جاباما
۳۰۴۸۵۲
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

لیدری که دکتر شد یا دکتری که لیدر شد؟

لیدرهای پرسپولیسی سر از پا نمی شناسند. مجید مختاری، یکی از همکارانشان پست گرفته. مختاری دکترای خون شناسی دارد و مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی ستاد مرکزی سازمان انتقال خون شده.

هفته نامه تماشاگران امروز: لیدرهای پرسپولیسی سر از پا نمی شناسند. مجید مختاری، یکی از همکارانشان پست گرفته. مختاری دکترای خون شناسی دارد و مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی ستاد مرکزی سازمان انتقال خون شده. یکی بخش از دعواهای همیشگی استقلالی ها و پرسپولیسی ها سر همین باسوادی و بی سوادی هواداران شان است. حالا با این اتفاق، پرسپولیسی ها پز آقای دکتر را به طرفداران حریف می دهند.

عباس اسماعیل بیگی، مدیر کانون هوادارن پرسپولیس که خبر مدیر شدن مختاری را در اینستاگرامش گذاشت، همه کری های پای پستش این بود که پرسپولیسی ها باسوادتر از استقلالی ها هستند و هواداران این تیم کلی تحصیل کرده دارند. البته خود کانون هواداران پرسپولیس هم از این فرصت استفاده کرده و از برنامه هایی که کانون داشته، تعریف می کند.

اسماعیل بیگی مدعی است بالابردن سواد لیدرها و هواداران پرسپولیس از برنامه های اصلی کانون هواداران بوده. او به «تماشاگران امروز» می گوید: «دو سال است کارهای تحقیقاتی می کنیم تا از قالب سنتی بیرون بیاییم. من 25 سال است لیدرم و 40 کشور رفته ام. تجربه می گوید، سطح تحصیلات هرچه بالاتر برود، شرایط تیم به همان اندازه بهتر می شود. در کانون هواداران، ما دکتر چیت سازان را داریم که داروی ضدسرطان را کشف کرده. الان هم که لیدرمان، دکتر مختاری پست گرفته. خود من هم مدیریت شهری و کامپیوتر می خوانم. میانگین تحصیلاتی لیدرهای پرسپولیس از میانگی تحصیلاتی تیم های لیگ برتر هم بالاتر است. ما از همه خواسته ایم تحصیلات شان را ادامه بدهند».

لیدری که دکتر شد یا دکتری که لیدر شد؟

اسماعیل بیگی می گوید همه تحصیل کرده هایی که بین لیدرها و کانون هوادارن باشگاه هستند، اول لیدر و هودارا بوده اند، بعد دنبال تحصیلات رفته اند.

مجید مختاری هم لیدر بودنش را قبول دارد، اما به شوخی می گوید: «من در مدرسه درس خوانده ام نه در استادیوم». مختاری لیدر بودنش را خیلی با سمتی که در سازمان انتقال خون گرفته مرتبط نمی داند. با این حال خودش را طرفدار دوآتیشه پرسپولیس می داند. او از روزهایی صحبت می کند که پایش به استادیوم باز شد: «پسرخاله ام بزرگ ما بود. پرسپولیسی بود و به استادیوم می رفت. من از همان موقع استادیوم می رفتم. آنها که قدیمی بودند و خلاقیت داشتند، شعار می دادند و بقیه هم همراهی شان می کردند. من در جایگاه شماره ۲۱ می نشستم».

اواخر دهه ۷۰ با شکل گرفتن کانون هواداران ، مختاری هم جذب این کانون شد. اما در آن روزها پیگیر درس و دانشگاه هم بود: «فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی در اراک قبول شده بودم. شاید کسی باورش نشود ولی اگر یک بازی بین دو امتحان آخر ترم هم بود، من با اتوبوس به تهران می آمدم و بازی را می دیدم و برای امتحان روز بعد دوباره به اراک بر می گشتم. بعدها هم که مقطع لیسانس یزد قبول شدم، همین روال ادامه داشت. بعضی وقت ها با کتاب به استادیوم می رفتم. هر فرصتی که به دست می آوردم، یا سر تمرین بودم یا در استادیوم برای تماشای بازی. اگر تیم در شهرستان هم بازی داشت، می رفتم».

مختاری هم مثل همه هواداران، دنبال امضا گرفتن از بزرگان تیم بوده: «من هم مثل همه کسانی که طرفدار تیم هستند، شوق و ذوق داشتم. کلی راه می رفتم تا از علی پروین امضا بگیرم. فرشاد پیوس بعدازظهرها نزدیکی های خانه ما در اطراف گیشا، می دوید. من چند ساعت منتظر می ماندم تا تمرینش تمام شود و با او عکس بگیرم». او هم مثل خیلی از لیدرها میدان داری کرده: «من هم مثل بقیه لیدرها بودم. میدان داری کرده ام. شعار داده ام ولی بوق نزده ام».

اینکه یک لیدری به درجه دکترا برسد یا اینکه دکتری لیدری کند، با هم مغایرت دارد. واکنش به این مغایرت ها بعضی جاها برای خود مختاری هم جالب بوده: «بعد از قبول شدن در امتحان کتبی دکترا، مصاحبه هم داشتیم. بعداز سوالات علمی که از من پرسیدند، یک ربع درباره لیدربودن من صحبت می کردیم. برای آنها هم قابل پذیرش نبود که من چطور نفر دوم کنکور شده ام و در کنارش لیدری هم می کنم».

تیمی که لیدر دکتر داشته باشد، کارهای متفاوت هم انجام می دهد. هفته اول لیگ برتر که با هفته اهدای خون مصادف شده بود، تیم سیار اهدای خون به ورزشگاه آزادی رفت و بازیکنان این تیم خون دادند. این هماهنگی ها را مختاری انجام داده بود. میدان داری او هم متفاوت از بقیه است. نمونه اش اینکه: «زمانی که افشین قطبی، سرمربی تیم بود، دربازی با یکی از تیم های مشهدی، در نیمه اول ۰- ۳ عقب افتادیم. فرشید کریمی در دروازه بود و همه شروع کردن به اعتراض. بین دو نیمه به هواداران سکوی خودم گفتم، کریمی تو گل (دروازه) است و اگر اعتراضات را ادامه بدهیم، وضعیت بدتر می شود. تشویقش کنیم تا روحیه بگیرد. تشویق ها از سکوی من شروع شد و به سکوهای دیگر رسید. بازی را برگرداندیم و نتیجه مساوی شد.»

گفتند تو برو دادت را بزن

مختاری بیشتر ترجیح می دهد کارهای فرهنگی انجام بدهد تا جو ورزشگاه تغییر کند. زمانی که در کمیته مشوقین فدراسیون فوتبال بود، همین برنامه را می خواست دنبال کند، اما: «آقایی که نمی خواهم اسمش را ببرم، گفت تو برو دادت را بزن. از لیدری فقط دادزدن می خواهند نه چیز دیگری. من از کمیته بیرون آمدم ولی در پرسپولیس هستم و به فرهنگ سازی ادامه می دهم، کارگاه های آموزشی برگزار می کنم و... ورزشگاه باید به شرایطی برسد که یک پدر جرات کند، دست پسرش را بگیرد و او را برای تماشای بازی همراه خودش ببرد».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشالا با بچه های جایگاه 21 و آقا مجید مختاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج