۳۰۴۵۴۹
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

رتبه ایران در صنعت خودروسازی جهان

در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۲۰ را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است که بر این اساس نسبت به سال قبل ۲ پله نزول داشته است. ایران در سال ۲۰۱۴ در میان کشورهای خودروساز جهان در رتبه ۱۸ قرار گرفته بود.

روزنامه دنیای اقتصاد: سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۵ با افت ۹/ ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۹۸۲ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسید.

سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد تولید خودروی ایران در این سال به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده است.

براساس این گزارش تولید خودروی ایران در این سال با افت ۹/ ۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به ۹۸۲ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسیده است.

ایران در سال پیش از آن بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود. تولید خودروی سواری ایران در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۸۸۴ هزار و ۸۶۶ دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین ۹۷ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است. در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۲۰ را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است که بر این اساس نسبت به سال قبل ۲ پله نزول داشته است. ایران در سال ۲۰۱۴ در میان کشورهای خودروساز جهان در رتبه ۱۸ قرار گرفته بود.

چین با تولید ۲۴ میلیون و ۵۰۳ هزار دستگاه بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۵ بوده است و آمریکا با ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ میلیون و ۲۷۸ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. کشورهای دیگری که تولید بیشتری نسبت به ایران داشته‌اند عبارتند از: آلمان، کره جنوبی، هند، مکزیک، اسپانیا، برزیل، کانادا، فرانسه، تایلند، انگلیس، روسیه، ترکیه، چک، اندونزی، ایتالیا و اسلواکی. این کشورها به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا نوزدهم به لحاظ میزان تولید خودرو در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش ۱۷ کشور در جهان طی سال ۲۰۱۵ با افت تولید خودرو مواجه شده‌اند که ایران نیز با افت ۹/ ۹ درصدی در بین آنها قرار دارد. ایران از نظر تولید خودروهای سواری در رتبه ۱۶ جهان جای گرفته است. براساس این گزارش کل تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۵ بالغ‌بر ۹۰ میلیون و ۶۹۳ هزار دستگاه بوده است. تولید خودروی جهان در این سال با رشد یک درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      کاش از نظر کیفیت و ایمنی هم رتبه بندی کنن!

    • ایرانی

      ان شاالله نابودی!

    • حسن

      با بازار انحصاری رتبه 20 داشتن که هنر نیست.
      اگه بازار رقابتی بشه و تعرفه ها رو بردارن خودروسازان ما هیچ جایگاهی در دنیا نخواهند داشت

    • فرهاد

      ایران خودرو سازیش مگه رتبه هم داره با این ماشینای آشغالش؟
      آخرین رتبه ماله ایرانه شک نکن.

    • بدون نام

      فقط به لطف آمار تولید و نبود بازار رقابتی و کمک های زوری و دایه وار دولته....اگه نه که مونتاژ ماشینای چینی ............؟؟؟یا مثلا تولید کامیونهایی مثل هووو ....هنر نمیخواد....بی هنریه محض میخواد و بس

    • سحر

      حقشونه باید بدتر ازینا بشه

    • بدون نام

      گاری سازی بهتره تا خودرو سازی.
      فک کنم در این رتبه بندی هم بیستم بشه.

    • بدون نام

      این نبض های حساس یا بهتر بگم دکانهای شش دهنه ایران خودرو و بانک ها دست کیه دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سهند

      هیچ خودروری که حالا در ایران تولید میشود طراحی شده توسط شرکت ها و مهندسین داخلی نیست . اکثرا قطعات مهم ان مانند ای سی یو و غیره بیرون از ایران وارد میشود. ما هیچ نبوغ و استعداد فنی در این زمینه نداشتیم بهمون خاطر قدرت و مانور تولید بهتر و به روز و رقابت و کیفیت هم نداریم. چرا چون که یک مشت مفت خور دوست دارن خون مردم را توشیشه بکنند و به بهانه اشتغال و غیره سمند سیزده میلیونی را سی و پنج و پراید هشت میلیونی را بیست میلیون غالب ملتی فقیر بکنند . البته دولت و دولتهای گذشته هم از این رویه سود میبرند و با گذاشتن ارزش افزوده بعضا چهار الی شش میلیونی بر قیمت تمام شده خودرو. ادعای مدیریت جهانی دارند. خسته نباشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج