جاباما
۳۰۵۰۷۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دردسر جدید زوج های ایرانی؛ ناباروری

رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری به زوجین بی بضاعت گفت: سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به کشور اضافه می‌شود به طوری که هم‌اکنون حدود ۱.۷ میلیون زوج، سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند.

خبرگزاری آنا:رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری به زوجین بی بضاعت گفت: سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به کشور اضافه می‌شود به طوری که هم‌اکنون حدود ۱.۷ میلیون زوج، سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند.

سید محمد کاظمینی، رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اجرای برنامه حمایت از زوج‌های نابارور اظهار کرد: شیوع ناباروری در کشور حدود ۱۹-۱۱ درصد برآورد شده است این درحالیست که بیشترین میزان ناباروری در گروه سنی ۳۹-۲۰ سال بوده و حدود ۱.۷ میلیون زوج سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند.

وی با اشاره به افزایش سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد یادآور شد: این امر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان را برای حمایت مالی از زوج‌های نابارور و تجهیز مراکز ناباروری دولتی می‌طلبد بر همین اساس برنامه حمایت مالی از زوجین نابارور و توسعه و مدیریت خدمات درمان ناباروری در دستور کار معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفت و در اواخر دی ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ۳۵ درصد از زوج‌های نابارور به روش‌های کمک باروری نیاز پیدا می‌کنند این در حالیست که ۱۸ درصد از سیکل‌های کمک باروری توسط بخش دولتی و ۸۲ درصد آن توسط بخش خصوصی ارائه می شود. با توجه به شرایط موجود و با توجه به اینکه یکی از موانع اصلی ازدیاد جمعیت، مسائل و مشکلات مالی است، این برنامه تلاش دارد تا با حمایت مالی از زوجین نابارور و نیز توسعه خدمات ناباروری، قدم‌های جدی در راستای ارتقا و افزایش جمعیت بردارد.

کاظمینی گفت: هدف از اجرای این برنامه برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری، افزایش نرخ رشد جمعیت و بهبود کیفیت ارائه خدمت است. در راستای اجرای این برنامه هفت مرکز جدید درمان ناباروری سطح سه در دانشگاه‌های فاقد هرگونه مرکز درمانی دولتی و خصوصی تجهیز شده و ۱۰ مرکز درمانی دولتی در حال ساخت و ۱۵ مرکز درمانی دولتی موجود در حال ارتقاء تجهیزات و نوسازی است که در گام اول اجرای برنامه، زوج‌های نابارور کم‌بضاعت، تحت حمایت مالی قرار خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچه میخواین چیکار؟ برید خوش باشید. والله

    • بدون نام

      کم کم داریم منقرض می شیم خدا خودت به دادمون برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج