۳۰۵۱۲۱
۲ نظر
۵۰۴۲
۲ نظر
۵۰۴۲
پ

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

«بازیگرها در فیلم ها بازی می کنند تا پیشنهادهای تبلیغاتی بیشتری داشته باشند!» این جمله کنایه آمیز در سینمای آمریکا و همه کشورهای دیگری که سازوکار درستی در تولید قهرمان و ستاره دارند، چندان عجیب به نظر نمی رسد.

مجله دیده بان: «بازیگرها در فیلم ها بازی می کنند تا پیشنهادهای تبلیغاتی بیشتری داشته باشند!» این جمله کنایه آمیز در سینمای آمریکا و همه کشورهای دیگری که سازوکار درستی در تولید قهرمان و ستاره دارند، چندان عجیب به نظر نمی رسد. درآمد تبلیغاتی بسیاری از سلبریتی های کره زمین از دستمزد سالیانه آنها برای هنرشان بیشتر است.

در ایران اما تبلیغ سلبریتی ها برای برندهای مختلف مدت زیادی ممنوع بوده است. یک دهه قبل، حسین رضازاده در حال آب معدنی نوشیدن و محمدرضا شریفی نیا در حال نگاه کردن، نمونه های تایید شده چهره های تبلیغاتی بودند اما این روند به طور کلی متوقف شد؛ اتفاقی که موجبات نزدیک شدن چهره های سرشناس ایرانی به تبلیغات شبکه های ماهواره ای را فراهم آورد و شاید به همین خاطر بود که بالاخره دستور لغو ممنوعیت تبلیغ چهره های سرشناس صادر شد تا هم آنها مثل همتایان شان در کشورهای دیگر اجازه تبلیغ کردن داشته باشند و هم برندها از این ظرفیت برای حرارت بخشیدن به بازار بهره ببرند.

مهمترین سلبریتی های تبلیغ کننده برندهای مختلف در ایران کدام ها هستند؟ احتمالا با نگاهی به دیوارهای شهر، نام آنها را به خاطر خواهید آورد.

پوریا پورسرخ

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

مون بلان؛ این کمپانی لوکس در تولید نوشت افزارهای خاص، جواهرات، عینک های آفتابی و محصولات چرمی در دنیا کم نظیر است. این برند در همه کشورهای دنیا سرای تبلیغاتی خاص خودش را دارد و در ایران نیز پوریا پورسرخ اصلی ترین سفیر آنها به شمار می رود.

پوریا به همراه تعداد دیگری از ستاره ها در مراسم افتتاحیه یکی از مراکز این برند در تهران نیز حضور فعالی داشت. بازیگر سریال کیمیا در بنرهای مون بلان نیز با یک ژست خاص و در حالی که یکی از قلم های گرانقیمت این شرکت را در دست دارد، دیده می شود. طرحی که موجب انتقاد رسانه های تندرو نیز شده است. آنها معتقدند اینکه یک کمپانی غربی به دست بازیگر تحصیلکرده ایرانی قلم بدهد، چیزی جز تهاجم فرهنگی نیست.


محمدرضا گلزار

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

در سال های نه چندان دور، نام محمدرضا گلزار برای تضمین فروش هر فیلمی کفایت می کرد. سینما اما هرگز تنها دغدغه آخرین بازیگر از نسل بازیگران پرفروش تاریخ ایران نبود. او که این روزها در یک اثر سینمایی ایرانی - هندی بازی می کند و قول داده مخالفان موسیقایی اش را نیز به شدت غافلگیر کند، در همه ادوار یک چهره کاملا جذاب و ایده آل برای تبلیغات کمپانی ها بوده است.

گلزار سال ها قبل برای چند کمپانی ایرانی تبلیغ کرد اما حالا دیگر او تنها سفیر برندهای خارجی است. «گام باتلر» بیشترین همکاری تبلیغاتی را با محمدرضا انجام می دهد. یک شرکت دارویی که تصویر بازیگر شناخته شده ایرانی را به شعارهای تبلیغاتی انگلیسی اش می چسباند. گلزار چهره تبلیغاتی نوشابه انرژی زای هایپ نیز محسوب می شود.


بهرام رادان

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

در آخرین روزهای قبل از ممنوعیت تبلیغ برای بازیگرها، بهرام رادان جوان روی بیلبوردهای بزرگ تهران دیده می شد و حالا که این ممنوعیت رفته رفته برطرف شده، او بار دیگر به چهره اول یک برند تبدیل شده است.

رادان قراردادی را با نوین چرم به امضا رسانده و تابلوهای تبلیغاتی این تولیدی لباس چرم با حضور رادان چه در فروشگاه های این برند و چه در بیلبوردهای سطح شهر به وضوح دیده می شود. رادان در حال حاضر مرد اول تبلیغاتی سلبریتی هاست. چهره ای جذاب روی بنرهایی که از مردم می خواهند که ست بپوشند و جایزه بگیرند. همکاری آقای بازیگر با نوین چرم به همین جا خلاصه نمی شود. او یکی از مدل های عکس در ژورنال این تولیدی نیز هست و در چند تیزر نوین چرم نیز بازی کرده است.


سیروان خسروی

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

«صدای سکوت راستر است». اینکه تصویر یک خواننده را در کنار جمله ای شبیه این تماشا کنیم، در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد اما در دنیای تبلیغات، غیرممکن معمولا آخرین کلمه ای است که باید به آن فکر کرد.

سیروان از مدتی قبل با کمپانی تولید اسپری «اکس» همکاری تجاری دارد. آنها از این خواننده پرمخاطب ایرانی در پس زمینه پوسترهای سیاه تبلیغاتی شان استفاده می کنند اما این تنها زمینه ارتباط کاری این برند با سیروان نیست.

اکس در یک وب سایت جداگانه سوالاتی در مورد سیروان از طرفداران او می پرسد و قرار است بخشی از بلیت های کنسرت او را به مخاطبانی که پاسخ درست می دهند هدیه کنند. علاوه بر این، آنها به دنبال برگزاری کنسرت های متفاوتی برای سیروان در شهرهای مختلف ایران نیز هستند.


بهاره رهنما

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

بهاره رهنما که چندی قبل به عنوان مدل یک برند مانتو در فضای مجازی مطرح شده بود، همکاری اش را با برند «این لی» را نیز آغاز کرد. باشگاه فرمانیه ۲۶ دی ماه شاهد حضور گرم ۴۵۰ نفر از آرایشگران منتخب تهران بودند که در کنار خانم بهاره رهنما، بازیگر و نویسنده، تولد برند این لِی را جشن گرفتند.

حضور خانم رهنما مثل همیشه فضا را با شادی و گرمای خاصی همراه کرد. در این مراسم که نخستین Talk Show بانوان ایرانی بود، از پیشکسوتان آرایش و پیرایش کشور تقدیر به عمل آمد و خانم رویا آقایی مدرس گریم دانشگاه فرهنگ و هنر نیز با استفاده از محصولات این لی دو نوع آرایش ساده روزانه و آرایش شب را در مقابل حضار انجام داد.

در انتهای مراسم بهاره رهنما و دو تن از پیشکسوتان آرایش کشور کیک زیبای این لی را بریدند و جشن تولد برندی که زیبایی طبیعی را به زنان ایران هدیه می دهد با شکوه خاصی برگزار شد.


امین و الیکا

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

تنها برنامه های تلویزیونی نیستند مه به دعوت از این زوج خوشبخت علاقه دارند. آنها برای برندها نیز هدف خوشایندی تلقی می شوند. امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، روی پوستر تبلیغاتی افتتاحیه ریباک پالادیوم حضور داشتند تا جمعیت بیشتری را به افتتاحیه این فروشگاه بکشانند. آنها روز افتتاح نیز با لباس های تولیدی کمپانی مشهور ریباک در کنار مردم حاضر شدند و با بسیاری از آنها عکس گرفتند. این شاید سرآغاز برنامه های تبلیغاتی آنها برای آینده باشد. زوجی که می توانند فرصت دیده شدن را به هر برندی بدهند.


مهران مدیری

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

درست در روزهایی که حضور بازیگرها در تبلیغ های شهر جدی شده بود و همه برندها برای جلب چهره های شناخته شده از هم سبقت می گرفتند؛ چای عرفان به سراغ مهران مدیری رفت و با او قرارداد امضا کرد.

گمانه زنی های زیادی در مورد این قرارداد وجود داشت و پاپاراتزی ها مبلغ آن را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان می کردند که در آن مقطع زمانی، مبلغی باورنکردنی محسوب می شد و به مراتب بیش زا دستمزد بازی و کارگردانی مدیری در سریال های ۹۰ قسمتی اش بود.


جواد نکونام

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

کمی پیش از آغاز مسابقه های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، کاپیتان تیم ملی در یک تبلیغ تلویزیونی دیده شده. «مثل یک کاپیتان» شعار اصلی تبلیغ هایی بودند که پنالتی زدن جواد نکونام در یک فضای تاریک را نشان می دادند و آن را به محصول لتولیدی شان مرتبط می کردند.

مرد شماره ۶ سابق تیم ملی، چندین ماه چهره تبلیغاتی روغن موتور کاسپین بود اما همکاری او با کاسپین حتی بعد از پایان تیزرهای تلویزیونی نیز ادامه پیدا کرد. حالا آدمکی از چهره او با نام برند مورد نظر در تعویض روغنی ها دیده می شد تا او پس از دیوید بکام و رونالدو که برای کاسترول تبلیغ می کردند، تبدیل به سومین فوتبالیست شاغل در تعویض روغنی در تاریخ ایران شود.


امیرعلی دانایی

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

حتما یادتان می آید چند سال پیش عکس تعداد چشمگیری از بیلبوردهای شهری به پسر جوانی با دندان های سفید و لبخندی ملیح اختصاص یافته بود که بینندگان را به استفاده از مسواک رویال دعوت می کرد. آن جوان که بعدها با سریال «کلاه پهلوی» به همگان معرفی شد کسی نبود جز امیر علی دانایی که به عنوان یک مدل ایرانی فعالیت می کرد.

دانایی پیش از حضور در تبلیغ رویال، زمانی که ۱۸ ساله بود، به عنوان مدل با برند کاسیو همکاری می کرده و بعدها هم بعد از چند سال دوری از وطن سر از بیلبوردهای ایکات درآورد. او در یکی از گفتگوهایش گفته بود همیشه دوست داشته در تبلیغی حضور داشته باشد که سر از همه بیلبوردها دربیاورد و این اتفاق برای دانایی با مسواک رویال افتاد؛ تبلیغی که رکورد در ایران را با ۱۲۰ بیلبورد از جنوب تا شمال کشور شکست که فقط ۴۳ بیلبورد در تهران داشت.

همان موقع که حرف از بازی دانایی در پروژه تاریخی «کلاه پهلوی» به میان آمد، خیلی ها حضور او در تبلیغات را در تضاد با قانون منع چهره ها در تبلیغاتی می دانستند.


بنیامین بهادری

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

بعد از هیت شدن آلبوم فراموش نشدنی «بنیامین ۸۵»، این خواننده پیشنهادهای زیادی برای انجام کارهای تصویری داشت اما همیشه در مقابل آنها مقاومت کرد و در کنار ویدئو ساختن، کنسرت نیز برگزار نکرد. در آن مقطع زمانی، شبکه های اجتماعی نیز به گستردگی امروز نبودند و اساسا مردم شانس زیادی برای تماشای تصویر سلبریتی محبوب شان نداشتند. شاید به همین خاطر بود که تبلیغات شهری بنیامین برای برند لوازم خانگی بیم، با استقبال گسترده ای روبرو شد.

دنیا دیگه مثل تو ندارد» بخشی از هیت ترین کار عمر او نیز به عنوان جمله تبلیغاتی برند «بیم» در نظر گرفته شد. گفته می شود بیلبوردهای بزرگ بنیامین و تصاویر خاص او دلیل برخورد جدی با تبلیغ سلبریتی ها شده و موجبات از راه رسیدن قانونی برای ممنوعیت این تبلیغات را فراهم آورده است.


رضا یزدانی

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

علاقمندان خواننده پرکار پاپ - راک، در همه این سال ها او را فقط در لباس های چرم دیده اند. شاید باورکردنی نباشد اما رضا یزدانی هیچ وقت بدون لباس، مچ بند، کفش و به طور کلی تولیدات چرم، هیچ کنسرتی برگزار نکرده است. یزدانی از چندس ال قبل با نوین چرم قرارداد امضا کرده و تبدیل به مدل تبلیغاتی این برند شده است. با این وجود او در مصاحبه های اخیرش دست روی این نکته گذاشته که این قرارداد دلیل اصرارش به پوشیدن لباس های چرم نیست و او از مدت ها قبل به چرم پوشیدن علاقه زیادی داشته است؛ پوششی که با استایل کارهای او نیز همخوانی دارد.


ایرج نوذری

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

آنهایی که مخاطب پروپاقرص برنامه های تلویزیونی بودند حتما مسابقه «ستاره ها» با اجرای ایرج نوذری را به خاطر می آورند؛ مسابقه ای که پای نوذری را هم به عنوان یک بازیگر خوش چهره و خوش استایل به تبلیغات باز کرد و او را در لیست چهره هایی قرار داد که به عنوان مبلغ یک برند فعالیت کردند.

عکس نوذری برای تبلیغ فرش ستاره کویر یزد روی بیلبوردها رفت و به دلیل اینکه او در آن سال ها همزمان اجرای مسابقه ستاره ها را نیز برعهده داشت، توجه افراد بیشتری را نسبت به برندی که او تبلیغ اش می کرد جذب کرد.


ژیلا صادقی

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

ژیلا صادقی از معدود چهره های زنی بود که پا به عرصه تبلیغات گذاشت و برای برند لوازم خانگی کنوود روی بیلبوردها و پوسترها رفت. صادقی تا چند سال پیش از مجریان پرکار تلویزیون به حساب می آمد و با اجرای برنامه «خانه فیروزه ای» ارتباط صمیمانه تری با مخاطبان برقرار کرد تا اینکه عکس های تبلیغاتی اش روی بیلبوردها و نشریات جا خوش کرد.

دوره ای که صادقی برای تبلیغ در عکس های کمپانی کنوود حاضر شد، هنوز هم حرف و حدیث های زیادی درباره حضور و عدم حضور چهره ها در تبلیغات زده می شد، مخصوصا اینکه حالا پای یک زن در میان بود که با پوششی متفاوت مبلغ یک برند شده بود.

همین موضوع بعدها حواشی زیادی برای او به همراه داشت و حتی خیلی ها علت ممنوع الکاری او در تلویزیون را به حضورش در زمینه تبلیغات ربط دادند. حالا هم که چند سالی از این موضوع می گذرد و دیگری خبری از حضور این مجری خوش سر و زبان در تبلیغات نیست، هنوز هم او را در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان مجری ثابت نمی بینیم.


الیکا عبدالرزاقی

ستاره های ایرانی روی بیلبوردهای تبلیغاتی

بازیگر محبوب طنز سریال های تلویزیون اما جدیدترین چهره ای است که نامش به عنوان یک سلبریتی در میان کسانی قرار گرفته که برای شرکت های مختلف تبلیغ می کنند.

الیکا عبدالرزاقی که این روزها سریال «حال خاص» با بازی اش از شبکه نسیم پخش می شود، به تازگی همکاری اش در زمینه تبلیغات را با یک شرکت لوازم خانگی آغاز کرده و خودش عکس های مربوط به افتتاحیه این برند را در صفحه اختصاصی اینستاگرامش منتشر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیروان، نه سیروس

    • بدون نام

      بااین همه ستاره چراآسمون هنری کشورمون اینقدرتاریکه ،شماهرکسی رومیبینید سریع وصلهٔ ستاره میچسبونیدبهش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج