۳۰۴۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اندرویدی ها باز هم در معرض خطر!

براساس اعلام شرکت Skycure که در زمینه امنیت موبایل فعالیت دارد، شکل تازه ای از بدافزار حدودا نیم میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی را در معرض خطر accessibility clickjacking قرار داده است.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: براساس اعلام شرکت Skycure که در زمینه امنیت موبایل فعالیت دارد، شکل تازه ای از بدافزار حدودا نیم میلیارد تلفن هوشمند اندرویدی را در معرض خطر accessibility clickjacking قرار داده است.

اندرویدی ها باز هم در معرض خطر!

در این حمله، کاربران تلفن های هوشمند برای کلیک کردن روی چیزی که در ظاهر بی خطر به نظر می آید فریب داده می شوند اما عاقبت به خاطر همین کار، موبایل آنها برای نفوذ هکرها تضعیف می شود.

برای این منظور لازم است که یک وبسایت مخرب، وبسایتی که به ظاهر بی خطر به نظر می آید و یک لایه نامرئی از سرویس های دیگر را در خود دارد، برای کاربر بارگذاری نماید.

با این روش، هکرها قادر خواهند بود تمامی اطلاعات حساس متنی کاربران هدف را سرقت کنند و با استفاده از سیستم عامل یا اپلیکیشن هایی که شناخته شده نبوده یا حتی مالک موبایل نیز از وجودشان بی اطلاع است آن اطلاعات را به خدمت بگیرند.

همانطور که گفته شد، در این حمله، داده های متنی بیشتر در معرض خطر هستند و به همین خاطر پیامک های شخصی و کاری و همپنین ایمیل ها، داده های به دست آمده از اپ های پیام رسان و داده های حساس مربوط به نرم افزارهای CRM و اتوماسیون اداری همگی در معرض خطر سرقت اطلاعات هستند.

بعد از آنکه کاربر با کلیک کردن خود اجازه دسترسی هکرها به اطلاعات موجود در موبایلش را فراهم کرد، هکرها می توانند تنظیمات مربوط به مدیریت دستگاه و مجوزهای آن را تغییر دهند و حتی ادمین تازه ای برای آن تعریف کنند. به این ترتیب، پسورد تلفن همراه قابل تغییر خواهد بود و حتی از راه دور می شود داده های ذحیره شده روی آن را نیز پاک کرد.

در پایان لازم است اضافه نماییم که ۶۵ درصد از تلفن های هوشمند اندرویدی، یعنی آنها که از نسخه های ۲.۲ تا ۴.۴ این سیستم عامل بهره می برند، در معرض خطر قرار دارند. بنابراین به محض آنکه سیستم عامل موبایل تان را به آبنبات چوبی ارتقاء دهید دیگر خطری شما را تهدید نمی کند.

لذا شرکت Skycure توصیه نموده که کاربران دستگاه های اندرویدی برای مقابله با خطر دستگاه خود را به جدیدترین بیلد این سیستم عامل آپدیت کنند. نکته دیگر اینکه بهتر است از کلیک کردن روی کادرهای کوچکی که در صفحات وب باز می شوند خودداری نمایید مگر اینکه مطمئن باشید آن پنجره ها دقیقا از کجا می آیند.

در پایان اینکه به بخش تنظیمات یا Settings و سپس Accessibility بروید و مطمئن شوید که هیچ گروهی به نام Services در آن وجود ندارد و اگر چنین است آن گروه ها فعال نباشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند روز پیش این پیام برام اومد. برام مشکوک بود اما با این حال کلیک کرد . بعد ازم درخوایت دانلود یک برنامه رو کرد و من رد کردم
      ۵ بار پیام مکرر داد و اخرش گفت تلفن شما ویروسی شد
      رفتم با انتی ویروس پاکسازی کنم ک دیدم واقعا گوشیم ویروسی شده و هنگ کرد
      روز بعدش هم گفت باطری گوشیتون تضعیف شده!
      فکر نمیکردم کار گوگل باش . حالا هم که معلوم شده هک کردنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج