها چگونه از رنگ‌ها كمك بگيريم

لطفا خودتان را رنگی کنید!

رنگ زنده؟ رنگ مرده؟ احتمالا براي شما هم پيش آمده كه موقع خريد يك شلوار يا يك بلوز با دوست‌تان به او گفته‌ايد كه رنگ اين نمونه، خيلي مرده است.

لطفا خودتان را رنگی کنید!


لطفا خودتان را رنگی کنید!

زنده شو، مرده شو!

رنگ زنده؟ رنگ مرده؟ احتمالا براي شما هم پيش آمده كه موقع خريد يك شلوار يا يك بلوز با دوست‌تان به او گفته‌ايد كه رنگ اين نمونه، خيلي مرده است. مرده بودن يا زنده بودن رنگ يعني چه؟ رنگ‌هاي زنده، برخلاف احساس خيلي‌ها، لزوما رنگ‌هاي صرفا گرم نيستند. رنگ زنده به رنگي مي‌گويند كه بلاتكليف نيست. جان دارد، ‌چشمگير است، مي‌درخشد و احساس تحرك دارد حتي يك آبي خوش‌رنگ هم جزو رنگ‌هاي زنده است. در عوض رنگ مرده، رنگي است كه مات و كدر است. چشم‌هاي‌تان را نمي‌گيرد و انگار روي آن غبار نشسته. به اين ترتيب قرمز (بله، قرمز، همين رنگ تند و تيز) هم مي‌تواند گاهي مرده به‌نظر برسد. سعي كنيد هيچ وقت در ظاهرتان سراغ رنگ‌هاي مرده نرويد چون افسردگي مي‌آورد و انرژي منفي به شما مي‌دهد.


گرم شو، سردشو!

حتما شنيده‌ايد كه مي‌گويند بعضي رنگ‌ها سردند و بعضي گرم و حتي بعضي خنثي. رنگ‌هاي سرد و گرم مثل عطرهاي گرم و سرد نيستند كه فصل خاصي را بطلبند. رنگ‌هاي گرم، رنگ‌هايي مانند قرمز، نارنجي، زرد و قهوه‌اي هستند كه در لباس بسيار توجه برانگيزند. رنگ گرم، خودنماست و احساسات زياد را نشان مي‌دهد. اگر در لباس‌هاي‌تان به‌طور كل از تركيب‌هاي رنگي گرم استفاده كنيد، آدمي جسور و سرشار از زندگي به‌نظر مي‌رسيد. رنگ‌هاي سرد، شامل طيف رنگي سبز تا بنفش و آبي نزديك به خاكستري است. رنگ‌هاي سرد، آنقدرها هم كه مي‌گويند، منفي نيستند بلكه در عوض حس پاكيزگي، ‌نظم و ترتيب شسته‌رفتگي را به ظاهر‌تان هديه مي‌كنند.


اين‌ها را هم بدانيد

يادتان باشد رنگ‌هاي ملايم در طراحي لباس خانم‌ها، اهميت بيشتري دارند تا رنگ‌هاي تيره.
رنگ‌هاي تيره برعكس رنگ‌هاي ‌ملايم، احساسي از قدرت و بزرگي را منتقل مي‌كنند. براي همين هم توصيه مي‌شود مردان بيشتر سراغ رنگ‌هاي تيره بروند، علاوه بر رنگ‌هاي مشابه و متضاد در دايره معروف رنگ‌ها، رنگ‌هاي مكمل هم وجود دارند. رنگ‌هاي مكمل، درست در اين دايره، ‌روبه‌روي همديگر قرار مي‌گيرند. مثل زرد و بنفش، سبز روشن و بنفش سير و... استفاده از تركيب رنگ‌هاي مكمل در ظاهر، اصولا ظاهري خيلي خاص و باعث جلب‌توجه مي‌شوند.


كم‌رنگ شو، پررنگ شو!

شايد خيلي براي‌تان مهم نباشد كه چه رنگي مي‌پوشيد اما رنگ‌ها هم در روحيه شما اثر دارند و هم در روحيه اطرافيان‌تان پس بهتر است بدانيد كجا چه مي‌پوشيد. يادتان باشد انتخاب رنگ‌هاي مناسب براي لباس، چيزي فراتر از سليقه شخصي است. ممكن است يك طراح آوانگارد، تركيب فيروزه‌اي و قرمز را خيلي خاص بداند اما مهم اين است كه موقعيت‌شناس باشيد. هماهنگي در رنگ لباس‌ها و البته هماهنگي كل تركيب رنگي با موقعيت، سن و جايگاه اجتماعي‌تان بسيار حائز‌اهميت است. پس بهتر است دايره رنگ‌ها را كه دايره مشهوري است، بشناسيد و اصول استفاده از آنها را ياد بگيريد و بعد به خياط مراجعه كنيد. يادتان باشد در دايره رنگ‌ها، رنگ‌هاي مشابه در جهت عقربه‌هاي ساعت در كنار هم قرار مي‌گيرند و در عوض ميان رنگ و رنگ متضادش به اندازه ۳ رنگ فاصله هست به اين ترتيب رنگ‌هاي متضاد و مشابه را بشناسيد و در انتخاب طيف آنها به خياط‌تان كمك كنيد. با انتخاب رنگ‌هاي مشابه شما كم‌رنگ‌تر و با انتخاب رنگ‌هاي متضاد، شما پررنگ‌تر به‌نظر خواهيد رسيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج