۳۰۵۱۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پای لیمو با میوه های تازه

لیمو بهترین منبع ویتامین C در این فصل است که طعم بسیار مطلوبی به پای لیمو می دهد. با تغییر فصل هوا کمی سرد می شود، بنابراین با این پای از خودتان مراقبت کنید.

وب سایت آشپز باشی: لیمو بهترین منبع ویتامین C در این فصل است که طعم بسیار مطلوبی به پای لیمو می دهد. با تغییر فصل هوا کمی سرد می شود، بنابراین با این پای از خودتان مراقبت کنید.


مواد لازم :

  • بیسکوییت رژیمی مانند ساقه طلایی : ۲۵۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • آب لیموی تازه : ۱۲۵ میلی لیتر
  • شیر غلیظ شده : ۴۰۵ گرم
  • خامه : ۱۴۲ میلی لیتر
  • ورقه های لیمو برای تزیین : مقداری
  • آرد ذرت : ۲ قاشق غذاخوری
  • کمپوت گیلاس : ۴۲۵ گرم یا میوه تازه
پای لیمو با میوه های تازه

طرز تهیه پای لیمو :

۱. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت روشن نمایید . بیسکوییت های خرد شده را با کره در یک کاسه مخلوط و سپس با فشار دست درون ظرف مخصوص درست نمودن دسر بریزید و یک لایه نازک کف ظرف و دیواره را از بیسکوییت پر نمایید .

۲. تخم مرغ ها را به همراه آب لیموی تازه با چنگال هم بزنید . سپس شیر غلیظ را با آن مخلوط نمایید تا یک دست شوند و روی بیسکوییت ها بریزید . به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کمی بپزد .

۳. سپس به مدت ۲ ساعت کنار بگذارید تا خنک شود و بعد برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید . در این مدت در یک شیر جوش ۱۵۰ سی سی آب را با آرد ذرت مخلوط نمایید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و برای یک دقیقه به طور مدام هم بزنید تا غلیظ شود .

۴. بعد از پخت اجازه دهید تا کاملا خنک شود و بعد به گیلاس ها اضافه نمایید . یک لایه خامه را روی بیسکوییت های خنک شده بریزید . با سس تهیه شده و گیلاس ها آن را تزیین نمایید .

توصیه سرآشپز :

سعی نمایید از بیسکویت های کم چرب و رژیمی مانند ساقه طلایی برای تهیه این دسر استفاده نمایید . خامه طعم دلنشینی به این دسر می دهد و برای سالم تر بودن این دسر از خامه کم چرب یا با چربی متوسط استفاده نمایید . اگر لیموی تازه در دسترس نداشتید از آب لیموهای طبیعی به جای صنعتی استفاده نمایید .

به جای استفاده از کمپوت میوه ها از میوه های تازه می توانید استفاده نمایید . شیر غلیظ شیرین شده شامل استفاده از شیر گاو و شکر و حرارت دادن آن ها برای چندین دقیقه و پس از خنک شدن قابل استفاده برای پای لیمو است . پای لیمو را در قابلمه نیز می توانید بپزید .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج