۳۰۴۷۸۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

همه چیز درباره موفقیت لپ تاپ های «دِل»

امروز کامپیوتر شخصی به یکی از ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است به طوری که برای اغلب کارهای روزانه خود به آن وابسته‌اند و در طول روز کارهای بسیاری را از طریق این وسیله انجام می‌دهند.

وب سایت فرصت امروز - شکوفه میرزایی: امروز کامپیوتر شخصی به یکی از ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است به طوری که برای اغلب کارهای روزانه خود به آن وابسته‌اند و در طول روز کارهای بسیاری را از طریق این وسیله انجام می‌دهند. از این رو سری می‌زنیم به تاریخچه پیدایش برند دل (DELL) که یکی از برندهای پرکار در حوزه تولید کامپیوترهای شخصی و قطعات وابسته به شمار می‌آید.

مایکل دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس امریکا به دنیا آمد، در کودکی به قطعات الکترونیکی علاقه بسیاری داشت. او در سال ۱۹۸۴ یعنی زمانی که ۱۹ ساله بود به دانشگاه رفت و در خوابگاه دانشجویی مستقر شد. مدتی نگذشته بود که او مونتاژ کردن قطعات را آغاز کرد و سپس به این فکر افتاد که برای خود شرکتی ثبت کند، او با ۱۰۰۰ دلار یک شرکت تاسیس کرد و از همان روزها به آینده‌ای بزرگ می‌اندیشید.

او رویای ساخت کامپیوترهایی را در سر می‌پروراند که در عین سادگی از نظر کارایی بتوانند تمام نیازهای فردی کاربران را تامین کنند. او کار خود را به‌صورت محلی آغاز کرد و در نقش یك بازاریاب نیازها و انتظارهای مشتریان را از یک لپ‌تاپ شخصی می‌پرسید.

همه چیز درباره موفقیت لپ تاپ های «دِل»

سپس با سرهم کردن کامپیوترها در خوابگاهش، بازاریابی خود را به مرحله فروش می‌رساند. مدت زیادی نگذشته بود که این تولید و فروش‌ها هم‌اتاقی‌ها و مسئولان خوابگاه مایکل را حساس کرد و موجب شد در سال ۱۹۸۵ مایکل دل از دانشگاه اخراج شود.

اخراج او از دانشگاه موجب شد مایکل تمام وقت و انرژی خود را صرف شرکت کند و با قرض کردن ۳۰۰ هزار دلار و تاسیس دفتر، توسعه کار خود را آغاز کند.

این شروع خوبی بود تا مایکل بتواند در اواخر سال ۱۹۸۵ نخستین کامپیوتر رسمی شرکت دل به نام Turbo PC را روانه بازار کند. آن روزها قیمت این کامپیوتر ۷۹۵ دلار بود که به نسبت عملكرد سخت‌افزاری مناسب توانست پایه‌های شرکت دل را به خوبی مستحکم سازد و همین معرفی به بازار موجب شد نام مایکل و محصولش به نشریات تخصصی کامپیوتری راه یابد.

پس از آن مایکل برای شرکت خود یک سازوکار تعریف کرد بدین صورت که جزییات نیازهای مشتری را دریافت و محصولی دقیقا مطابق نظر آنها را تولید می‌کرد به همین ترتیب تنها در سال اول کاری خود، گردش مالی ۷۳ میلیون دلاری برای شركت دل به ثبت رساند.

فعالیت‌های دل ادامه داشت تا اینکه سرنوشتش در سال ۱۹۸۸ به‌گونه‌ای رقم خورد که امروز همه دنیا او را می‌شناسند، در این سال محصولات شرکت به کشور ایرلند راه پیدا کرد و حالا ارزش شرکت بین‌المللی دل به مبلغ ۹۰ میلیون دلار رسیده بود. افزایش فعالیت‌های شرکت موجب شد دل نام شرکت خود را به Dell Computer Corporation تغییر دهد و این تغییر نام آغازی برای ماندگاری در دنیای کامپیوتر‌های شخصی شد.

همچنین در این سال سه و ‌نیم میلیون سهام شرکت دل در بازار بورس به قیمت هشت و نیم دلار برای هر سهم به فروش رسید و دل به‌طور رسمی به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد.

چهار سال بعد یعنی درست زمانی که مایکل ۲۷ سال داشت نشریه رسمی و معتبر فورچون (fortune) در این حوزه، شرکت دل را به‌عنوان یکی از ۵۰۰کمپانی بزرگ دنیا معرفی كرد، آن روزها مایکل رکورد جوان‌ترین مدیر اجرایی در این لیست ۵۰۰نفره را از آن خود کرد.

اما دهه ۹۰ میلادی برای دل پر از تنش و چالش بود به دلیل اینکه شرکت کامپک (Compaq) به‌عنوان رقیبی جدی برای محصولات دل به‌صورت جدی فعالیتش را آغاز کرده بود حالا شرکت دل برای بهبود اوضاع و تغییر نکردن جایگاهش در ذهن مشتریان باید چاره‌ای اساسی می‌اندیشید.

از این رو او نه خط تولید خود را گسترده و نه محصول جدیدی به بازار ارائه کرد بلکه با خریدن شرکت رقیب، کامپک را به‌عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرد تا بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر ایالات‌متحده لقب گیرد. سپس تغییراتی جزیی در آرم و لوگوی خود به منظور به روز کردن لوگو ایجاد کرد که جامعیت بیشتری برای مشتریان داشته باشد.

همه چیز درباره موفقیت لپ تاپ های «دِل»

پس از گذشت ۱۷ سال از تاسیس شرکت حالا زمان آن رسیده بود تا دل گستره فعالیت‌های خود را افزایش دهد، از این رو در سال ۲۰۰۲ دل به بازارهای جانبی کامپیوتر پا گذاشت و با عرضه محصولاتی در شاخه‌‌های تصویری، پخش‌کننده‌های دیجیتال صوتی و چاپگر‌ها، تجارت خود را تا حد بسیار بالایی گسترش داد سپس در سال ۲۰۰۳ نام (Dell Inc) برای این شركت درنظر گرفته شد.

سال ۲۰۰۴ مایک تصمیم گرفت مدیریت شرکت را به کوین رولینز واگذار کند، کوین سه سال سکان شرکت را به دست گرفت اما آنچنان که باید در کارش موفق نبود به صورتی که نتیجه این تغییر مدیریت نزول رتبه شرکت از لیست برترین شرکت‌های جهان از ۲۵ به ۲۰۰ بود. به همین علت در سال ۲۰۰۷ رولینز استعفا داد تا مایکل دل دوباره مدیریت شرکت را به عهده بگیرد و با ورود مجدد او اوضاع شرکت بهتر شد.

در حال حاضر هر سهم این شرکت ۲۴,۱۵ دلار ارزش دارد و مجموع ارزش شرکت ۸۰,۲۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. آمارهای موجود، فروش روزانه دل را ۱۴ میلیون دلار نشان می‌دهد و بیانگر این است که تقریبا ۲۵‌درصد فروش این شرکت از طریق وب انجام می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صارمیان

      سلام بفرمایید چرا E شرکت دل را کج مینویسند . DELL

    • مهرشاد

      من خودم نمیدونم ولی فکر کنم برای زیبایه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج